Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ninoea schreef op 29-07-2024 om 11:50:

Dat ‘schade’ beperken is een strategie die ik meer en meer toepas. Bijvoorbeeld door extra beweging in te plannen als ik wat machtig heb gegeten, vitamines te slikken voor erbij als het wat lastiger gaat, extra ontspanning in te plannen als ik me gestresst voel, dat soort dingen. Dat is echt enorm helpend want dan gun je jezelf juist wat liefs in plaats van dat je jezelf afstraft vanwege de ‘mindere’ keuze.

Zo mee eens! 

Dat is dus wat ik hierboven ook probeerde te zeggen. Het is één van de belangrijkste dingen in een gezonde leefstijl: goed voor jezelf zorgen, luisteren naar je lichaam en lief zijn voor je geest en lijf. Dat is dus de ene keer sporten en calorieën tellen en de andere keer goed slapen (oke, dit moet eigenlijk altijd, want echt het allerbelangrijkste, maar even voor het beeld), ontstressen, rust nemen. Het is een balans die je moet vinden. Gaat het even niet zo lekker, probeer dan je lichaam wel te voeden met goede vezels, eiwitten, vitamines e.d., maar wees niet te streng qua calorieën tellen. 

Ik hoop dat onze peptalks je een beetje helpen Bailey. En ook de rest die even moeilijk gaat momenteel.

Bedankt dames.
Ik slik al veel vitamines want her en der wat tekorten en een zwangerschapswens.
Naar mijn lijf luisteren vind ik lastig want die doet vaak maar wat (en slapen is ook drama). Hormonaal gezien is het ook een zooitje.
Dat maakt dat ik het dus ook zo lastig vind om die spreekwoordelijke schop onder mijn kont te geven.

Theoretisch gezien weet ik wel dat ik weer minder moet eten en meer moet bewegen. Ik moet het alleen weer als onderdeel van mijn dag zien te krijgen.

Ies

Ies

29-07-2024 om 17:23

Ah Bailey succes ermee! 
Kun je niet even insteken op vooral lekker en gezond? Komt uiteindelijk misschien op hetzelfde neer maar het is leuker om jezelf kadootjes te geven dan jezelf zaken ontzeggen. 
Hier speelt ook vanalles en loopt niet zo lekker, beetje veel bij elkaar. Ik baal nu vooral dat ik te vroeg gejuicht heb over mijn arm, is het zwemmen toch niet goed doorgekomen. En het stelde maar heel weinig voor dat zwemmen. Het zwemmen hield me eigenlijk wat op de been laatste jaar, ook iets waar ik langsaam progressie in kon zien. Door een aantal klachten kan ik veel beter zwemmen dan iets anders doen. En nu lijkt zwemmen toch langer geen optie dan ik had gedacht. 
Andere klachten spelen ook enorm op. 
Ik kan nog wel even doorgaan maar genoeg geklaagd weer voor vandaag 

vandaag door de ikea gelopen.  Daar geluncht met een broodje pulled chicken en een smoothie.  Terugreis op terras gezeten en een ijscoupe gegeten met vanille ijs en verse aardbeien.  Straks nog een rondje fietsen. 

Bailey26 schreef op 29-07-2024 om 15:44:


Theoretisch gezien weet ik wel dat ik weer minder moet eten en meer moet bewegen. Ik moet het alleen weer als onderdeel van mijn dag zien te krijgen.

 hier precies zo

Qua stappen zit ik vandaag goed. Vanmorgen begonnen met een rondje wandelen van zo'n 20 minuten. Toen naar werk gefietst en tussen de middag ook een ommetje gemaakt en net met man ook weer rondje om het park. Dus nu 15.000 stappen gezet.

vanmorgen op tijd belde een vriend,  het sein om in de benen te komen.  Het gesprek duurde 6 kilometer.  
Vanmi Fit20. Daarna ben ik echt gaar.  Na die tijd nog naar supermarkt gefietst,  nog steeds geen E aan maar mijn tempo lag tergend traag.  Daarna gieters vol water uit de 4 regentonnen bij de plantenbakken gegoten.  Dat gaat ook stuk minder snel nu die tenniselleboog aanwezig is. 

zo, nog 30 km gefietst vanavond. Heerlijk even. 

