Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Wij zijn op vakantie. Nog niet echt gesport, maar haal dagelijks de 20k stappen minimaal.

Vanmiddag weer een rondje fietsen, met mijn zus. Heb 2 routes uitgestippeld, ong 40 km

Dorestad schreef op 01-08-2024 om 22:02:

[..]

Bij haar vooral vlees.

Ik ga mo zeldzaam lanterfanten. Eerst de keuring met alles erop en eraan. Dat duurt 2 uur. Dat is bij Martini ziekenhuis, direct uitslag plus bespreken. Daarna ga ik maar eens koffie drinken bij mijn eega op het werk, ik bedoel er vlakbij. Daarna heb ik daar ergens in de stad een massage. Wanneer ik voldoende tijd heb nog even bij Decathlon aan. En daarna naar de kapper. Eigenlijk dus na de keuring alleen maar ontspanning en zitten en liggen.

Waar doe jij die massages? Mag wel in PB hoor

Ik heb wel veel fysio (aanvullend) maar dat gebruik ik voornamelijk voor mijn fysiofit. Dan doet ie mijn rug dus niet. 

Vandaag  weer op de weegschaal gestaan en deze gaf een nieuw dieptepunt. Moet ook zeggen dat afgelopen week echt een rot week was. Zat er ook wel een beetje doorheen.
Gisteren wel een Oke dag wat betreft bewegen, eten was niet echt best. 

Vandaag gekozen om een rondje te lopen ipv op de bank te hangen. Vanavond uiteten dus voor de lijn ook niet echt goed.

Ik ben ongesteld. Vorige maand veel te vroeg, nu aan de late kant en heel licht in en wel met erge krampen. Ik heb een vreetkick (oké dat is wat overdreven) maar ik heb serieus net twee zakken gedroogde mango opgegeten. Ik vind het best. Er is erger te bedenken.

Vanochtend heb ik 3 x 7 minuten getraind met de app Seven. Verder een korte wandeling in het bos gemaakt en vanavond naar het huis van mijn vader en terug. Vanmiddag een fietstochtje gemaakt weer met onze oudste zoon van zo’n 14 km. Al met al prima bewogen. 
Stappen zo’n 12000
Fietsen zo’n 14 km
Trappen 5
Kcal actief 830 

Aah en morgenochtend om 9 uur bootcamp voor het eerst na de vakantie. 

Dorestad, hoe was het in het ziekenhuis?

Bailey, balen van zo'n week. Maar gelukkig maak je nog steeds bewuste keuzes door te gaan lopen ipv bankhangen, dat moet je dan maar zien als een succesje deze week.

Ninoea, vreetkicks tijdens menstruatie zijn zo vervelend. En dan houd je het idd nog netjes.

Vanmorgen werd ik wakker met spierpijn van mijn workout gisteren, dus slechts een halfuurtje pilates-stretchoefeningen gedaan. Weegschaal was alweer iets naar beneden, maar het zal nog even doorwerken zijn voor ik weer op niveau van voor de vakantie ben.

Hoe ging je test dorestad? 
Was het een gezellig etentje @bailey? 
Vervelend die spierpijn @roosopjehoed. Fijn dat je wel lichte oefeningen kon doen. 
Lekker hoor al dat fietsen friezinnetje. 
Ik had vanochtend vroeg de eerste bootcamp na de vakantie gepland. Op de fiets ernaartoe gegaan. Ik heb echter tijdens de training me wat geblesseerd. We moesten 30 x van plank in voorligsteun en ik werd moe en voerde de oefening denk ik niet helemaal goed uit waardoor het me tussen de schouders erin schoot. Veel gerekt en gestrekt om het er wat uit te krijgen cq te verzachten en thuis meteen 2x paracetamol te slikken zodat de scherpste randjes eraf zijn want ik moet wel in beweging blijven. Ik vind het erg vervelend. Was ook een andere trainer dan normaal. Zij doet erg haar best en is vriendelijk en probeert leuke nieuwe dingen uit, maar ik vind de gebruikelijke prettiger. Nu ben ik met de kinderen naar een grote kinderboerderij met zwemmogelijoheid waar we een abonnement voor hebben. Ik zit in de schaduw maar wel met warmte op mijn rug een boekje te lezen. Die warmte doet me goed. 

dat klinkt idd vervelend Ninoea. Maar lekker in het zonnetje de boel wat opwarmen. hier weinig zon en vanavond met een vriendin weer een rondje fietsen. 

Hier 1kg aangekomen in de vakantie, maar maak ik mij niet zo druk om.

Vanmorgen bij Lifelines geweest, buikomtrek taille is nu 102cm en was in eind april 116. 

vanavond weer een rondje gefietst, 29 km. Heerlijk weer, weinig wind. Nog wel steeds een zere r...t

In mijn vakantie (2,5 week) nu 295 km gefietst. 

