Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ysenda schreef op 24-08-2024 om 09:07:

[..]

Ze hebben wel een met elegant model https://www.garmin.com/nl-NL/p/782585

Dat is inderdaad minder bulky

Ik sta helaas  erg stil qua gewicht. Maar zag net mijn oude en nieuwe bmi, kom van 37 en is nu 32,9.  Ben wel al 11 maanden aan het strijden, inmiddels   11 kilo afgevallen  maar sta alweer 2 maanden stil. Zo naar de acupuncturist  , hopelijk  kan die het weer even een boost geven.

alhambra

alhambra

24-08-2024 om 10:41 Topicstarter

lientje69 schreef op 24-08-2024 om 10:24:

Ik sta helaas erg stil qua gewicht. Maar zag net mijn oude en nieuwe bmi, kom van 37 en is nu 32,9. Ben wel al 11 maanden aan het strijden, inmiddels 11 kilo afgevallen maar sta alweer 2 maanden stil. Zo naar de acupuncturist , hopelijk kan die het weer even een boost geven.

Van 37 naar 33 is forse gezondheidswinst! Top! Ik snap je frustratie want je hebt noodgedwongen een zwaar eetpatroon. Houd je wel vast aan deze winst.

2 uur later dan gepland maar ik ben in de sportschool. Direct na het opstaan mijn sportkleding aangedaan. Dat hielp om te gaan. Steeds als ik op het punt stond om te gaan regende het toch weer. Vanochtend wel ontspannende dingen gedaan. Een bordspel met mijn meiden en daarna heb ik in hun groeiboek geschreven. (En omdat? )de huishoudelijke klussen bleven liggen, pakte mijn man op. Fijn!

Ik weeg me altijd voordat ik ga sporten. Ben helaas 4 weken niet geweest maar mijn gewicht was precies gelijk. Een goed teken na de vakantie. Nu ga ik me inzetten om weer in mijn oude ritme te komen en hopelijk een paar kilo's te verliezen en het belangrijkste: dagelijks bewegen.

Vanochtend om 9 uur lag ik al in het zwembad voor aquapower. De in eet ructeur was een ontzettend prettig gestoorde man die ons op de maat van de muziek de meest bizarre bewegingen liet maken. Overprikkelend en vermoeiend en ook onwijs lachwekkend. Vanmiddag een rondje gefietst met mijn man. Hij heeft ook een racefiets en stapte daarop. Ik op mijn gewone fiets. Voor hem was het op deze manier een kort en langzaam rondje, maar prima om er meer in te komen en voor mij gewoon lekker. Ongeveer 15 km afgelegd in 45 min. Zo dadelijk heb ik een feestje met vriendinnen en een bbq. Ik heb alvast flink wat kwark met noten en gepofte spelt en een flinke banaan gegeten zodat ik straks niet trek heb als me allerlei hapjes worden voorgeschoteld. 😅🤣

vanmiddag ook rondje gefietst, ong 25 km. Maar wind haalde flink aan, en moesten een flink stuk in de wind op. 

vandaag met eega de Folly Art Route in Norg gelopen.  Vergeleken met eerder deze week met vrienden was het vandaag drukkend warm en lag ons tempo nu hoger. Mijn hemd was doorweekt van zweet op plekken waar de banden van mijn rugtas zaten.  
Vanmorgen had ik hartige eiermuffins gebakken plus havermout pindakaas banaankoekjes. Het eten was vanavond dus zo voor elkaar. 

Inmiddels is het noodweer 🙃. 
Vanmiddag 20km gefietst en 20 minuten gehoepeld. 
Vanmorgen massage gehad. Heerlijk! 

Zoon is thuis van vakaen die motiveerde me om naar de sportschool te gaan. Dus daar zijn we nu.
Weinig planmatig maar ik ben wel lekker bezig.

Nog een week en dan ga ik op vakantie.
Interrailen, in mijn eentje, wat ik ook al een uitdaging vind. Wel al een route uitgestippeld. Als het past in mijn rugzak gaan er sportspullen mee. Altijd leuk om sportscholen op andere plekken te bezoeken.

Hier had kind een beetje een hangdag, waardoor ik eigenlijk ook geen kant op kon en ik zit dus maar op 3500 stappen helaas. Gisteren had ik er wel 14000 gelukkig.

alhambra

alhambra

25-08-2024 om 11:35 Topicstarter

Wat spierpijn van het sporten van gisteren. Ik zat om 07:45 beneden met de meiden maar ben na ons ontbijt weer in bed gekropen. Ik was te moe om de dag te beginnen. Ik werd wakker om 10:30!

Vanmiddag ga ik met mijn oudste naar een activiteit een dorp verderop. 25 minuten fietsen enkele reis dus dat zal mijn beweging zijn vandaag.

Gisteren hebben we de schuur opgeruimd en de kledingkast van man en zijn we daarna op de fiets naar schoonouders geweest. Kwam uiteindelijk op ruim 8000 stappen uit.
Vanmorgen 45 minuten rustig cardio gedaan in de sportschool ( crosstrainer en wandelen) en net terug van een uurtje fietsen. Zo eerst koffie drinken en dan gaan we nog een ommetje maken voordat man formule 1 gaat kijken en dan kan ik mooi verder in mijn boek.
Ik denk dat ik morgen weer naar het werk ga wandelen of dat dinsdag doe. Kan ivm mijn planning pas vrijdag weer naar de sportschool. Tenmiste het kan wel eerder maar dan wordt het krap en dan krijg ik stress en onrust en dan sport ik niet lekker.

vanochtend gesport. Vanmiddag een verjaardag waar ik te voet heen kan. 3 km enkele reis gok ik. Kan ik lekker een stuk taart en een glaasje cava nemen. 

Wij gaan zo even een rondje lopen en dan met onze lunch aka gezonde borrelplank F1 kijken.

Ik heb vandaag een hangdag

ik ga straks naar festival en daar maar wat dansen. Is mijn beweging voor vandaag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.