Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Mijn rokjes hebben allemaal een zakje met rits en een open zakje. @dorestad 

Het is hier erg warm. Ik heb wel twee keer kort gewandeld, veel in de schaduw. We zijn ook uit eten geweest. Ik nam een heerlijke salade met frambozendressing en puntjes biefstuk en een espresso na.
Ongeveer 17.000 stappen gezet, 760 kcal verbruikt, 43 trappen. 

Ninoea schreef op 30-07-2024 om 22:41:

Mijn rokjes hebben allemaal een zakje met rits en een open zakje. @dorestad

Het is hier erg warm. Ik heb wel twee keer kort gewandeld, veel in de schaduw. We zijn ook uit eten geweest. Ik nam een heerlijke salade met frambozendressing en puntjes biefstuk en een espresso na.
Ongeveer 17.000 stappen gezet, 760 kcal verbruikt, 43 trappen.

Dankjewel! Ik weet genoeg. Dat is dus de nieuwe versie.  Klinkt als een heerlijke salade trouwens.  Met heet weer zoveel klimmen is, ook in de schaduw,  een aanslag.  Vind ik. 

Hier ook 17.000 stappen gezet.  Slechts 1 trap.  Maar het fietsen en zwemmen heeft gezorgd voor 1000 kcal.  Fietsen hield ik eigenlijk nauwelijks bij,  ik probeer er nu iets vaker aan te denken.  

Hier 14.500 stappen vandaag. Ik ben tevreden.

Dorestad schreef op 30-07-2024 om 22:48:

[..]

Dankjewel! Ik weet genoeg. Dat is dus de nieuwe versie. Klinkt als een heerlijke salade trouwens. Met heet weer zoveel klimmen is, ook in de schaduw, een aanslag. Vind ik.

Hier ook 17.000 stappen gezet. Slechts 1 trap. Maar het fietsen en zwemmen heeft gezorgd voor 1000 kcal. Fietsen hield ik eigenlijk nauwelijks bij, ik probeer er nu iets vaker aan te denken.

Fietste je niet zoveel of hield je niet bij hoeveel je fietste?

Ik heb gisteren vanwege de warmte en een ochtend en avonddienst werken niet veel gedaan maar dus 4 keer gefietst en met werken alleen al zo'n 12.000 stappen gezet. 
Ga zo ook paar uurtjes werken op kantoor. Vanmiddag krijg ik ook nog wat werklui over de vloer dus kan hopelijk tussendoor wat wandelen.
Denk dat ik vrijdag weer eens naar de sportschool ga.

daar ben ik weer eens. Heerlijke lange all inclusive vakantie gehad. Doel was om niet aan te komen maar ben zelfs 600 gram afgevallen. Echt genoten maar bewuste keuzes gemaakt en bijna iedere dag een eind gewandeld. In totaal is er nu 5 kilo af in 6 weken en nu door! 

Oh ik ben even zo geïrriteerd door man. Zoals ik hier al wel eerder zei, is hij vrij makkelijk afgevallen en kost het mij dus een stuk meer moeite. Maar hij gelooft nu dus niet dat hij zittend op een kantoordag meer calorieën verbrandt dan ik op zo'n dag. Hij is én een man en hij is 25 cm groter dan ik, maar volgens hem ligt het daar echt totaal niet aan en komt het gewoon doordat ik gisterenavond een klein beetje mayo op mijn broodje kip deed en hij een bakje frietjes zonder saus at.   

(Een rondje google leert me dat een man toch al snel zo'n 500 calorieën per dag meer kan eten om op gewicht te blijven dan een vrouw, maar nee hoor, dat soort onzin gelooft hij dus echt niet.  (uiteraard hangt het precieze aantal van allerlei factoren af, maar die 500 klopt over het algemeen wel redelijk als ik wat tabelletjels vergelijk)) 

Oh, Happyapple, dat zou ik ook flink geïrriteerd over zijn! Dat je man gemakkelijker afvalt is al irritant, laat staan dat hij drnk dat het eigen verdienste is!
Gek genoeg verbaas ik me dan weer over de paar kilo ( 5 kg ongeveer) overgewicht van mijn man, terwijl ik (net) geen overgewicht heb. Hij is 17 cm langer dan ik en 24 kg zwaarder, terwijl we heel vergelijkbaar eten. Ik denk zelfs dat ik meestal een steviger onbijt eet dan mijn man. Zouden die paar trappen lopen op en dag en enkele yoga-oefeningen en wat wandelingetjes meer zoveel uitmaken? 

alhambra

alhambra

31-07-2024 om 20:25 Topicstarter

Even weinig geschreven want we zijn heerlijk op vakantie. Vandaag lekker gewandeld in het bos om de warmte te ontvluchten en om in beweging te zijn.

We hadden gisteren normale trek en je kunt voor 2,50 per stuk extra borden krijgen in het restaurant waar we waren. Dus we hebben 2 pizza's met zijn vieren gedeeld. Super chill. Precies genoeg. Omdat het op de kaart stond durfden we het te vragen. Er was geen kindermenu maar dit is eigenlijk een betere oplossing.

Ninoea schreef op 31-07-2024 om 06:31:

[..]

Fietste je niet zoveel of hield je niet bij hoeveel je fietste?

