Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
12-11-2024 om 07:03
Dorestad schreef op 11-11-2024 om 22:45:
[..]
Voor iemand die nog niet topfit is vind ik dit een super prestatie. Egym, werkdag met de nodige stappen en dan ook nog naar yoga.
Ik eet wanneer ik goed in het gareel ben ongeveer 130 gram eiwitten per dag. Zonder poeders over het algemeen. Ongeveer 1200 kcal. Ik heb geen moeite om aan die grammen te komen.
Wat kan jij wel goed eten op dagen waarop zuivel en brood niet lukken?
Waar haal jij je eiwitten vooral uit?
Ik eet veel groente en fruit en avondeten is ook altijd prima (man kookt). Verder nu rijstwafels, eieren, pasta, salades.
RoosOpJeHoed
12-11-2024 om 08:41
MissDalhousie schreef op 12-11-2024 om 07:03:
[..]
Ik eet veel groente en fruit en avondeten is ook altijd prima (man kookt). Verder nu rijstwafels, eieren, pasta, salades.
Eet je ook peulvruchten? Zijn ook eiwitbommetjes. Ik knikker heel vaak linzen, witte bonen of zwarte bonen ergens door.
alhambra
12-11-2024 om 09:19
RoosOpJeHoed schreef op 12-11-2024 om 08:41:
[..]
Eet je ook peulvruchten? Zijn ook eiwitbommetjes. Ik knikker heel vaak linzen, witte bonen of zwarte bonen ergens door.
Goede tip! Mijn man kan slecht tegen zuivel. We eten daarom naast vlees en ei ook regelmatig peulvruchten.
alhambra
12-11-2024 om 09:22
Gisterenavond zat ik niet zo lekker in mijn vel. Her en der wel wat extra's genomen maar ik heb de zak chips die mijn man had geopend snel weggelegd toen hij klaar was. Als ik het niet zie is het makkelijker om niet te nemen.
Qua gewicht zit ik weer onder mijn uiterste grens gelukkig. Nu volhouden en niet denken dat het wel weer kan dat snaaien.
Het is weer zonnig hier dus ik kijk uit naar mijn lunchwandeling!
Dorestad
12-11-2024 om 10:45
[..]
Net als RoosOpJeHoed gooi ik ook overal peulvruchten doorheen. Door salades, curry's, soepen, pasta's. Kwark, yoghurt, skyr, eieren, eiwit van ei. Vanwege de kcal laat ik kaas bijna altijd achterwege. Wij eten thuis p.p.dagelijks meer dan 500 gram groente. Fruit ongeveer 2 stuks aangezien daar toch veel suikers inzitten. In mijn meest brave weken weeg ik alles voor mezelf af.
ToetieToover
12-11-2024 om 11:27
[..]
Tip: de rijstwafels kun je vervangen door eiwitrijkere linzenwafels. Van Leev bijvoorbeeld. De pasta door linzenpasta.
Ninoea
12-11-2024 om 12:07
ToetieToover schreef op 12-11-2024 om 11:27:
[..]
Tip: de rijstwafels kun je vervangen door eiwitrijkere linzenwafels. Van Leev bijvoorbeeld. De pasta door linzenpasta.
Dat vind ik fijne tips. Dank je. Heb je ook voorbeelden van waar die pasta te koop is want ah bijv verkoopt slechts 1 soort zie ik online en Picnic helemaal niet. Ik doe regelmatig boodschappen bij ah, Lidl en Picnic qua supermarkten. Deka en Dirk en Aldi zitten ook in de buurt maar ben ik minder op gericht.
ToetieToover
12-11-2024 om 12:21
Ninoea schreef op 12-11-2024 om 12:07:
[..]
Dat vind ik fijne tips. Dank je. Heb je ook voorbeelden van waar die pasta te koop is want ah bijv verkoopt slechts 1 soort zie ik online en Picnic helemaal niet. Ik doe regelmatig boodschappen bij ah, Lidl en Picnic qua supermarkten. Deka en Dirk en Aldi zitten ook in de buurt maar ben ik minder op gericht.
