Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

29-08-2024 om 08:07 Topicstarter

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Ysanda!

Wat een heftig verhaal SuzyQ, hoe gaat het nu met je man? En je stiefdochters?

Vorig jaar viel mijn zwager ineens neer, hij kwam gelukkig ook snel weer bij maar mijn kinderen zijn daar echt enorm van geschrokken.

Het weekend waarin ik veel gesnackt en gedronken heb merk ik terug aan mijn buik. Echt irritant dat je daar meteen voor moet boeten... Door werk etc. lukt echt sporten deze week alleen op de zaterdag. Ik zorg wel dat ik iedere dag minimaal 30min. beweeg. Omdat dat vandaag lastig zou worden ben ik de dag gestart met een wandeling, heel fijn!

Ik heb net acupunctuur gehad, ook een lekker begin. Werk vanmiddag en vanavond en ga dadelijk ook wel ff een ommetje maken. Maar eerst even flink water tanken.

Ninoea schreef op 28-08-2024 om 11:27:

Ik heb me net voor een 10-weekse hardloopcursus ingeschreven bij de bootcamp. Kan ik mooi mijn looptechniek verbeteren.
Vandaag al goed begonnen met bootcamp en fietsen en terug. Dat was samen al goed voor 660 kcal.
Zo dadelijk lunchen bij een restaurantje met onze oudste dochter.
Ooh en manlief is op de racefiets gestapt en heeft 52 km gefietst. Dat waren 1500 kcal die hij heeft verbruikt (zo jaloers). Ik vind het zo tof dat hij weer op de fiets is gestapt en het weer opgepakt heeft.

Wel leuk zo’n cursus 👍🏻. Vind het jammer dat ik mij niet meer kan conformeren aan teamsporten of dit soort dingen. Hoe vaak per week loop je bij die cursus?

Envelop schreef op 29-08-2024 om 10:01:

Gefeliciteerd Ysanda!

Wat een heftig verhaal SuzyQ, hoe gaat het nu met je man? En je stiefdochters?

Vorig jaar viel mijn zwager ineens neer, hij kwam gelukkig ook snel weer bij maar mijn kinderen zijn daar echt enorm van geschrokken.

Het weekend waarin ik veel gesnackt en gedronken heb merk ik terug aan mijn buik. Echt irritant dat je daar meteen voor moet boeten... Door werk etc. lukt echt sporten deze week alleen op de zaterdag. Ik zorg wel dat ik iedere dag minimaal 30min. beweeg. Omdat dat vandaag lastig zou worden ben ik de dag gestart met een wandeling, heel fijn!

Vooral erg moe, stijf en zijn hoofd doet natuurlijk zeer. Verder is ie weer lekker zijn eigen eigenwijs… Ik ga mij echt niet drie maanden houden aan dat advies om niet te rijden hoor… 🤪 Jawel, anders neem ik al je autosleutels mee. 

Ysenda: Gefeliciteerd nog! 🥳

Friezinnetje schreef op 29-08-2024 om 06:59:

Gefeliciteerd Ysenda.
ik ben blij met het mooie weer, dan kan ik steeds lekker op de fiets naar het werk. Wat extra bewegen lukt even niet, want erg druk op het werk, en dan te uitgeput om nog iets te doen. Vrijdagochtend wel weer PT.

Je had laatst een afspraak bij de kliniek toch? Hoe was dat? 

Ik ga zo even een half uur hoepelen. Voor de rest ben ik ook erg moe en stijf. Kan wel weer naar de masseur 🙃. Moe was ik al…

Daarna het nieuwe schooljaar voorbereiden. Dat begint maandag weer

SuzyQFive schreef op 29-08-2024 om 11:39:



Daarna het nieuwe schooljaar voorbereiden. Dat begint maandag weer

Jij begint weer en ik ben aan het aftellen 

Nog een weekje werken en dan 3 weken en de maandag nog vrij.  Zo'n zin in.

SuzyQFive schreef op 29-08-2024 om 11:34:

[..]

Wel leuk zo’n cursus 👍🏻. Vind het jammer dat ik mij niet meer kan conformeren aan teamsporten of dit soort dingen. Hoe vaak per week loop je bij die cursus?

Je hebt eens per week een training van 1 uur. Daarnaast krijg je huiswerk. Ik heb met mijn bootcampinstructeur besproken dat ik dit wil doen. Hij is de eigenaar van de bootcamp en ook de organisator van deze cursus. Al heeft hij er een specifieke hardlooptrainer voor aangesteld. Hij gaf aan dat ik gewoon mijn normale trainingsregime bij de bootcamp kan doen en dan eens per week het hardlopen; dat ik daarmee al voldoende opbouw en dat ik de techniek oefeningen dan kan meenemen in de bootcamptraining. 

Gefeliciteerd nog Ysenda!

Dolfje schreef op 29-08-2024 om 12:05:

[..]

Jij begint weer en ik ben aan het aftellen

Nog een weekje werken en dan 3 weken en de maandag nog vrij. Zo'n zin in.

Waar gaan jullie heen, wat gaan jullie doen? Heerlijk vooruitzicht! 

Ninoea schreef op 29-08-2024 om 20:06:

[..]

Waar gaan jullie heen, wat gaan jullie doen? Heerlijk vooruitzicht!

Mallorca, niet veel 

Dolfje schreef op 29-08-2024 om 12:05:

[..]

Jij begint weer en ik ben aan het aftellen

Nog een weekje werken en dan 3 weken en de maandag nog vrij. Zo'n zin in.

Heerlijk! Geniet ervan! Ga je ook weg? 

Door vriends ‘ongeluk’ heb ik niet echt mijn laatste weekje (zonder kinderen) nog kunnen gebruiken en vrees dat me dat de komende weken nog parten gaat spelen. 
Ik ben ook steeds een soort van alert op hem. Ik was er niet bij maar wel een beetje angst dat het weer gebeurt. En dat ie steeds roept dat ie echt niet zolang zonder auto gaat helpt ook niet echt. Inmiddels staat er wel een holteronderzoek gepland maar er staat niet bij of het om een 24u, drie dagen of week gaat (hoop eerlijk gezegd die laatste omdat ie na zijn syncope wel wat afwijkende ritmes had, later niet meer).  

schiet mooi op Dolfje met je vakantie. 
Vanavond nog een paar oefeningen gedaan en morgen weer naar PT. Verder even kijken wat ik nog ga doen het weekend. Ben deze week iig 3 keer op de fiets  geweest. Mss dit weekend ook nog even een rondje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.