Wat ik niet lopend kan doen,  doe ik zoveel mogelijk fietsend.  Er waren een paar redenen om het niet bij te houden.  Mijn lopen houd ik bij in Strava.  Mijn jaarfilmpje/statistieken paar jaar geleden werden "vervuild " met ebike tochten.  Daarnaast fietsen we bijv 15 km, lopen dan paar km, fietsen verder,  lopen weer: ik denk er dan echt niet aan.  En met mijn Samsung Smartwatch heb ik pas paarvmaandennet ontdekt dat het kan. Nadeel: zowel batterij telefoon als horloge gaan ontzettend snel leeg met Strava en Samsung wearable tegelijkertijd aan. En met lopen heb ik jaarlijks/maandelijks een doel wat ik wil halen.  Maar goed, ik probeer er toch soms aan te denken.  Zoals vandaag.  Een heerlijke knooppuntenroute gefietst door het Westerkwartier,  vanuit huis.  45 kilometer,  zonder dus trapondersteuning te gebruiken.  Ik was gevloerd want ik fietste met iemand die een stevig tempo had en ik weigerde langzamer te gaan.  Dat levert echt een fiks verschil op qua calorieverbruik,  of ik wel of geen trapondersteuning aanzet.  

Daarna fysio.  Bij fit 20 moet ik 1 oefening  voorlopig overslaan. Ook krachttraining thuis en met PT niet hervatten.  Zwemmen mag wel maar minder baantjes.  Lopen mag wel.  Fietsen ook.  

Ik heb vandaag ruim 1500 actieve kcal verbruikt.  Morgen ga ik echt zo weinig mogelijk doen omdat vrijdagochtend de grote keuring is.  

net thuis van een zeer gezellig feestje bij de oudste sportwedstijd van Nederland. Deze wordt al sinds 1853 gehouden. Dit is de belangrijkste kaatswedstrijd. Als je die wint, dan ben je wereldberoemd in Friesland . Daarnaast is er een groot feest waar een 15 duizend mensen op af komen. Ik dus ook . Paar borrels gehad en nu weer thuis. Samen met vriendin op de fiets naar toe geweest. 
vanmorgen op de fiets naar zkh gewest, in totaal ong 45 km gefietst vandaag

MissBobby schreef op 31-07-2024 om 07:32:

daar ben ik weer eens. Heerlijke lange all inclusive vakantie gehad. Doel was om niet aan te komen maar ben zelfs 600 gram afgevallen. Echt genoten maar bewuste keuzes gemaakt en bijna iedere dag een eind gewandeld. In totaal is er nu 5 kilo af in 6 weken en nu door!

Dat vind ik echt knap!

Klinkt als een fijne dag Friezinnetje. 
Je moet dus echt even gas terug nemen dorestad om die tennisarm te boven te komen. Succes met de test alvast. Dat broekje lijkt me ook mooi maar is niet online beschikbaar en ook niet in het filiaal in mijn woonplaats. Ik heb hem in de app in mijn mandje geplaatst. Ervaring leert dat hij dan op een bepaald moment wel weer in de woonplaats beschikbaar is en dan kan ik het alsnog halen. 
Vandaag was een lekker dagje. Ik heb vanochtend in mijn eentje zo’n 6,5 km gewandeld. In plaats van een lunch deden de kinderen en manlief een ijscoupe. Ik zag in de vitrine echt aanlokkelijke taart en heb die genomen met een kopje espresso erbij. Ik was in de hemel. In de middag hebben we gewandeld bij de Teufelsschlucht en bij de waterval van irrel wat echt prachtig was. 
Kcal ongeveer 900
Stappen 18.500 
Trappen 65 

Ik heb de laatste weken wel meegelezen maar niet geschreven. Vandaag begint onze terugrit vanuit de Ardèche waar we ruim 2,5 week zijn geweest.

Qua beweging viel het tegen. Ik heb aan het begin nog wel een paar keer alleen gewandeld naar de laatste week was het echt te heet. Met een gevoelstemperatuur tussen de 40 en de 45C was het vooral weinig bewegen en veel in het water. Desondanks wel iedere dag rond de 11.000 stappen, mede doordat ik de laatste dagen flink diaree had en daardoor vaak naar het sanitair moest wandelen...

De vakantie was fijn, ik heb best oke gegeten maar wel veel meer brood ed terwijl ik dat thuis nauwelijks eet. Daarnaast ook regelmatig een wijntje dus ik ben benieuwd wat de weegschaal thuis aangeeft.

Denk dat ik met trainen thuis wel ga merken dat ik niet echt gesport heb en nog wat gammel ben door de diarree.

Envelop, al zal de weegschaal zwaarder aangeven vaak is dat met gewoon eten er ook zo weer af. 
Ik zit nog steeds 4,4 kilo boven mijn gewicht wat ik vorig jaar in juni had. Ik blijf daar zo op hangen. Helpt nu natuurlijk ook niet mee dat ik al paar weekjes dankzij corona en die heup niet top zit qua beweging. En nu moet ik ongesteld worden en we gaan zaterdag een nachtje in een hotel. Had gisteravond na het wandelen ook weer pijn in mijn bilspier. Volgende week donderdag weer naar de fysio.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.