Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

15-10-2024 om 11:56 Topicstarter

gemd 400kcal minder noteren is flink! Bedankt Ysenda!

alhambra schreef op 15-10-2024 om 11:12:

@ Dolfje, Dat is een mooi en volgens mij ook haalbaar doel: de cappuccino's vervangen door thee.
Extra stimulans is misschien door van huis lekkere thee mee te nemen? En is er een magnetron? Ik vind thee uit automaat te koud voor zwarte thee dus ik doe mijn kop daarna in de magnetron.

Jawel maar die staat boven en mijn meeste werkzaamheden zijn beneden. Maar de thee is wel best heet uit onze automaat dus dat is het niet maar heb gewoon meer zin in cappuccino maar moet daar wel vanaf want zijn stomme calorieën natuurlijk.

Ik was nog benieuwd, Dolfje, heeft de acupunctuur je geholpen? Sterkte trouwens met alle fysieke klachten, vervelend om steeds pijn te hebben.

Het hele 'meten is weten' vind ik zo lastig. Ik gebruik Yazio en draag een fitbit, maar het voelt allebei zo onbetrouwbaar. In Yazio zit ik vaak te gokken, want geen weegschaal bij de hand/product staat er niet in/ik heb het niet klaargemaakt, dus geen idee wat er precies inzit. En mijn fitbit is aan de ene kant heel betrouwbaar (stappenteller) en aan de andere kant knettergek: hij denkt dat ik bijna 100 trappen per dag loop (blijkbaar zwaai ik veel met mijn armen) en hij zegt dat ik meer dan 3000 calorieën op een dag verbruik - lijkt me ook onzin. Ik weet wel dat als ik daarin mee ga en 2700 calorieën op een dag ga eten, ik gigantisch aan ga komen.

Ik hou mezelf nu iom voedingsdeskundige op ca. 1850 calorieën per dag.

MissDalhousie schreef op 15-10-2024 om 18:35:

Ik was nog benieuwd, Dolfje, heeft de acupunctuur je geholpen? Sterkte trouwens met alle fysieke klachten, vervelend om steeds pijn te hebben.

Nee niet zo qua honger maar het is wel ontspanning en dat is ook wel eens goed.

Vanochtend ging ik naar naailes. Mooi patroon van een jurk overgenomen op patroonpapier, daarna geluncht en boodschappen gedaan en vervolgens met onze jongste de stad in geweest om verjaardagskleding te kopen. Alles op de fiets dus dat was mooi qua beweging. Ik heb de hele dag al wat last van mijn linkerarm en schouder dus ik heb bij bootcamp goed opgelet om goed te voelen wat oefeningen met mijn lijf leden. Opdrukken bijvoorbeeld ook wat minder zwaar gedaan en ook minder herhalingen. Nu voelt het los en lekker dus de beweging is wel goed geweest. Morgen weer hardlopen oefenen. 
In februari is er een hardloopevenement bij ons in de buurt. Ik heb me ingeschreven voor 8 km. Lijkt me meteen een goede stok achter de deur. Ik heb vandaag niet gesnoept en dat is goed want dat had ik afgelopen weekend al meer dan genoeg gedaan. 

over kcal verbranden met activiteiten: een zwaarder persoon verbruikt natuurlijk ook meer kcal bij dezelfde activiteit als een lichter persoon. Ik wandel regelmatig met een kameraad.  Wanneer hij 1000 kcal verbrand heeft moet ik nog 4 kilometer doorlopen om ook 1000 kcal te verbranden.  
Vanmorgen de behandeling bij fysio gehad.  Linker hamstring gaat beter,  rechts is erg vervelend.  Daarna naar de Zuidlaardermarkt geweest maar na 4 km lopen had ik het gehad.  Het wilde niet,  direct na behandeling van fysio. 
Doorgereden naar ouders.  Daar o.a.4 km met mijn moeder gelopen in een rustiger tempo.  Dat ging prima.  Was gezellig.  Nu net terug van 3 km lopen in het veld,  meteoriet bekijken.  

Intake: 2 eieren,  200 g Skyr met 40 g havermout en 10 g chiazaad.  750 ml komkommer/ui/courgette soep met 100 g linzen, mandarijn,  flesje Low caloriemeal van Body & fit. 
1000 kcal, 90 g Kh, 27 g vet, 86 g eiwit . Ik zou prima nog een ei of bakje cottage cheese kunnen eten maar ik ben erg verzadigd. Ik heb dit gegeten tussen 16 en 21 uur. Voor vandaag is het genoeg. 

MissDalhousie schreef op 15-10-2024 om 18:35:

Ik was nog benieuwd, Dolfje, heeft de acupunctuur je geholpen? Sterkte trouwens met alle fysieke klachten, vervelend om steeds pijn te hebben.

