Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ies

Ies

20-12-2024 om 17:32

Dolfje schreef op 20-12-2024 om 16:32:

Ies soms is positief blijven gewoon moeilijk

Dank!!

alhambra

alhambra

20-12-2024 om 17:38 Topicstarter

Zet hem op Ies. Het wordt weer beter. De ene voet voor de andere.

Hier 3 km gewandeld.

Ies ik heb daar ook altijd moeite mee.
Ik snoep nu met zoute popcorn of naturel chips. Hier zit geen suiker in en dat helpt mij. Toch iets lekkers maar na 1 kommetje gewoon genoeg.
Ook kan ik van de zak afblijven.

Grietje2 schreef op 20-12-2024 om 18:26:

Toch iets lekkers maar na 1 kommetje gewoon genoeg.
Ook kan ik van de zak afblijven.

Dat is mij helaas nog nooit gelukt.

vanmorgen weer naar PT geweest, ging weer goed. Verder druk gehad met boodschappen doen, de was doen en net terug van het verzamelen van mijn kerstpakket. Ik heb vnl van thermo douchegel gehaald en een bakje ongezouten noten. We konden daar ook eten maar ik wist dat het vnl niet geschikt voor mij was, dus ik had couscoussalade mee genomen en daar heb ik lekker van gegeten.

Ies, ik kan me goed voorstellen dat je vreetbuien krijgt na zo'n dag, jemig wat een ellende. Kun je als je chocola eet niet aan je hond denken? Ik zou acuut geen chocola meer hoeven, haha! Maar serieus, soms vraagt je lijf gewoon om te vreten en dat kun je best een toelaten, als je de 'schade' maar weet te beperken. Bij alles dat je in je luik wilt drukken je afvragen wat precies het genot is dat je haalt uit het eten van dat stukje chocola/chipje/koekje/nootje.... Datvergt tijd en discipline, maar uiteindelijk bereik je er wel wat mee. En strijd voeren tegen snaaibuien is gewoon heel lastig als je stress hebt.

Alhambra, wat fijn dat de vakantie begonnen is, jullie waren er aan toe zo te lezen. In de meeste gemeenten heb je van die organisaties die regelmatig sportdagen organiseren om kinderen kennis te laten maken met diverse sporten. Misschien is er bij jullie ook zoiets?

Bailey, hier in Brabant zijn de wachtlijsten voor zwemles al best lang en ik begrijp dat het in de Randstad echt drama is. Goed om tijdig uit te zoeken hoe het bij jullie zit. En goed kijken of de zwemschool bevalt. De eerste zwemschool van onze zoon was bagger, kon hij wéér voor een jaar op de wachtlijst.

Zoon was vandaag weer opgeknapt genoeg om naar school te gaan. Hij had een middenoorontsteking en kreeg gistermiddag een loopoor. Ik had hem helemaal ingepakt met verband om dat vocht op te vangen, want dat was niet te doen, om de vijf minuten vegen.
Morgenochtend gaan we een taartje eten. Er zijn namelijk wat wachtbankjes opgelost en er gaan weer dingen lopen, waar we heel blij mee zijn. Eindelijk weer wat perspectief.
Daarna weer wat rustiger aan doen, want Het Grote Vreetfestijn komt er weer aan. Wij gaan niet helemaal los, maar toch eet je wel veel meer dan op normale dagen.

het is prettig om hier weer mee te lezen.  Het lukt me niet goed om te reageren op jullie berichten.  Mijn hoofd is bezig met andere zaken.  Vooral ook regelzaken.  

Qua bewegen: gisteren 13 km gelopen,  vandaag 15. Vanmorgen ook de bootcamp gedaan,  ik ben in kracht wel achteruit gegaan. 

De warme maaltijd is gezond.  Daar omheen zit gesnoep. 

Ies

Ies

21-12-2024 om 00:23

Alhambra, dankje! Komt goed. 
RoosOpJeHoed, fijn dat er perspectief voor jullie is. 
Nee, haha, vandaag was zo goor, daar krijg ik geen trek van. 
Ik dacht ik kan nog wel een keertje wat nemen een paar dagen geleden, maar blijkbaar dus niet want ik hield niet meer op met snoepen. De onrust en stress spelen zeker mee maar de afgelopen maanden heb ik niet/ nauwelijks gesnoept en toen ook genoeg onrust en stress. 
Ik blijf er maar gewoon vanuit gaan dat het voor mij (iig voorlopig) verstandiger is niet, of iig nauwelijks, te snoepen. Want dan taal ik er blijkbaar (vooralsnog) niet naar. Dus nee, ook geen chips! Ik wil vooral gezonder, en los daarvan ga ik geheid weer dik worden met chips oid. 
Maar goed, voor de feestdagen laat ik het nu toch maar even los. 

Succes Dorestad, je maakt iig flinke wandelingen. 

Dorestad: knuffel en liefde ♥️

Hier blijk ik diabetes te hebben, ondanks ketogeen eten en beweging. Dat ikdiabetes zou gaan krijgen was een vaststaand feit na 2x zwangerschapsdiabetes en erfelijkheid, ik had het alleen zo graag uitgesteld. Maakt denk ik wel dat ik steeds meer neig naar een chirurgische oplossing, de comorbiditeit blijft maar oplopen, er komt telkens iets bij. En met een bmi van 38,5 en niks afvallen is nu denk ik het punt gekomen de knoop door te hakken. 16-1 gesprek internist hierover. Pffff ik heb het er echt even moeilijk mee… 

Poison, je hebt het geprobeerd en dan is dit een grote en moeilijke stap maar ook voor je langetermijn gezondheid waarschijnlijk jouw route.

Poison, wat vervelend dat je de diabetes er ook nog bij krijgt. Ik denk wel dat je een goeie kandidaat bent voor een ingreep. Het niet willen afvallen en nu de diabetes erbij zijn goede redenen om dit te doen. Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb sturen

alhambra

alhambra

21-12-2024 om 08:25 Topicstarter

Poison

Ies

Ies

21-12-2024 om 09:17

Wat balen Poison! 

Vervelend poison, op naar een goed gesprek met de internist.

Poisson  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.