Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Grrr mijn tweedehands Fitbit loopt toch soms vast. Vandaag heeft die uren niet gelogd omdat die vast gelopen was, ik kan m dan alleen met de oplaadkabel weer opstarten. 

Ik mis het echt als motivatie om mn stappen en actieve beweging te zien. Toch maar een nieuwe kopen dus! Ik ken alleen Fitbit maar wellicht dat ik ook naar een ander merk over wil gaan. In elk geval niet zo'n groot horloge en ik wil er ook geen whatsapp op e.d. Ga me maar eens oriënteren.

Vandaag de dag gestart met 30min wandelen en tijdens de zwemles van de jongste heb ik ook 40min gewandeld. 

Gisteravond was ik bekaf na een hele dag een event en ipv op tijd naar bed te gaan ben ik met een zak chips op de bank beland...

Extra reden om vanavond niet te snacken en morgenochtend lekker te knallen met boksen.

Zondag ga ik het terras op maar ik heb voorgesteld eerst samen over de Veluwe te wandelen.

Wat een gedoe met de Fitbit. Zo irritant. Als je eenmaal gewend bent dat je alles bijhoudt, dan is het irritant als dat niet meer zo is. Wandelen op de Veluwe is leuk; zoveel mooie plekken! 🥰

Dolfje schreef op 30-08-2024 om 08:44:

Waar heb je dat hoepel ding gekocht Suzy? Lijkt me ook wel wat voor mij.
Ik moe einde van de ochtend naar de fysio en ga nu eerst maar even sporten dan is dat maar gedaan.

Amazon, het is de Swiss activa 4s+. Even goed kijken welke maat je nodig hebt. De 6 is beter maar die vond ik wat te duur. De vijf wordt door meerdere reviewers in vergelijkingen afgeraden 🤷🏼‍♀️. 

Vanmorgen eerst thuis opgeruimd voor de hulp kwam, daarna ben ik naar de stad gefietst, vriend ging met de bus. Zijn fiets stond nog in de stalling. Hij wilde ook even de plek zien waar ie was gevallen want dat weet ie allemaal niet. Natuurlijk lijkt het nu anders zonder kermis erop maar het was wel even goed. Daarna naar Plato geweest voor LP’s en CD’s. Al hadden ze precies waar ik naar op zoek was niet 🙃.
Altijd leuk met een platenbon shoppen . Ik heb drie LP’s (Bonobo - Fragments, Empire of the Sun - Ask that God, Travis - LA Times) en vijf cd’s meegenomen (Rolling Blackouts Coastal Fever - Endless rooms, Billie Eilish - Hit me hard en soft, Lenny Kravitz - Blue Electric Light, Fontaines D.C. - Romance, Marillion - Less is More) .

Daarna terrasje gepakt en nog even naar de boekenwinkel. Vond daar een mooi exemplaar van een Stephen Kingboek dat ik nog niet had (2e hands) en een stripboek over Gronings Ontzet. Vind ik altijd wel leuk om voor school te gebruiken. Toen naar vriends huis gefietst en met zijn auto naar mijn huis. Vanavond naar bioscoop geweest (Twisters). 
Had mijn horloge niet om vandaag dus geen geregistreerde metingen. 

Morgen naar de kapper  

vanmorgen een pittige training gehad, maar wel fijn. Veel afwisseling elke week in de oefeningen. 
Verder vandaag rustig aan gedaan. Morgen gaan we naar een feest en daar gaan we op de fiets heen. Ik denk ong 15 km enkele reis. Zondag maar rustig aan, want dan is het nog weer een warme dag. 

Envelop schreef op 30-08-2024 om 21:04:

Grrr mijn tweedehands Fitbit loopt toch soms vast. Vandaag heeft die uren niet gelogd omdat die vast gelopen was, ik kan m dan alleen met de oplaadkabel weer opstarten.

Ik mis het echt als motivatie om mn stappen en actieve beweging te zien. Toch maar een nieuwe kopen dus! Ik ken alleen Fitbit maar wellicht dat ik ook naar een ander merk over wil gaan. In elk geval niet zo'n groot horloge en ik wil er ook geen whatsapp op e.d. Ga me maar eens oriënteren.

Vandaag de dag gestart met 30min wandelen en tijdens de zwemles van de jongste heb ik ook 40min gewandeld.

Gisteravond was ik bekaf na een hele dag een event en ipv op tijd naar bed te gaan ben ik met een zak chips op de bank beland...

