Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
alhambra
11-11-2024 om 10:30
Knap gedaan, Ysenda.
Wat een teleurstelling, MissDalhousie. Wat zegt je eigen gevoel en je verstand over het programma van de diëtist(e)?
Wat zijn de grootste voorgestelde aanpassingen? Wat is er niet gelukt de afgelopen tijd?
MissDalhousie
11-11-2024 om 10:47
alhambra schreef op 11-11-2024 om 10:30:
Knap gedaan, Ysenda.
Wat een teleurstelling, MissDalhousie. Wat zegt je eigen gevoel en je verstand over het programma van de diëtist(e)?
Wat zijn de grootste voorgestelde aanpassingen? Wat is er niet gelukt de afgelopen tijd?
Ik denk dat het een goed programma is en dat het ook echt bij mij past. Maar ik ben wel bang om te falen / dat ik het niet waar kan maken. Mijn zelfbeeld is niet zo positief als het om gewicht en zelfbeheersing gaat.
De voorgestelde aanpassingen zijn heel redelijk: eiwitinname op 100 gram per dag proberen te krijgen en voldoende fruit/groente blijven eten. Daarnaast ben ik vrij in hoe ik mijn eetpatroon invul, maar wel het advies om me op 1850 calorieën per dag te richten. Qua beweging gewoon doen wat ik al deed, aangevuld met 2 verschillende HIIT-programma's.
De afgelopen anderhalve week lukt eigenlijk niets. Ik ben nog steeds verkouden (ben normaal nooit ziek en al zeker niet lang) en krijg daardoor nauwelijks zuivel en brood weg. Dus die eiwitten red ik (nog) niet. En qua energie krijg ik maar een kwart van mijn normale activiteit uitgevoerd. En al zeker geen extra HIIT. Prut dus!
alhambra
11-11-2024 om 11:02
MissDalhousie schreef op 11-11-2024 om 10:47:
[..]
Ik denk dat het een goed programma is en dat het ook echt bij mij past. Maar ik ben wel bang om te falen / dat ik het niet waar kan maken. Mijn zelfbeeld is niet zo positief als het om gewicht en zelfbeheersing gaat.
De voorgestelde aanpassingen zijn heel redelijk: eiwitinname op 100 gram per dag proberen te krijgen en voldoende fruit/groente blijven eten. Daarnaast ben ik vrij in hoe ik mijn eetpatroon invul, maar wel het advies om me op 1850 calorieën per dag te richten. Qua beweging gewoon doen wat ik al deed, aangevuld met 2 verschillende HIIT-programma's.
De afgelopen anderhalve week lukt eigenlijk niets. Ik ben nog steeds verkouden (ben normaal nooit ziek en al zeker niet lang) en krijg daardoor nauwelijks zuivel en brood weg. Dus die eiwitten red ik (nog) niet. En qua energie krijg ik maar een kwart van mijn normale activiteit uitgevoerd. En al zeker geen extra HIIT. Prut dus!
Wat is er wel gelukt? Ik lees vooral wat er niet gelukt is. Hoe zag je eetpatroon er uit en was het wel zo slecht als je denkt?
MissDalhousie
11-11-2024 om 15:25
alhambra schreef op 11-11-2024 om 11:02:
[..]
Wat is er wel gelukt? Ik lees vooral wat er niet gelukt is. Hoe zag je eetpatroon er uit en was het wel zo slecht als je denkt?
Dankjewel, ik zit inderdaad in een negatieve cirkel in mijn hoofd. Dat helpt niet. Ik ga proberen om weer iedere avond hier de succesjes te delen.
Ninoea
11-11-2024 om 19:02
Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar hardgelopen. De opdracht was om dat in ‘easy’ tempo te doen. Dat is gelukt; 7:11 min per km. Dat is langzamer dan ik ‘normaal’ doe.
Ysenda
11-11-2024 om 20:22
Het is hier echt de kat op het spek binden. Het is hier ook Sint Maarten vandaag, en dat vieren ze met een gevulde geglazuurde croisant, aka een calorieen bom.
En ze hebben in de hotel bakkerij ook nog eens fantastische brownies.
Maar goed, nu is het tijd om even te ontspannen voor we morgen om 8 uur de eerste meeting ingaan.
Dolfje
11-11-2024 om 20:25
Hier gelukkig geen sint Maarten verleidingen.
Drukke dag op werk gehad dus qua eten wel ok, beweging op de werkvloer en een kleine lunchwandeling. Toen ik zeiknat en intens koud thuis kwam geen zin meer om te gaan wandelen na het eten. Sowieso wat dat betreft is dit niet mijn favoriete seizoen met dat koud en vroeg donker.
Morgenmiddag heb ik vrij ( ff uren compenseren) dus ik ga naar de Egym.
