Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Due-scimmie
18-12-2024 om 19:54
Wij beginnen 2025 met een verbouwing van 3 maanden dus voedzame keuzes maken zal wat meer een uitdaging worden met beperkte keuken, vermoeidheid en toch wat stress.
Maarrrr tevreden met de gezonde stappen van 2024 .
Dorestad
18-12-2024 om 20:21
Dank jullie wel voor alle reacties op mijn bericht van begin december. Dat deed mij goed.
Zoals jullie vast wel begrijpen heb ik op gebied van gezonde keuzes niet mijn beste maand tot nu toe. Deze week ben ik weer naar Yin yoga geweest en ik ben van plan om vrijdag naar de bootcamp te gaan. Ik zit, ondanks alles, op bijna 100 km lopen deze maand. Qua eten was het niet allemaal gezond. We aten niet vaak in mijn eigen huis. Ik heb véél gezeten. Allereerst al door dagelijks heen en weer te rijden (3uur). Het is niet anders. Ik hoop dat januari weer meer mogelijkheden geeft. Gewoon ook weer meer mijn eigen tijd hebben bijvoorbeeld.
Auwereel
18-12-2024 om 20:28
Welkom terug Dorestad! Zit er maar niet over in dar je hebt gezeten, volgens mijn healthcoach vergeet het lichaam dat vrij snel zodra je weer gaat bewegen.
Happyapple
18-12-2024 om 21:47
Hier ook een Efteling fan
Ga er graag heen met man en kinderen, maar ook op mijn vrije ochtend alleen of met een vriendin om er lekker te wandelen, te fotograferen en meteen een flink aantal stappen te maken.
Dolfje
18-12-2024 om 21:49
Fijn dat je er weer bent Dorestad.
Ik had vanavond kerstborrel, toch wel teveel gegeten en gedronken
SuzyQFive
19-12-2024 om 10:34
Ies schreef op 17-12-2024 om 15:14:
Dankje Ysenda!
Ik probeer arm wel te ontlasten. Ben bijna linkshandig aan het worden moet opletten dat ik die arm niet ga overbelasten…
Maar neem al bij al te weinig rust denk ik. Ben gewend constant bezig te zijn en er is steeds maar zoveel te doen, druk huishouden, bewerkelijke hond, drukke baan.
Moet echt de rust gaan nemen om er steeds weer rekening mee te houden en geen onverwachte bewegingen te maken of effe snel toch wat tillen etc.
Hehe, daar heb ik dus last van. Fysio zei dat ik vooral kleine bewegingen moet beperken (typen, muizen, haken enz).
RoosOpJeHoed
19-12-2024 om 11:24
Ninoea, fijn dat je trots terugkijkt op dit jaar! Je hebt er hard voor gwerkt
Alhambra, op zich fijn dat je niet aankomt tijdens de feestdagen, maar wel lastig dat normaliter de stress en tijdgebrek je zo in de weg zit.
Due-scimmie, dat wordt een flinke verbouwing dan! Succes daarmee, zal best een uitdaging worden.
Dorestad, wat fijn dat je even van je laat horen. Het leven laat nu eenmaal niet altijd gezonde keuzes toe, hoe frustrerend ook. Ik hoop dat januari fijner gaat orden voor je.
Hier kom ik vandaag niet aan veel toe. Zoon is ziek thuis en precies vandaag heeft man een extra kantoordag, dus die kan niet bijspringen. Heb net geprobeerd een college te kijken, verder wat aanrommelen en vanmiddag maar een film aanzetten. Meneer is te eigenwijs om op zijn bed te gaan liggen.
alhambra
20-12-2024 om 09:03
Goed om weer wat van je te lezen Dorestad. Gun jezelf de rust die je kunt pakken gezien de omstandigheden, je zult het nodig hebben verwacht ik.
Hoe gaat het met je zoon RoosOpJeHoed?
Wij zijn hier toe aan vakantie. De meiden met moeite op tijd op school gekregen. De lontjes zijn kort. We zijn niet de enigen gezien de nog half lege klas toen ik wegging.
Ik ga nu eerst even wat uitrusten en daarna aan de slag om de woonkamer aan te pakken. Overal liggen spullen omdat niemand fut had om het op te ruimen.