Extra reden om vanavond niet te snacken en morgenochtend lekker te knallen met boksen.

Zondag ga ik het terras op maar ik heb voorgesteld eerst samen over de Veluwe te wandelen.

Garmin heeft ook een smal model. Die heb ik voor mijn huidige gehad. 

Envelop schreef op 30-08-2024 om 21:04:

Grrr mijn tweedehands Fitbit loopt toch soms vast. Vandaag heeft die uren niet gelogd omdat die vast gelopen was, ik kan m dan alleen met de oplaadkabel weer opstarten.

Ik mis het echt als motivatie om mn stappen en actieve beweging te zien. Toch maar een nieuwe kopen dus! Ik ken alleen Fitbit maar wellicht dat ik ook naar een ander merk over wil gaan. In elk geval niet zo'n groot horloge en ik wil er ook geen whatsapp op e.d. Ga me maar eens oriënteren.

Wat irritant zeg. Ik baal ook nog steeds dat mijn fitbit kapot is. De vervanger doet het nu ook wel goed hoor,  maar ik vind m eigenlijk wel wat te groot.  En er kan wel WhatsApp op, maar dat heb ik bewust niet gekoppeld. 

Misschien moet ik WhatsApp er ook eens op afzetten. Dat zorgt voor afleiding. Ik heb de Fitbit Sense. Maar hiervoor ook al aantal andere 2ehands gehad. 

Ik heb er al 13k stappen opzetten, voornamelijk van het training geven vanochtend. Maar man is rest van de dag weg dus rondje alleen wandelen zit er niet in . 

Deze week zit ik sowieso er weer lekker in, ik blijf rond mijn calorieën en krijg ongeveer 1,5 keer mijn lichaamsgewicht aan eiwitten binnen. Plus ik zit weer bijna op mijn laagste gewicht sinds ik begonnen ben. Waar ik dit voor de vakantie 1 keer op de weegschaal zag staan, gaat ie nu redelijk stabiel omlaag. En er speelt privé een voor mijn hoofd stressvol iets, maar toch grijp ik niet naar de zoetigheid. Dat is misschien wel de grootste winst.

alhambra

alhambra

31-08-2024 om 15:10 Topicstarter

Vandaag alles op de fiets gedaan en daarmee ruim 1,5 gefietst! Manlief ook overgehaald om de fiets te pakken. Normaal wil hij met de auto dus het voelt als een overwinning

32 km gefietst waarvan de helft pal in de wind op. Maar wel heerlijk even.  En leuke koopjes gescoord.  2 spijkerbroeken en 1 tuniekblouse voor 25 euro. 1 Broek normaal al 65 euro.  1 broek voor mij in 2 maten kleiner, hoop dat ik na de operatie daar snel in pas. Tuniek past nu wel, maar kan wat oversized vallen.  Ook op de 'groei' gekocht.  

Friezinnetje schreef op 31-08-2024 om 16:37:

32 km gefietst waarvan de helft pal in de wind op. Maar wel heerlijk even. En leuke koopjes gescoord. 2 spijkerbroeken en 1 tuniekblouse voor 25 euro. 1 Broek normaal al 65 euro. 1 broek voor mij in 2 maten kleiner, hoop dat ik na de operatie daar snel in pas. Tuniek past nu wel, maar kan wat oversized vallen. Ook op de 'groei' gekocht.

Op de krimp gekocht. Mooie vooruitzichten voor jou!!

En het waait stevig hier.

Dorestad schreef op 31-08-2024 om 16:43:

[..]

Op de krimp gekocht. Mooie vooruitzichten voor jou!!

En het waait stevig hier.

Ja hier ook windkracht 4-5

Hier vandaag weer vermoeide kinderen, zo na de eerste schoolweken. Dus vanochtend thuis gerommeld en vanmiddag dan even naar het dorp geweest. Maar ik zit nu helaas nog maar op 4500 stappen en vanavond (en morgenmiddag) moeten we naar een verjaardag, dus ik vrees dat er ook niet al te veel stappen meer bij gaan komen. 

vandaag wel redelijk wat gelopen.
Ook redelijk gezond gegeten tot nu, want geen zin om straks na de film nog te moeten afwassen.
Werk is klaar, zoon voorzien van een voorraad eten en mijn tassen zijn gepakt. Mijn vakantie is begonnen.

Geniet ervan Ysenda

@due-scimmie, sterkte met de prive stress, dat zijn de lastigste momenten om je in te houden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.