Ah gele linzenspaghetti
Ah rode linzenpenne
Er zijn nog meer merken maar die zijn niet allemaal glutenvrij dus die koop ik niet. Ze hebben ook pasta van dop- en kikkererwten tegenwoordig. Misschien hebben anderen nog tips voor je!
RoosOpJeHoed
12-11-2024 om 13:56
Hier krijg ik linzenpasta e.d. het huis niet in, dus helaas geen tips daarvoor.
Voor de mensen die nog wat extra proteïne zoeken: wisselen van witte rijst en pasta naar volkoren geeft al een flinke boost (maar ik denk dat iedereen hier dat al wel doet), noten bevatten veel eiwitten (heel gezond, maar ook veel calorieën) en ik knaag weleens zo'n crunchy bar van Holie weg. Zitten ook wat extra eiwitjes in. Al moet je wel veel eten om echt je dagelijkse behoefte aan eiwitten eruit te halen en dan tellen de calorieën heel hard. Maar als tussendoortje vind ik die dingen prima. Zijn wel beetje droog, maar vullen goed. Ik eet ook vaak de proteïne granola van Holie als ik te lui ben om zelf granola te bakken. Niet eens voor de extra eiwitten, maar deze heeft een fijne crunch.
Ik kom meestal wel aan mijn eiwitten uit gewoon voedsel en heb geen shakes of repen nodig, maar als zuivel of vlees lastig is is het wel een optie.
RoosOpJeHoed
12-11-2024 om 14:01
Gisteren had ik weer last van DE GROTE HONGERKLOP. Net voor mijn menstruatie heb ik altijd één of twee dagen onverzadigbare hongerrrr. En gisteren had ik ook een mentaal zwaar gesprek (lekker al mijn ptss triggers aantikken), dus dan wordt de grote honger nog groter. De extra boterham deed het niet. De extra kruidnootjes en speculaasjes wel. Ik heb het losgelaten. Wel flink gesport. Vandaag ook weer de nodige calorieën verbrand met cardio en pas op de plaats met mijn calorie-inname. Vooralsnog gaat het goed en straks moet ik naar de tandarts en mondhygiënist, dus daarna kan ik toch amper eten van de pijn in mijn laadklep.
RoosOpJeHoed
12-11-2024 om 14:04
alhambra schreef op 12-11-2024 om 09:22:
Gisterenavond zat ik niet zo lekker in mijn vel. Her en der wel wat extra's genomen maar ik heb de zak chips die mijn man had geopend snel weggelegd toen hij klaar was. Als ik het niet zie is het makkelijker om niet te nemen.
Qua gewicht zit ik weer onder mijn uiterste grens gelukkig. Nu volhouden en niet denken dat het wel weer kan dat snaaien.
Het is weer zonnig hier dus ik kijk uit naar mijn lunchwandeling!
Goed gedaan Hopelijk had je een fijne lunchwandeling
Dolfje
12-11-2024 om 14:09
Ik heb vandaag een moeilijke dag want sterfdag van iemand heel dichtbij. Al is het lang geleden het blijft een rotdag.
Normaal zou ik gaan vreten maar dat gaan we niet doen, ik ben nu 3 kleine mini sneetjes brood aan het roosteren en ik ga daarna naar de sportschool even wat cardio doen want heb niet zoveel gelopen op het werk.
RoosOpJeHoed
12-11-2024 om 19:16
Sterkte Dolfje, goed dat je niet bent gaan snaaien, dat maakt het verdriet namelijk niks minder
Happyapple
12-11-2024 om 19:26
Sterkte Dolfje
Hier had ik wel een stukje speculaasbrok mee naar het werk en dat is wel op, maar ik heb in elk geval niet de hele dag door vanalles lopen snaaien.
Ik zit nu op 9.000 stappen. Hopelijk kan ik er zo nog 10.000 van maken.