Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ja naar Mallorca dus.
Ik snap hoe je je voelt wat dat alert zijn, ik heb daar in het begin heel erg last van gehad en nu nog wel eens. 

Dat ‘hoepelen’ best snel onder de knie en ik kan het ook al meer dan een half uur volhouden. Eens kijken wat ik er voor variatie in kan brengen. Ik doe al in verschillende standen mijn benen neerzetten, een lichte squat, armen wijd en gestrekt staan met armen omhoog. (Die laatste twee dan een minuut). 
Dacht nog om hem wat hoger op mijn buik te doen maar toen ging mijn velletje ertussen 😂. Nog wat teveel vetjes 😂. 

SuzyQFive,  natuurlijk is het begrijpelijk dat je alert bent.  Het vertrouwen in het lichaam is dan echt wel even weg.  En er zijn natuurlijk ook nog onderzoeken gaande,  daarvan wil je ook eerst graag weten of er iets uitkomt. Volgens mij zijn de meeste Holters/eventrecorders tegenwoordig wel paar dagen in bedrijf.  Tja,  dat met dat autorijden,  dat vinden zoveel mensen lastig heb ik gemerkt.  Ik wees dan vaak op dat het dan jammer was dat patiënt door eigenwijsheid/ontkenning een ongeluk kon krijgen maar dat patiënt ook een ongeluk kon veroorzaken waarbij een ander het slachtoffer was. Plus de vraag hoe het verzekeringtechnisch zit. 
Hij is anders ook welkom in deze groep om lekker mee te schrijven

Zo nog 1 dag werken en dan begint mijn vakantie. 
Zondag vertrek ik op interrail richting zuid Europa.

Vandaag nog lekker getraind samen met collega en PT, en dat samen trainen is heel gezellig maar we doen toch net iets minder, maar dat was precies wat we vandaag nodig hadden.
We kregen nog een kadootje van PT, iets wat ze zelf gekookt had en een gebakje. 
Kwam goed uit want ik had een heel lange werkdag gepland, ik ben uit eindelijk om 9 uur naar huis gegaan. Morgenavond naar de film dus dan wordt het zeker geen lange dag.

Jij ook alvast een goede vakantie Ysenda

Ysenda,  een hele goede vakantie gewenst.  

Gisteren dagje Schiermonnikoog met mijn eega.  Heerlijk briesje op de boot.  12 km gelopen,  veelal langs de vloedlijn.  Een kilometer of 30 gefietst,  niet alles bijgehouden,  op mijn Ebike.  Grootste deel zonder trapondersteuning maar op het laatst met. Het was erg warm (hitte,  nee dank u)maar wel relaxed.  We waren op de heenweg nog maar 5 minuten aan het varen of daar stonden al dorpsgenoten/goede kennissen voor ons. Leuk toeval.  We besloten apart op Schier door te brengen maar gezamenlijk te gaan eten voordat we de laatste boot terug zouden nemen. 
Terugweg was er op zonnedek geen zitplaats meer maar ik kreeg onverwacht een plek: 2 dames met morbide obesitas zaten op een tweepersoons bankje maar dat pastte niet. Metalen bankje zit ook geen rek in dus de ene mevrouw ging naar beneden.  Toen had ik dus een zitplaats. Wat was ik moe. Wat was het fijn.
Vandaag fit 20 gedaan omdat ik volgende week maandag ga wadlopen. Dat was dus de tweede keer deze week.  Na die tijd weinig energie over voor echte sport of wandelactiviteiten.  Dus huishouden wat gedaan en eigenlijk niet al te veel andere dingen dan wat administratie.  
Vanaf nu is mijn eega een maand vrij. Morgenvroeg laat ik eerst mijn teennagels doen.  Daarna gaan we naar de Bever.  Eega nieuwe rugzak (de oude is minstens 25 jaar en echt versleten).  En ik misschien een kleine rugzak.  Markt. Sporten of echt wandelen ga ik morgen niet doen.  

Ik vind Schiermonnikoog ook altijd heerlijk om uit te waaien. Ik kom er te weinig. Vroeger wel veel geweest.

Ik zou vanochtend een flink stuk gaan wandelen met een vriendin, maar nu gaat het ineens regenen.  Hopelijk is het dan toch weer droog tegen die tijd... 

Waar heb je dat hoepel ding gekocht Suzy? Lijkt me ook wel wat voor mij.
Ik moe einde van de ochtend naar de fysio en ga nu eerst maar even sporten dan is dat maar gedaan.

Ik ben gisteren vroeg naar bed gegaan; was zo ontzettend moe. Gisteren overdag wel fijn bewogen. Rondje in het park in de buurt hardgelopen. Daar zijn drie routes aangegeven: 0,5 km, 1,5 km en 2 km. Je kunt ze ook eenvoudig aan elkaar knopen. Ik heb er de 0,5 plus de 1,5 gejogd. Tussen de 0,5 en 1,5 heb ik heel even een halve minuut gewandeld en daarna de 1,5 volledig gejogd. 
Vandaag vrij veel gefietst. Qua stappen niet zoveel. Morgenochtend in het zwembad weer aquapower. 

alhambra

alhambra

30-08-2024 om 18:10 Topicstarter

Vannacht nauwelijks geslapen heel naar. Vandaag daardoor extra gegeten om energie te hebben om de dag door te komen. Daarnaast voel ik me niet fit. Bleghdag dus. Morgen hopelijk beter.

Oh dat is zo vervelend he, als je slecht geslapen hebt en niet fit bent. Hopelijk gaat het morgen weer beter met je. 

Hier gelukkig toch wel kunnen gaan wandelen, vandaag. 
15000 stappen en 725 actieve calorieën.  

alhambra

alhambra

30-08-2024 om 20:02 Topicstarter

Ik hoop het ook. Ga zo naar bed. Ergens zonde van mijn avond maar ik ben nu ook geen mens. Voordeel dat ik dan ook niets meer eet. 

Vsndaag ruim 9000 stappen. Ik heb wel minstens 35 verdiepen van 12 treden gelopen en ik zal vandaag nog wel een paar keer op en neer naar mijn waskamer moeten, wie weet haal ik de 40

dat met die trappen op doet mijn smartwatch/telefoon niet goed. Ik heb zeker 10 trappen gedaan vandaag,  hij geeft echter 0 aan. Tot een paar maanden geleden wist ik trouwens niet eens van het bestaan van deze mogelijkheid.  Eigenlijk is Strava leidend voor mij: elke maand 200 km lopen.  En daarbij zet ik, puur voor mezelf dan eventueel gemaakte foto's bij plus notitie wie er bij mij was. Ik deel Strava ook niet.
Smartwatch vind ik de stappen en actieve kcal wel leuk maar wanneer ik moest kiezen uit slechts 1 dan bleef het Strava,  daar zie ik ook gebruikte kcal. 
Vanmorgen eerst naar pedicure geweest.  Daarna met eega naar Bever,een nieuwe rugzak voor hem gekocht.  We hadden de auto aan de andere kant van het centrum geparkeerd,  bij Hoendiep ergens. Heen en terug was 8 km.  Dat was het enige sportieve van vandaag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.