Het hele 'meten is weten' vind ik zo lastig. Ik gebruik Yazio en draag een fitbit, maar het voelt allebei zo onbetrouwbaar. In Yazio zit ik vaak te gokken, want geen weegschaal bij de hand/product staat er niet in/ik heb het niet klaargemaakt, dus geen idee wat er precies inzit. En mijn fitbit is aan de ene kant heel betrouwbaar (stappenteller) en aan de andere kant knettergek: hij denkt dat ik bijna 100 trappen per dag loop (blijkbaar zwaai ik veel met mijn armen) en hij zegt dat ik meer dan 3000 calorieën op een dag verbruik - lijkt me ook onzin. Ik weet wel dat als ik daarin mee ga en 2700 calorieën op een dag ga eten, ik gigantisch aan ga komen.

Ik hou mezelf nu iom voedingsdeskundige op ca. 1850 calorieën per dag.

Daarom weeg ik thuis echt alles en eet nog maar heel weinig buiten de deur. Het is bij ons ook niet vreemd dat er naast elk bord een weegschaal staat, want ook zoon en schoondochter letten met name op hun eiwit intake. 

Zoon was vanmiddag wegens een blessure bij de huisarts en die gaf hem een compliment. 

Ik heb nooit een fitbit gehad, maar weet uit de reviews wel dat Garmin op het punt van calorieverbruik behoorlijk betrouwbaar is. 

Kan het zijn dat je op een dag heel veel bukt en weer gaat staan, want dat wordt ook als traplopen gezien.

Vandaag weer een goede dag gehad.
Bij de borrel van vandaag ook weer alle hapjes kunnen weerstaan, al waren de bitterballen wel heel moeilijk. Maar did it en proud of it.

Morgen uit lunchen maar daar kan ik het beperken tot een kom soep. Dat is goed te doen.

Ik ga vanavond uit eten, het is een all you can eat/shared dining restaurant ben er eerder geweest en het is er heel lekker.
We hebben wel al om 18:00 uur afgesproken dat is wel fijn en dan wordt het waarschijnlijk ook niet zo laat. Ga vanmiddag Egym in de sportschool doen.

alhambra

alhambra

16-10-2024 om 09:06 Topicstarter

Vanochtend de meiden naar de vso gebracht op de fiets en ik haal ze ook weer vanmiddag.  Kleine stukjes steeds maar beter dan achter m'n computer zitten (dat is wanneer man het doet).

Straks lunchwandelen. Ik zet mijn timer op 30 minuten want ik wil het echt volmaken vandaag. Morgen kantoordag en meiden naar bed brengen dus dan komt het er niet van.

Ik ben niet helemaal fit dus gisteren ook vroeg in bed gaan liggen met een film Ik heb 5 minuten gezien..

Fijne dag iedereen!

Ik sta momenteel even stil qua gewicht. Irritant maar denk dat ik toch maar moet gaan ophogen. Morgen afspraak met de huisarts, ook voor andere dingen. 
Vorige keer (toen het nog zelf lukte) bleef ik ook hier hangen. Ik wil er eigenlijk nog wel 10kg afhebben. 

SuzyQFive schreef op 16-10-2024 om 10:00:

Ik sta momenteel even stil qua gewicht. Irritant maar denk dat ik toch maar moet gaan ophogen. Morgen afspraak met de huisarts, ook voor andere dingen.
Vorige keer (toen het nog zelf lukte) bleef ik ook hier hangen. Ik wil er eigenlijk nog wel 10kg afhebben.

Vervelend! Inmiddels je intake, doordat je al veel bent afgevallen,  wel verminderd? 

alhambra

alhambra

16-10-2024 om 15:02 Topicstarter

Ik had wel 1,5 uur willen wandelen daarnet met de lunch. Heerlijk rustig weer!

vandaag nog wat kipreepjes in een wrap met sla en komkommer en tomaat. 
Tot nu toe gaat het wel goed met het dieet, nog niet echt lastig gevonden. Enkele keer dat ik denk, hmm wat te weinig maar dan pak ik een gekookt eitje of wat plakjes kipfilet. 

Vanmiddag ruim 8 km gelopen bij Zeegse,  Drentse Aa.  Met daarin een stop. Het viel me zwaar,  mijn hamstrings bedoel ik. Elke stap is pijnlijk.  Wat wel geweldig is: sinds mijn ingreep 2 weken geleden gebruik ik nog maar 30% van de medicatie tegen trigeminusneuralgie vergeleken met voor de ingreep.  
Ruim 8 kilometer lopen betekent met mijn gewicht 550 kcal. 
Mijn eten vandaag,  ik ben om 16 uur begonnen met eten: banaan,  400 g Skyr 0%, 40 g havermout,  10 g chiazaad,  halve liter soep van komkommer en ui en courgette,  2 eitjes en 100 g sperciebonen. 119 gram Kg,  24 g vet, 87 g eiwit
1100 kcal. 
Normaal gesproken weeg ik mijn eten niet,  dat deed ik wel toen ik 40 kg ging afvallen.  Ik weeg het nu even omdat mijn sportieve activiteiten vrijwel nihil zijn vergeleken met hiervoor. Daarnaast heb ik wekenlang dagelijks zaken gegeten die ik normaal gesproken minder eet.  Nu gewoon even terug naar de basis.  De nullijn qua koek en taart vind ik véél gemakkelijker dan de gulden middenweg. Op deze manier volhouden tot kerst kost geen moeite. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.