Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Poison 
Logisch dat je het er moeilijk mee hebt, het is ook niet niks.

Met mij gaat het redelijk. Ik volg nu een jaar het COOL traject. De kennis had ik al wel, maar de ondersteuning van en de saamhorigheid in groep is heel fijn. Het houdt me gemotiveerd. Al blijft het moeilijk.
Ik beweeg steeds iets meer. Gisteren heb ik een stukje gefietst in de bossen. Het leek op sommige momenten wel op waterfietsen (werd ik erg blij van, door de plassen fietsen). Gelukkig heb ik een driewielligfiets. 
Ook ik kan beter helemaal niet snoepen. Het lukt me niet om maar 1 of 2 kerstkransjes te eten.
Daarom start ik in januari met saxenda.  Hopelijk helpt het me. 

Ik kan ook beter niks pakken dan stoppen na 2 ( koekjes, dropjes, drankjes, chipjes waarom ik er verkleinwoorden van maak?) ik hoop dat die coach me daar in januari bij kan helpen. 
De laatste dagen gaat het sowieso al niet goed met allemaal snoeperij en kerstborrel en vanavond gaan we bij vrienden logeren en uit.
Tijdens de kerstdagen wil ik wel gaan sporten, merk echt dat ik er tegenwoordig van baal als ik niet kan gaan. Dat heb ik in de laatste jaren in elk geval wel gemerkt van mezelf. Ik wil bewegen en naar buiten.

Ik volg topfitsuikervrij. Dit helpt mij erg met eetwissels en gebruik nu veel minder suiker.
Hierdoor merk ik dat ik meer naar hartig eten verlang dan naar zoet.

Poison, begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt. Wat een ellendig bericht. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt met de internist straks en een voor jou goed voelende keuze kunt maken. Het is niet niks

Bijzonder dat iedereen hier weer een andere kijk heeft op wat wel of niet werkt met snoepen. Is ook voor iedereen anders. Ik was vroeger ook degene die na één hand chips de zak moest leegeten of na één koekje de rest van het pak hoorde roepen (en luisterde). Het is en blijft een strijd en vergt enorm veel discipline en wilskracht. Altijd maar op een bewust niveau bezig zijn met (gezond) eten, ik vind het soms vermoeiend en soms gaat het juist heel gemakkelijk.

I.p.v. zakken chips en pakken koek leegvreten kies ik tegenwoordig voor dingen waar ik écht van geniet, zoals het taartje vanmorgen. Wel intens duur (7 euro voor een taartje en 5 euro voor een cappuccino), maar dat houdt het snaaien ook tegen, haha! We waren bij Saranne in Oisterwijk, echt een tip als je in de buurt bent en even een genietmomentje wilt (wel om de hoek bij de bakkerij van Robert van Beckhoven, dat is wel een beetje de kat op het spek binden )

Ies

Ies

21-12-2024 om 14:14

Dolfje, bewegen en naar buiten idd! Ben zo blij dat ik dat meer heb ingepast nu, al deed ik het al redelijk door de hond. Maar gaf de hond op slechte dagen met alle liefde uit handen, en dat lukt me niet meer. Slechte dag vandaag, slecht geslapen, maar zoo blij met mijn (kleine) wandeling in bos even, het móet ook echt nu, zo voelt het. 
Roos, de afgelopen maanden had ik nauwelijks gesnoept. Het kostte me hoogstens de eerste weken wat discipline en wilskracht maar daarna ging het echt vanzelf. Het was hooguit op sociaal gebied soms onhandig/ onmogelijk. 
Nouja, ik moet maar zien natuurlijk of het nu ook weer zo gaat. 

Bewegen en naar buiten, vooral buiten, vind ik wel een uitdaging nu. Gelukkig doe ik alle boodschappen fietsend en lopend, maar het vieze weer en het nog viezere weer dat voor morgen verwacht wordt, maakt dat ik fijn vind om thuis met een dekentje op de bank te zitten!

RoosOpJeHoed schreef op 21-12-2024 om 13:40:

Bijzonder dat iedereen hier weer een andere kijk heeft op wat wel of niet werkt met snoepen. Is ook voor iedereen anders. Ik was vroeger ook degene die na één hand chips de zak moest leegeten of na één koekje de rest van het pak hoorde roepen (en luisterde). Het is en blijft een strijd en vergt enorm veel discipline en wilskracht. Altijd maar op een bewust niveau bezig zijn met (gezond) eten, ik vind het soms vermoeiend en soms gaat het juist heel gemakkelijk.

I.p.v. zakken chips en pakken koek leegvreten kies ik tegenwoordig voor dingen waar ik écht van geniet, zoals het taartje vanmorgen. Wel intens duur (7 euro voor een taartje en 5 euro voor een cappuccino), maar dat houdt het snaaien ook tegen, haha! We waren bij Saranne in Oisterwijk, echt een tip als je in de buurt bent en even een genietmomentje wilt (wel om de hoek bij de bakkerij van Robert van Beckhoven, dat is wel een beetje de kat op het spek binden )

Haha, ik las je bericht en dacht gelijk aan Saranne toen je de prijs noemde , maar idd erg lekker.

Buiten bewegen vind ik met dit weer ook lastig. 

ik vind naar buiten gaan met dit weer ook verschrikkelijk. Ga mij deze vakantie toch eens verdiepen in z'n kleine loopband.

Bij mij werkt niet snaaien ook beter als een klein beetje snaaien. Want na dat kleine beetje wil ik meer en nog meer.
Ik probeer er dan ook vanaf te blijven. Het helpt alleen niet dat man dan vrolijk naast mij komt zitten met snaai. Dan kan ik de verleiding toch niet weerstaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.