Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

25-08-2024 om 18:34 Topicstarter

Het bewegen is een flinke workout geworden want terug flinke wind tegen. Die 20kg achterop voelde ik wel. Zo lekker eten: zalm, bloemkool en rijst!

alhambra schreef op 25-08-2024 om 18:34:

Het bewegen is een flinke workout geworden want terug flinke wind tegen. Die 20kg achterop voelde ik wel. Zo lekker eten: zalm, bloemkool en rijst!

Wij eten vrijwel hetzelfde: zalm op huid, rijst en sperziebonen. 

Ik heb een heerlijk maar ongezond weekend gehad. Nu ook weer zin om lekker te bewegen en wat gezonder te eten.

De verjaardag was heel gezellig, dank voor alle felicitaties hier!

Tot in de late uurtjes gedanst, gister het huis weer schoon gemaakt en vandaag naar Buitenpost in Twello geweest om daar het blote voeten pad te lopen. Toch nog wat beweging gehad tussendoor dus.

Hoeveel precies weet ik niet want mn tweedehands Fitbit charge 5 heb ik vandaag geprobeerd te installeren maar er gaat iets niet helemaal goed.... Hopelijk snap ik iets niet goed maar ben bang dat die het niet goed doet  

door het bos en veld naar een fair gelopen.   Daar paar uur rondgelopen maar vooral bijgepraat met bekenden. Met zware volle rugzak weer naar huis gelopen.  11 km. 
Voor komende week:
Morgen Fit20 
Dinsdagmiddag of -avond zwemmen 
Woensdag dagje Schiermonnikoog,  dat wordt combinatie van fietsen en wandelen en zwemmen 
Do niets 
Vrijdag bootcamp 

Uiteraard komen daar de wandelkilometers nog bij maar ik heb geen idee wat/wanneer/hoeveel ik ga lopen. 

Envelop schreef op 25-08-2024 om 19:18:

Ik heb een heerlijk maar ongezond weekend gehad. Nu ook weer zin om lekker te bewegen en wat gezonder te eten.

De verjaardag was heel gezellig, dank voor alle felicitaties hier!

Tot in de late uurtjes gedanst, gister het huis weer schoon gemaakt en vandaag naar Buitenpost in Twello geweest om daar het blote voeten pad te lopen. Toch nog wat beweging gehad tussendoor dus.

Hoeveel precies weet ik niet want mn tweedehands Fitbit charge 5 heb ik vandaag geprobeerd te installeren maar er gaat iets niet helemaal goed.... Hopelijk snap ik iets niet goed maar ben bang dat die het niet goed doet

Dat is vervelend! Enig idee of je je geld terug kan krijgen, of is het "garantie tot de deur"?

Ik heb ook nagedacht over een tweedekansje/refurbished smartwatch/Fitbit, da's goed voor het milieu, maar vond het toch een risico, aangezien ik niet weet wat ik moet verwachten aangezien het mijn eerste smartwatch is. En zelfs toen ging het nog mis met een app die niet geïnstalleerd kon worden! Ik heb nu een nieuwe Fitbit Versa4 en zo te zien doet-ie wat-ie moet doen.

Fijn dat hij lijkt te doen wat hij moet doen, @auwereel. 

Wat vervelend dat jouw ‘nieuwe’ Fitbit niet doet wat hij doen moet @envelop. Is buitenpost de moeite waard?

@ysenda je schreef dat je tijdens je interraltrip in andere plaatsen ook sportscholen wilde aandoen. Is het dan van 1 keten waar je lid van bent en je dus gewoon naar een ander filiaal gaat? 

Ninoea schreef op 25-08-2024 om 21:05:

@ysenda je schreef dat je tijdens je interraltrip in andere plaatsen ook sportscholen wilde aandoen. Is het dan van 1 keten waar je lid van bent en je dus gewoon naar een ander filiaal gaat?

Ja, klopt, maar soms ook een dagkaart,  vaak mag je ook 1x trainen om het uit te proberen.

Ik ben nu lid van 2 sportscholen, die op mijn werk waar ik getrained wordt door PT, en bij een keten waar ik dan soms samen train met PT, omdat we er dan tegelijk zijn.

Vanochtend om 10 uur was ik alweer gefietst naar de locatie van de bootcamp. Vandaag was het een grote groep; een man of twaalf. Het was een les op tempo en ook echt op mooie plekken in het stadspark. Op een bepaald moment was ik push-ups aan het doen tegen de railing bij de vijver en keek ik naar de fontein. Echt prachtig! 
Verder voor mijn vader gratis een seniorenbed met nieuw matras en top dek gescoord via een Facebookgroep. Er is lekkage in zijn appartement en daardoor was zijn bed beschadigd geraakt. En onze oudste opgehaald bij de logeerlocatie en even een rondje met haar gereden met de auto. Daar houdt ze van.
Kcal verbruikt: 900 actief 
Fietsafstand 11,5 km
Stappen 9950 
Trappen 5

Eigenlijk zou ik afgelopen vrijdag ook bootcamp doen maar die heb ik afgezegd. 

Plannen voor komende week qua sport: 
Woensdag bootcamp, zaterdag aquapower. Even kijken of ik ergens tussendoor zelf nog 7 kan doen of hardlopen (binnen of buiten). De week erop kan ik vier keer met steeds een dag pauze ertussen. 

Envelop schreef op 25-08-2024 om 19:18:

Hoeveel precies weet ik niet want mn tweedehands Fitbit charge 5 heb ik vandaag geprobeerd te installeren maar er gaat iets niet helemaal goed.... Hopelijk snap ik iets niet goed maar ben bang dat die het niet goed doet

Oh nee wat balen zeg. Hopelijk krijg je het toch nog opgelost.

Mijn Maoo lijkt het wel te doen, maar hij meet helaas alleen de actieve calorieën, terwijl mijn fitbit met een dagtotaal kwam, wat ik veel prettiger vond. 

Maar goed vandaag dus 650 actieve calorieën en 14000 stappen, dus dat is sowieso beter dan gisteren. 

even lekker naar een festival geweest. Paar drankje gehad en nu uitgeteld thuis op de bank. Morgen vrije dag, even bijkomen en mss even iets extra kwa beweging

Ik heb echt niets gedaan vandaag 😂. Van de bank naar de keuken of naar de wc. 
Voel mij nog steeds niet helemaal top. Steeds duizelig en moeite met zicht. Kan bij mijn hoofd vandaan komen. Toch irritant dat het steeds in aanvallen komt met uitval enz. Nou goed. Vandaag echt even een dagje genikst en kijken hoe ik morgen ben. 
500 stappen gezet 😂

SuzyQFive,  wat moet dat vervelend zijn. Hopelijk is het morgen niet meer zo.

Zoals na elk weekend weer een kilo zwaarder.
Ben de dag begonnen met stofzuigen van de woonkamer. Wandel straks naar de huisarts en vanmiddag werken. Ga denk ik vanavond wandelen met man. En zal in de pauze vanmiddag ook wel even een rondje doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.