Gisteren hebben we lekker veel gelopen, maar vandaag waren we de hele dag op een strandje en heb ik verder weinig uitgevoerd dan naar de kinderen kijken. 
En mijn fitbit hield er ook alweer halverwege de dag mee op, dus ik denk dat ik eigenlijk een nieuwe moet, want nu moet ik m echt elke dag opladen (en dat was eerst elke week). 

Friezinnetje schreef op 29-07-2024 om 21:14:

zo, nog 30 km gefietst vanavond. Heerlijk even.

ik heb even uitgerekend, ik heb de afgelopen 10 dagen 177 km gefietst. 

net terug van een ommetje van 6 km. Op de eerste en laatste 50 meter na volledig in het bos,  dus heerlijk schaduw.  Vanavond gaan we zwemmen.  Ik zal straks nog even naar de winkel en glasbak fietsen. 

Dorestad schreef op 30-07-2024 om 11:05:

net terug van een ommetje van 6 km. Op de eerste en laatste 50 meter na volledig in het bos, dus heerlijk schaduw. Vanavond gaan we zwemmen. Ik zal straks nog even naar de winkel en glasbak fietsen.

Wat heerlijk! Ik heb vandaag nog niet veel gedaan. Een potje badminton. Het is hier flink warm. Dadelijk gaat onze jongste een fotolijstje versieren en de jongens gaan even op een schermpje en dan maken mijn man en ik even een ommetje nabij de camping. 

Ik ben heel blij met je tip voor de wandelrokjes @dorestad. Ze zitten heerlijk. Ik heb er ook een jurkje met bijpassend broekje gekocht en die zit zo lekker en heeft ook nog netjes verborgen zakken en is ook al zo praktisch. 

Hier gaat het echt waardeloos.  Sta al langere tijd stil en kom nu zelfs weer aan. Waarschijnlijk  door de warmte, draai nu ook nachtdiensten  dus slaap nog slechter dan ik al deed. Maar erg frustrerend.

vanmorgen op de weegschaal en ik was weer afgevallen en ik was 0,6 kilo kwijt. totaal 6,5 kilo

Ninoea schreef op 30-07-2024 om 12:41:

[..]

Wat heerlijk! Ik heb vandaag nog niet veel gedaan. Een potje badminton. Het is hier flink warm. Dadelijk gaat onze jongste een fotolijstje versieren en de jongens gaan even op een schermpje en dan maken mijn man en ik even een ommetje nabij de camping.

Ik ben heel blij met je tip voor de wandelrokjes @dorestad. Ze zitten heerlijk. Ik heb er ook een jurkje met bijpassend broekje gekocht en die zit zo lekker en heeft ook nog netjes verborgen zakken en is ook al zo praktisch.

Gelukkig dat ze jou ook zo goed bevallen.  Vraagje,  die van mij heb ik vorig jaar en jaar daarvoor gekocht,  die hebben 2 zakken met soort overslag.  Dit jaar kreeg ik de groene ervan voor mijn verjaardag,  die heeft een zakje zonder overslag en het andere zakje heeft een rits.  Ik ben benieuwd of dat in alle nieuwe rokjes zo is of niet.

De jurkjes heb ik ook,  heerlijk met dat shortje eronder.  

Daarnaast heb ik 1 korte broek van hen,  die is het meest luchtig.  Wederom vol handige zakken.  

Na mijn loopje ben ik zo dom geweest om met de telescoop heggeschaar op accu te gaan snoeien.  Beddengoed had ik ook al gedaan.  Allemaal zaken die ik met 2 gestrekte armen moest doen.  Echt eigenwijs. En ik had nog 20 km gefietst op de ebike zonder trapondersteuning te gebruiken.  En vanavond 58 baantjes gezwommen.  Ik ben redelijk moe,  dat is niet erg. Wat vervelender is,  is dat ik pijn tijdens het klussen negeer.  Vriend,  huisarts,  die altijd zegt dat het onzin is om met tenniselleboog naar fysio te gaan heeft me nu toch echt aangeraden dat wel te doen.  Toevallig behoort de peut tot mijn kennissenkring,  er wordt morgen direct even naar gekeken.  

De wandelshort NH 500 voor dames  bedoel ik 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.