Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Friezinnetje schreef op 31-07-2024 om 22:04:

net thuis van een zeer gezellig feestje bij de oudste sportwedstijd van Nederland. Deze wordt al sinds 1853 gehouden. Dit is de belangrijkste kaatswedstrijd. Als je die wint, dan ben je wereldberoemd in Friesland . Daarnaast is er een groot feest waar een 15 duizend mensen op af komen. Ik dus ook . Paar borrels gehad en nu weer thuis. Samen met vriendin op de fiets naar toe geweest.
vanmorgen op de fiets naar zkh gewest, in totaal ong 45 km gefietst vandaag

Was het in Frentsjer? 
Collega van mij is ook ooit kampioen geweest en is nu hoofdtrainer. 

Je gaat lekker met die kilometers

SuzyQFive schreef op 01-08-2024 om 11:17:

[..]

Was het in Frentsjer?
Collega van mij is ook ooit kampioen geweest en is nu hoofdtrainer.

Je gaat lekker met die kilometers

ja in Frentsjer. De PC. Ben benieuwd wie je collega dan is 

Wij zijn op vakantie. Eet wel iets meer dan thuis, want in het arrangement zit ontbijt en diner en die laatste is een driegangenmenu maar dat is eigenlijk teveel. Gisteren maar twee gangen genomen en dat is echt beter

Wandelen gaat echt ruk, mijn heup speelt enorm op dus ben gisteren letterlijk door Gent gestrompeld… 11.000 stappen gezet. 

Vandaag wisselen we van kamer aangezien deze douche niet goed is. Volgens een monteur was er niets mis mee maar ja, als je gaat douchen wordt ie afwisselend of loeiheet of ijskoud. Het is maar wat je normaal vindt. Uiteindelijk de manager ervan kunnen overtuigen dat het niet okay was. Dus vandaag een andere kamer en we kregen nog €50 tegoed voor een maaltijd (nou ja, afgedwongen). 

SuzyQFive schreef op 01-08-2024 om 11:19:

Wij zijn op vakantie. Eet wel iets meer dan thuis, want in het arrangement zit ontbijt en diner en die laatste is een driegangenmenu maar dat is eigenlijk teveel. Gisteren maar twee gangen genomen en dat is echt beter

Gaat dat goed icm Saxenda? Mijn vriendin voelt zich dan echt beroerd.  Overigens,  17 kilo afgevallen inmiddels.  Vanaf ergens in april af aan geloof ik. En dat voor iemand die 67 jaar is,  vrouw is, een dieetverleden van jewelste heeft en die weinig beweging neemt. Het is puur de medicatie die ervoor zorgt dat haar eetlust anders is,  dat ze langer volzit. De grootste caloriebesparing komt bij haar doordat ze gestopt is met dagelijks meerdere glazen wijn drinken.  

stand van zaken juli:
Wandelen: 182 km (aan geregistreerde wandelingen dit is een deel van het aantal stappen)
Bootcamp: 8 uur
Fietsen: 333 km 
Gemiddeld aantal trappen/verdiepingen 20 
Gemiddeld kcal actief per dag 891
Gemiddeld aantal stappen per dag 15.333

Door de vakantie minder bootcamp kunnen doen. In het eerste deel van de vakantie echter meer gefietst dan normaliter. In het tweede deel van de vakantie meer gewandeld met aanzienlijke hoogteverschillen waardoor kcal doel toch bereikt is. 
Verder was het een heel ontspannen maand met een heel fijne start van de vakantie. Behoorlijk goed gegeten en bewogen. Ook 5 boeken uitgelezen. Kortom, een fijne maand. 

Juli was niet mijn topmaand qua bewegen. Mijn loopdoel (200km elke maand)wel gehaald maar ik heb me echt in beweging moeten schoppen.
209 km gelopen (tempo 5.6 km per uur,  met stokken)
1x wadlopen 
5x Fit20
6 x 54-56 baantjes gezwommen 
2x bootcamp 
Fietsen heb ik eigenlijk niet bijgehouden op 2 of 3 ritten na. Die zijn al goed voor 100 km.
Qua eten: veel salades maar ook elke dag wel (zelfgemaakte)taart of cake of ijs.  Niet gegroeid,  niet afgevallen.  Dat is ook de bedoeling.  

Augustus gestart met een ommetje van 12 km.  Verder vandaag niets meer qua beweging.  

Dorestad schreef op 01-08-2024 om 11:27:

[..]

Gaat dat goed icm Saxenda? Mijn vriendin voelt zich dan echt beroerd. Overigens, 17 kilo afgevallen inmiddels. Vanaf ergens in april af aan geloof ik. En dat voor iemand die 67 jaar is, vrouw is, een dieetverleden van jewelste heeft en die weinig beweging neemt. Het is puur de medicatie die ervoor zorgt dat haar eetlust anders is, dat ze langer volzit. De grootste caloriebesparing komt bij haar doordat ze gestopt is met dagelijks meerdere glazen wijn drinken.

Ik eet niet alles op. Maar gisteren had ik tartaar gegeten en dat viel wat minder goed, dan ga ik zwavelboeren laten en ‘s nachts buikkramp maar na flink wat scheten was dat klaar. Voor de rest eet ik bijvoorbeeld de sides zoals frietjes dan niet. 