Dorestad
11-11-2024 om 20:40
In plaats van wandelen vandaag (prachtig weer)zijn we vanuit ons vakantiehuis ruim 100 km verderop gereden en hebben we daar een andere auto gekocht. Aansluitend na terugkeer naar restaurant geweest waar ze ons kennen. Daar bijna 4 uur gezeten. We kunnen wel stellen met ons gedrag vandaag dat het voor ons a)de meest dure vakantie ever is en b)een inactieve dag qua beweging is en c) een dag is met aardig wat teveel calorieën voor ons.
MissDalhousie
11-11-2024 om 22:12
Vanochtend e-gym gedaan, nog niet helemaal op mijn niveau, maar het begint er weer op te lijken. Lekker actieve werkdag gehad, dus de 10.000 stappen zijn ook ruim afgevinkt. Vanavond naar hatha-yoga geweest. Dat ging best goed, alleen nog giga kramp in mijn kuiten toen ik lang op één been moest staan.
Eten ging redelijk. 100 gram eiwitten is best veel. Ik wilde het eigenlijk zonder poeders doen, maar denk nu toch dat ik het dan onnodig moeilijk maak voor mezelf. Iemand goeie ervaringen met een bepaalde eiwitlimonade?
MissDalhousie
11-11-2024 om 22:13
Dorestad schreef op 11-11-2024 om 20:40:
In plaats van wandelen vandaag (prachtig weer)zijn we vanuit ons vakantiehuis ruim 100 km verderop gereden en hebben we daar een andere auto gekocht. Aansluitend na terugkeer naar restaurant geweest waar ze ons kennen. Daar bijna 4 uur gezeten. We kunnen wel stellen met ons gedrag vandaag dat het voor ons a)de meest dure vakantie ever is en b)een inactieve dag qua beweging is en c) een dag is met aardig wat teveel calorieën voor ons.
Haha, ja, een auto als vakantiesouvenirtje tikt wel aan!
Ysenda
11-11-2024 om 22:31
MissDalhousie schreef op 11-11-2024 om 22:12:
Vanochtend e-gym gedaan, nog niet helemaal op mijn niveau, maar het begint er weer op te lijken. Lekker actieve werkdag gehad, dus de 10.000 stappen zijn ook ruim afgevinkt. Vanavond naar hatha-yoga geweest. Dat ging best goed, alleen nog giga kramp in mijn kuiten toen ik lang op één been moest staan.
Eten ging redelijk. 100 gram eiwitten is best veel. Ik wilde het eigenlijk zonder poeders doen, maar denk nu toch dat ik het dan onnodig moeilijk maak voor mezelf. Iemand goeie ervaringen met een bepaalde eiwitlimonade?
Eiwit limonadesiroop van esn zijn echt heel lekker, wij hebben de fresh cherry en fresh Orange.als je die laatste oplost in weinig plat water en dan aanvult met spa rood heb je eiwit Fanta.
Met de code esn of pam krijg je ook standaard 10 tot 20% korting.
Ze zijn niet goedkoop, wel erg lekker. Bestel eerst wat samples om te proberen.
Dorestad
11-11-2024 om 22:45
Voor iemand die nog niet topfit is vind ik dit een super prestatie. Egym, werkdag met de nodige stappen en dan ook nog naar yoga.
Ik eet wanneer ik goed in het gareel ben ongeveer 130 gram eiwitten per dag. Zonder poeders over het algemeen. Ongeveer 1200 kcal. Ik heb geen moeite om aan die grammen te komen.
Wat kan jij wel goed eten op dagen waarop zuivel en brood niet lukken?
Happyapple
11-11-2024 om 22:57
Ik lig nu met een ietwat rammelende maag in bed, want ik ben mezelf het s avonds snaaien weer aan het afleren. Vandaag 12000 stappen en een stukje gefietst, dus ik ben wel tevreden.
Morgen kijken of ik het aantal stappen oke kan krijgen met een lunchwandeling.
alhambra
11-11-2024 om 23:00
Happyapple schreef op 11-11-2024 om 22:57:
Ik lig nu met een ietwat rammelende maag in bed, want ik ben mezelf het s avonds snaaien weer aan het afleren. Vandaag 12000 stappen en een stukje gefietst, dus ik ben wel tevreden.
Morgen kijken of ik het aantal stappen oke kan krijgen met een lunchwandeling.
Top!!
ToetieToover
11-11-2024 om 23:23
Ik drink meestal whey poeder in de melk van mijn cappuccino en ik doe het door mijn yoghurt. Ook lekker: smoothie van avocado, karnemelk, whey limoensmaak. Ik heb ze van XXL nutrition en ESN. Bij ESN kun je samples bestellen. Ik houd niet zo van de limonade versies (clear whey) maar de ice tea smaak heb ik afgelopen zomer wel eens gedronken.