Dit weekend gaan we zwemmen met de meiden en ik wil kijken voor een kennismakingscursus sport. Ze zitten nu alleen op zwemles, ze fietsen een paar keer per week en ze spelen buiten maar een sport is denk ik ook goed voor ze. Zaterdagochtend zou ideaal zijn qua tijd.
Ik wens jullie een fijne dag en kijk maar eens naar buiten; de zon laat zich weer eens zien
Bailey26
20-12-2024 om 09:44
Dorestad fijn om weer even wat van je te lezen. Rustig aan doen, soms is accepteren dat gezonde keuzes maken even geen optie is het meest gezonde wat je kan doen.
Succes met de verbouwing Due-scimmie. Hopelijk gaat alles voorspoedig.
RoosopjeHoed hopelijk knapt zoon snel op.
Alhambra ben je zelf ook vrij rond de feestdagen? Hier is gelukkig iedereen wel vrij (na dinsdag) en daar zijn wij ook wel aan toe.
Hebben je meiden zelf een idee welke sport ze willen gaan doen? Goed dat je zwemles ook benoemt. Ik heb op mijn lijstje gezet dat ik in de vakantie even moet uitzoeken wat de wachtlijsten hier zijn en anders zoon alvast opgeven.
De sportschool gaat hier ook twee weken dicht ivm een verbouwing. In het nieuwe jaar hebben ze de planning ook aangepast en daar baal ik wel een beetje van. Nu zijn er tijdstippen voor mij wat minder gunstig.
alhambra
20-12-2024 om 13:01
Ja, ik ben lekker ook 2 weken vrij. Nu de meiden wat ouder zijn kom ik ook tot rust als zij er zijn. Een aantal jaar geleden zouden ze toch een keer naar de bso gegaan zijn en ik die dag op de bank.
Geen gym of acrobatiek maar verder hebben ze en we geen idee. Ik denk daarom dat ze een aantal dingen eens moeten gaan proberen.
Balen van de sportschool, Bailey!
Auwereel
20-12-2024 om 15:42
Vandaag naar yoga geweest, een gentle flow les, terwijl ik dynamic gewend ben. Soms is gentle ook lastig als een bepaalde houding langer wordt aangehouden, maar dat was vandaag niet het geval. Wel lekker gestrekt en tot rust gekomen, maar het kriebelde mog. Toen maar mijn hardloopschoenen aangetrokken en deel stevig gewandeld en "hard" gelopen (7-8 km/u, sneller kan ik niet). Moet ik vaker doen, het ging best.
Dolfje
20-12-2024 om 15:50
Ik heb egym gedaan en net met man gewandeld. Morgen gaan we naar vrienden en blijven daar slapen dus wordt vast laat en dan zondag nog terug naar huis dus zondag wordt het qua bewegen niet veel. Maandag hele dag werken maar kan dan wel lunchwandelen. Dinsdag moet ik officeel tot 16:00 uur maar ik bedenk me net dat ik ook maandagmorgen wat eerder kan beginnen dan kan ik dinsdagmiddag nog gaan. Dan heb ik dit rondje egym ook weer af. Dinsdagavond kerstavond gaan we op de elektrische fiets zo'n 13 km verderop naar mijn moeder. Ik verheug me vooral op de terugweg
Ies
20-12-2024 om 16:06
Hier bleeeh! Probeer mijn positieve blik vast te houden maar lukt even niet zo. Doodop door een hoop factoren, zowel fysiek, mentaal en emotioneel en ik vind niet zo goed rust nu. Staat ook nog een hoop op de planning komende weken terwijl ik even naar een onbewoond eiland wil.
En dan is hond vandaag enorm aan de dunne…sta ik er alleen voor en dat betekent vanochtend flink wat schoonmaken in huis, steeds met hond uit en daarna (hij heeft flink lange haren) steeds de douche in. En daarna natuurlijk douche en rest v huis en mezelf poetsen eindeloos wassen enz.
Ppfft nooit zo heel leuk maar vandaag kan ik het echt niet hebben en er was al zoveel te doen in huis. Hopen maar dat hond vandaag nog stoppen gaat met poepen.
Ies
20-12-2024 om 16:08
En qua snoepen gaat het ook bagger. Sinds ik weer gesnoept heb blijf ik aan de gang, zowel in mijn hoofd als ook echt in mijn mond. Ik kan dat dus blijkbaar gewoon niet. Voel me net zo’n alcoholist die losgaat bij de geur alleen van alcohol. Volgend jaar blijf ik ver van chocolade.