SuzyQFive schreef op 01-08-2024 om 18:56:

[..]

Ik eet niet alles op. Maar gisteren had ik tartaar gegeten en dat viel wat minder goed, dan ga ik zwavelboeren laten en ‘s nachts buikkramp maar na flink wat scheten was dat klaar. Voor de rest eet ik bijvoorbeeld de sides zoals frietjes dan niet.

O ja,  die boeren,  daar klaagt zij inderdaad over!

Dorestad schreef op 01-08-2024 om 18:58:

[..]

O ja, die boeren, daar klaagt zij inderdaad over!

Ik krijg dat van teveel eten, koolzuur en bepaalde vleessoorten. 

SuzyQFive schreef op 01-08-2024 om 21:56:

[..]

Ik krijg dat van teveel eten, koolzuur en bepaalde vleessoorten.

Bij haar  vooral vlees. 

Ik ga mo zeldzaam lanterfanten.  Eerst de keuring met alles erop en eraan.  Dat duurt 2 uur.  Dat is bij Martini ziekenhuis,  direct uitslag plus bespreken.  Daarna ga ik maar eens koffie drinken bij mijn eega op het werk,  ik bedoel er vlakbij.  Daarna heb ik daar ergens in de stad een massage.  Wanneer ik voldoende tijd heb nog even bij Decathlon aan. En daarna naar de kapper. Eigenlijk dus na de keuring alleen maar ontspanning en zitten en liggen. 

Waar word je precies voor gekeurd Dorestad? Ik heb je er eerder over zien schrijven maar het was me nog niet helemaal duidelijk.

Heel veel succes in elk geval!

Wij zijn weer thuis en ondanks de extra drankjes op vakantie en het niet sporten ben ik meer afgevallen dan ik dacht! In de spiegel zie ik ook duidelijk dat mn buik platter is maar er minder spieren in mn billen/benen zitten. 

2,2kg afgevallen volgens de weegschaal.

Vanmorgen wilde ik eigenlijk gaan boksen maar ik besloot dat rust nemen nu beter is voor mn lichaam. Dat was blijkbaar nodig want ik (en de kids) werd pas om 09.00uur wakker. Twee reisdagen in de auto zijn toch best vermoeiend. 

Dit weekend wassen etc en dan maandag weer sporten.

Mijn streefgewicht zit nog maar 3,2kg onder mijn huidige gewicht!

Goed op weg Envelop! En wat fijn dat je ook gewoon afgevallen bent in de vakantie. Altijd goed om even rust te pakken en maandag er weer vol voor te gaan. Rust is ook gewoon belangrijk.

Ik ga maandag ook weer vol aan de bak. Nou ja, eigenlijk morgen al, want het andere eten staat mijn lijf echt tegen. We waren een paar dagen in het Safari Resort van de Beekse Bergen. Superleuk voor ons kind! Man en ik waren iets minder enthousiast. Vooral omdat het huisje een sauna werd bij warm weer. Binnen zitten ging niet, maar buiten zitten ook niet, want geen schaduw (die kwam bij ons huisje pas in avond). Dus veel bij restaurants gegeten i.p.v. zelf kunnen koken en dan is het op zo'n park al gauw iets uit de frituur. Dat merk ik wel aan mijn lijf, ik houd enorm vocht vast (ook door de warmte en de 'tijd van de maand'). Dus er zat een kilo aan bij mij. Gelukkig weet ik dat dat een momentopname is en het er zo af is, maar ik voel me vooral niet oké door het slechte eten. Heb wel iedere avond flink snackgroenten zitten eten en veel fruit in mijn ontbijt gegooid, maar ik kook toch altijd het liefst zelf. Overigens ook vreselijk last gehad van zonne-allergie. Maar aan de andere kant merkte ik ook dat ik veel makkelijker de hele dag door zo'n park hobbel dan voorheen. En dat zijn de fijne momenten, dat je merkt dat je écht baat hebt bij het afvallen en fitter worden. Nu nog twee weken thuis en dan zit de zomervakantie er alweer op. Ik kijk wel uit naar de structuur die dan weer terugkomt.

vandaag nog niet veel bewogen, alleen wat bezig geweest in de tuin. Dus zonet nog wat oefeningen thuis gedaan. Het regent hier nu, daarom niet gefietst. Moet morgen en volgende week weer wat meer in aktie

Vanochtend gewandeld met een vriendin en haar hond. Ik had haar in de vakantie niet gezien dus heerlijk bijgekletst. Vanmiddag met mijn zoon een rondje gefietst door het bos. Het was een ritje van zo’n 15 km. Daarnaast nog even naar de winkel gefietst. Vanavond met mijn man nog een ommetje gemaakt van een half uur.

aantal stappen bijna 12000
Aantal trappen 2 (🤣 een stuk minder dan op vakantie) 
Aantal kcal actief 760 ongeveer 

prima gegeten en gedronken. Niet gesnoept ofzo. Dat was ook helemaal prima want gisteren pizza met sorbet gehad en wit brood met knoflooksaus enzo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.