Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

17-12-2024 om 20:33 Topicstarter

Beterschap Ies, pas goed op jezelf.

Hoe was de Efteling MissDalhousie? Ik wil erg graag weer eens heen maar manlief en mijn dochters houden niet van pretparken (ja dat bestaat echt

Ondanks de drukke dag op kantoor toch nog even 25 minuten een rondje snelwandelen gedaan. Toch even eruit en op tijd terug.
Niet echt inspirerend met die grauwe lucht maar ik heb bewogen.

Ik snak naar koud winterweer met blauwe luchten en een zonnetje.

alhambra schreef op 17-12-2024 om 20:33:

Ik snak naar koud winterweer met blauwe luchten en een zonnetje.

ja als het dan toch winter is dan inderdaad met blauwe lucht. Ik merk dat echt in mijn energieniveau. Dit weer doet niks voor mij.

Vanochtend stond een hardlooptraining op de planning. Ik kon me er maar moeilijk toe zetten. Het hele weekend heel weinig bewogen en juist meer en anders gegeten en gesnoept. Het was een training van 5 x 7 rennen afgewisseld met 2 min wandelen. Warming up van 5 min dribbelen en 5 min powerwalk en cooling down van 10 min wandelen. In totaal (incl warming up en cooling down) 8,3 km gelopen. Ik heb ook weer beter gegeten. Verder ben ik ongesteld. Bijna weer afgelopen gelukkig. 

gaan we in 2025 verder in een nieuw draadje of laten we de titel aanpassen?

alhambra

alhambra

18-12-2024 om 06:37 Topicstarter

Laten we voor een nieuw draadje gaan; letterlijk een frisse start.

Ja daar ben ik ook wel voor.

alhambra schreef op 18-12-2024 om 06:37:

Laten we voor een nieuw draadje gaan; letterlijk een frisse start.

Ja vind ik ook een goed idee

Haha, ja, ik ben over een paar weken ook wel klaar voor een nieuwe start!

Vandaag zijn de kerstvieringen van mijn kinderen. Jongste mag vanmiddag en oudste vanavond. Gisteravond met een paar andere moeders nog tot 1 uur aan de kostuums zitten werken. En daarbij hebben we mijn kerstpakketten flink te grazen genomen! Wijn, chocola, allerlei borreldingen, aparte chipssmaken. En de dag was al niet zo gezond, want in de Efteling ook snacks + taart op. Vandaag maar even heel rustig aan doen qua eten.

@Alhambra, Efteling was heel leuk. Ik weet niet hoe oud jouw dochters zijn, maar ik was met mijn nichtje van 11 en die is ook veel bezig geweest met foto's en reels maken. Ze vond het ook heel leuk om in die horecatentjes te hangen. Gelukkig zijn we ook in veel attracties geweest hoor, dus echt een topdag gehad.

Ies

Ies

18-12-2024 om 10:15

Alhambra, hier ook geen pretparkfans. Maar ik zelf ook absoluut niet!

Een frisse start klinkt goed! 
Voor mezelf: zie afgelopen jaar graag als een soort van overgangsjaar waarin ik wat dingen geprobeerd heb en flink op en neer ging. Begin wel door te krijgen hoe ik het graag wil hebben voor mezelf en daar stabieler mee aan de slag volgend jaar. 
Waarbij ik iig chocolade wil gaan mijden ppfft. Voor mijn doen erg weinig gesnoept dit jaar en nu wel weer (had dit gepland) en mijn hoofd is weer helemaal daar mee bezig. Bleeh! Wil ik niet meer. 

Ies

Ies

18-12-2024 om 11:55

Gisteren een kleine wandeling gemaakt met dochter. Ze heeft een enorm tempo! Dat lukt ons normaal niet want hond is flink sloom geworden. Nu heerlijk dóór en ik was echt moe bij terugkomst, ze heeft me echt afgemat. 

alhambra

alhambra

18-12-2024 om 11:56 Topicstarter

Ies schreef op 18-12-2024 om 10:15:

Alhambra, hier ook geen pretparkfans. Maar ik zelf ook absoluut niet!

