Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

1000 kcal is echt veel te weinig. 

Zondag weegdag hier. Mijn resultaat tot nu toe qua afvallen: 2 kg minder in 3 weken. Gaat me stiekem te langzaam, maar ik val gelukkig wel af

Aviendha schreef op 28-01-2024 om 20:38:

Ysenda, waarom eet je zo weinig calorieën? Heb je nu zwaar overgewicht of heb je gewoon niet zoveel honger?

Ik zou het best interessante info vinden om van iedereen lengte, gewicht en bijzonderheden te weten maar snap dat niet iedereen daarop zit te wachten.

Ik wil het wel delen: 1,69, gewicht een paar weken geleden bijna 65 kilo, nu rond de 64 denk ik. BMI is dus prima maar toch past mijn huidige gewicht/vorm niet bij hoe ik altijd was en is mijn buikomtrek aan de hoge kant (ook echt na zwangerschappen gekomen), dus een paar kilo minder zou mooi zijn. Ben niet echt mijn best aan het doen om af te vallen, wel om gezonder te eten en het zou mooi meegenomen zijn als ik dat ook terugzie in mijn figuur. Heb wel het idee dat als je altijd al vrij gezond eet en maar een paar kilo kwijt wilt, die paar kilo in verhouding niet makkelijk te bereiken zijn… Maar ik voel me iig al beter, gezonder en ‘lichter’ bij hoe ik nu eet (wat extra groenten en eiwitten, wat minder snoepen, avondmaaltijden waren altijd al gezond; niks rigoureus dus).

Venusss schreef op 28-01-2024 om 21:15:

Zondag weegdag hier. Mijn resultaat tot nu toe qua afvallen: 2 kg minder in 3 weken. Gaat me stiekem te langzaam, maar ik val gelukkig wel af

Dat is toch supergoed? Knap gedaan!

Friezinnetje schreef op 28-01-2024 om 21:15:

1000 kcal is echt veel te weinig.

Als je dat structureel doet wel idd, maar als het een keer gebeurd is het niet zo dramatisch.

Ysenda schreef op 28-01-2024 om 21:25:

[..]

Als je dat structureel doet wel idd, maar als het een keer gebeurd is het niet zo dramatisch.

dat klopt 

Venusss schreef op 28-01-2024 om 21:15:

Dat is veel hoor! Er wordt meestal geadviseerd om niet meer dan een halve kilo per week af te vallen, beter vol te houden en in je leven te integreren dan sneller afvallen, en beter voor je stofwisseling. 

Ik lees hier sowieso soms wel erg lage calorie-innames, ik denk toch echt dat je beter wat langzamer kunt gaan op een manier die ook prettig voor jezelf is dan continu vanalles niet mogen van jezelf.. maar daar zal ik na het 1 keer genoemd te hebben verder m’n mond over houden

Moosey schreef op 28-01-2024 om 21:31:

[..]

Dat is veel hoor! Er wordt meestal geadviseerd om niet meer dan een halve kilo per week af te vallen, beter vol te houden en in je leven te integreren dan sneller afvallen, en beter voor je stofwisseling.

Ik lees hier sowieso soms wel erg lage calorie-innames, ik denk toch echt dat je beter wat langzamer kunt gaan op een manier die ook prettig voor jezelf is dan continu vanalles niet mogen van jezelf.. maar daar zal ik na het 1 keer genoemd te hebben verder m’n mond over houden

Het hangt natuurlijk ook van je basisverbruik en activiteiten af. 

Na een gewone kantoordag heb ik 's avonds voor ik ga slapen zo'n 1800 kcal verbruikt, voor 500g per week moet je een verschil hebben van zo'n 500 kcal en daar zit ik dan met 12-1300 kcal precies bij.

Ik heb niet het idee dat ik wat mis of dat ik me dingen moet ontzeggen. Bij mij zat/zit het vooral in het snaaien, niet een koekje maar een heel pak, grootverbruikers bij de kfc, de hele party zak chips. En dan niet 1 dag per week maar meerdere. En waarom: stress, niet weten wat je met je tijd moet, zoon ging van 4x per week trainen en alle weekenden wedstrijden naar de helft en inmiddels rijdt hij zichzelf. 

Dus daar heb ik vooral aan gewerkt, hoe mijn tijd op een betere manier te vullen. Yoga, sportschool, lezen etc

Dat klinkt allemaal als heel gezonde veranderingen inderdaad

Auwereel schreef op 28-01-2024 om 20:25:

Meer fruit

Ik heb er nog een banaan bij gedaan.

Azalea747 schreef op 28-01-2024 om 21:22:

[..]

Dat is toch supergoed? Knap gedaan!

Ahhh dankjewel!

Moosey schreef op 28-01-2024 om 21:31:

[..]

Je hebt ook wel gelijk. Maar vroeger ging het gewoon sneller, dus daar hoop je dan toch onbewust op. Mijn calorie inname is rond de 1500 kcal per dag en dat is ook prima vol te houden inderdaad.

ik wens jullie allemaal een goede week qua eten/drinken/sporten/bewegen/motivatie/wat je zelf nodig hebt! 

MissBobby schreef op 29-01-2024 om 07:46:

ik wens jullie allemaal een goede week qua eten/drinken/sporten/bewegen/motivatie/wat je zelf nodig hebt!

Voor jou ook!

Wij waren het weekend bij vrienden en veel te veel gegeten en gedronken en nu 1,5 kilo erbij maar we gaan vandaag meteen met frisse moed aan de slag. Was eigenlijk niet van plan om te wegen maar pas eind van de week of zo maar ik denk hup doen en kijken wat de schade is. Vandaag maar extra goed water drinken en vanmiddag naar de E-gym.

ik ben maar 0,3 afgevallen  wist wel dat deze week niet zo lekker ging. Heb niet gesnaaid maar slecht gesport. Een low impact dansje voor de tv is niet bepaald zweten. Vanavond wat beter mn best doen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.