Een frisse start klinkt goed!
Voor mezelf: zie afgelopen jaar graag als een soort van overgangsjaar waarin ik wat dingen geprobeerd heb en flink op en neer ging. Begin wel door te krijgen hoe ik het graag wil hebben voor mezelf en daar stabieler mee aan de slag volgend jaar.
Waarbij ik iig chocolade wil gaan mijden ppfft. Voor mijn doen erg weinig gesnoept dit jaar en nu wel weer (had dit gepland) en mijn hoofd is weer helemaal daar mee bezig. Bleeh! Wil ik niet meer.

Herkenbaar. Ik heb dat niet met chocolade maar met chips. Ik zou graag zien dat we het niet meer kopen maar mijn man wil het wel graag. Als het er dan wel is (hij regelt de boodschappen) kan ik daar ook mee bezig zijn en uiteindelijk ga ik voor de bijl als ik niet bewust iets anders ga doen.

Lunchwandelen gaat vandaag niet lukken qua werk maar hier ook het kerstgebeuren dus ik fietstaxi vandaag meerdere keren dus toch wel beweging. 

Nu snel gaan lunchen en stoppen met forummen!

MissDalhousie schreef op 18-12-2024 om 09:45:

@Alhambra, Efteling was heel leuk. Ik weet niet hoe oud jouw dochters zijn, maar ik was met mijn nichtje van 11 en die is ook veel bezig geweest met foto's en reels maken. Ze vond het ook heel leuk om in die horecatentjes te hangen. Gelukkig zijn we ook in veel attracties geweest hoor, dus echt een topdag gehad.

Dat vind ik dus het allerleukste aan de Efteling, het voelt niet zo erg als een pretpark. Wij hebben het geluk er zo'n beetje om de hoek te wonen en hebben lang een abonnement gehad. Nu even een tijdje niet, want ze zijn wel heel erg aan het verbouwen. Maar ik ging vaak, toen zoon nog kleiner was, in de ochtend door het Sprookjesbos wandelen. Koffie bij dat tentje in het midden, heerlijk!

Ook in Danse Macabre geweest toevallig?

Nu even on topic: de weegschaal tikte de 85 kilo aan vanmorgen Nu komen de feestdagen eraan, dus het zal vast weer wat omhoog gaan. Maar mijn ervaring leert dat als ik in een paar dagen wat sneller in gewicht daal, ik daar na twee weken schommelen weer op terug kom en van daaruit weer verder afval. Dus dan zou ik (theoretisch gezien, want Kerst en Oud&Nieuw) mijn doel gehaald hebben.

Maar goed, dat doel is maar een psychologisch ding om ergens een stip op de horizon te hebben. Belangrijker is dat de stress in ons leven wat minder gaat worden en de behoefte om ongezond(er) te eten niet steeds aanwezig is.

Al met al ben ik heel blij wat ik bereikt heb dit jaar

Ik hou van pretparken en heb jaren een abonnement op de Efteling gehad terwijl het toch iets meer dan een uur rijden is vanuit mijn huis. Ik hou niet van wachtrijen en erge drukte. Dat dan weer niet. 
Bij mij werkt dat ook zo qua gewicht @roosopdehoed. Tof dat die 85 opeens toch haalbaar lijkt. Fijne stip op de horizon. 
Ik kreeg dit weekend een compliment over hoe ik eruit zie nu ik ben afgevallen. Dat mijn huid er zo goed uitziet. 

Ik ben juist wat aan het groeien weer merk ik. Mijn schouders en bovenarmen worden ronder/meer gespierd. Ik ben vrij tenger en had zwabberende kipfiletjes en nu voelt het gewoon stevig. 
Vanochtend deed ik een bootcamp. Push-up ging weer wat beter. Trainer keek weer mee en gaf wat aanwijzingen en dit keer ging het super netjes volgens hem en de anderen. Nog wel met wat verhoging maar wel helemaal diep en in echt rechte plank.

Een nieuw topic voor 2025 vind ik ook wel fijn. Ik kijk heel trots op dit jaar terug qua bewegen. Ik heb heel goede verandering ingezet. 

alhambra

alhambra

18-12-2024 om 18:01 Topicstarter

Raar maar waar: ik kom met de feestdagen meestal juist niet aan want altijd 2 weken vrij, veel slapen, geen stress en tijd om te bewegen.
Ik hoop dit jaar weer!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.