Friezinnetje schreef op 05-08-2024 om 20:28:

vanavond weer een rondje gefietst, 29 km. Heerlijk weer, weinig wind. Nog wel steeds een zere r...t

In mijn vakantie (2,5 week) nu 295 km gefietst.

Kiek dat goan! 

Vandaag: 
 12,4 km gefietst 
12.500 stappen 
5 trappen 
1 uur bootcamp 
Ongeveer 1000 actieve kcal verbruikt

Als ik vanavond geen vreetkick krijg heb ik ook goed gegeten. 😀

Hoe gaat het nu met de spierpijn RoosOpjeHoed? Fijn dat de weegschaal weer naar beneden gaat.

Ninoea volgensmij zit je goed in beweging. Vind het in ieder geval altijd leuk om te lezen wat je hebt gedaan en hoeveel calorieën je daarmee hebt verbrand.
Leest je horloge de trappen?
Is het goed gegaan met het eten of heeft de vreetkick zich toch gemeld?

Friezinnetje ik snap dat je kont zeer doet. Je hebt al behoorlijk wat kilometers gemaakt.

SuzyQFive dat zijn een behoorlijk aantal centimeters minder al.

Hier gisteren wel een Oke dag gehad. Eten ging redelijk. Alleen die avond is wel lastig.
Na het avondeten nog een stuk gefietst. Daar was het heerlijk weer voor. Merk alleen dat mijn stuitje dat wat minder leuk vindt.

Eens zien wat vandaag brengt. Met een beetje geluk kan ik vanmiddag op de fiets naar mijn werkafspraak als die daarvoor niet uitloopt.

Weegschaal liet gisteren -1.1 kg zien ten opzichte van zondag. Moet zeggen dat ik zondag ook wel heel veel vocht vast hield. Tijdens het wandelen kreeg ik al last van mijn handen en polsen.

hoe is het met de pijn,  RoosOpJeHoed en Ninoea? SuzyQFive,  dat zijn toch enorm veel centimeters in korte tijd.  Geweldig.  Friezinnetje,  al eens gedacht aan een onderbroek met ingebouwde fietspamper? Geen warme fietsbroek maar gewoon een onderbroek.  Die gebruik ik wel.

Vrijdag duurde lang.  Een uur langer omdat iemand werd ingewerkt.  De resultaten: in rust lage bloeddruk en hartslag. Gewicht gelijk gebleven.  Vetmeting dmv huidplooimeting op 7 plekken: keurig, beter dan 4 jaar geleden. Blds,  Hb prima.  Cholesterolprik te hoog,  dat is altijd zo. Bij compleet vetspectrum,waar ik deze week uitslag van krijg, kwam in het verleden dan wel keurige ratio uit. Dus werd er niets mee gedaan. Longfunctie-inhoud en kracht bovengemiddeld voor vrouw van mijn leeftijd (arts noemde buitenspelen als kind in combinatie met aanleg en nooit roken als oorzaken). Fietsen met ECG en ademgasanalyse en bloeddrukmeting gaf, vergeleken met 4 jaar geleden,  een lagere bloeddruk en hartslag aan. Een goede VO2MAX uitslag. Mijn conditie is goed maar het kan altijd beter. Van wandelen ga ik niet meer moe worden.  Dat klopt inderdaad.  Ik kreeg het advies door te blijven lopen,  voor calorieën verbruiken.  Fit 20 mee doorgaan voor kracht.  Bootcamp en zwemmen idem dito. Maar wat erbij mag/moet: 20% van mijn actieve tijd moet een HIIT training worden.  Bij voorkeur roeien.  Dus meer anaerobe training.  Dit om de basisconditie naar een nog beter punt te krijgen. 
Ik ga daar rustig over nadenken of ik dat wel wil....
Mijn benen waren knetter verzuurd.  Zaterdag hadden we de hele dag bezoek,  ik heb toen alleen maar 10.000 stappen gezet.  Zondag waren we bij vrienden die sinds begin coronatijd zijn begonnen met elke avond minstens 6 km lopen.  Ze zijn erg veel afgevallen toen.  We hebben dus gezamenlijk een rondje van ruim 7 km gelopen, naast het zitten dus.Was erg gezellig.
Gisteren Fit20 training.  Vriend van mij, kritische arts,  kwam erbij kijken wat het was. Hij heeft zelf 1 toestel mogen testen op het gewicht dat ik deed. Hij ging kapot.  Hij was danig onder de indruk van wat hij zag en ook hoe de begeleiding was. Nadien is hij meegegaan naar mijn huis,  we hebben nog 7 km gelopen door het veld maar door de warmte (benauwd) en mijn Fit 20 was onze snelheid lager.
Vandaag een paar km lopen.  Vanavond baantjes zwemmen. 

O ja,  nog steeds beperking van 3 koffie met cafeïne per dag ivm AVNRT.  Cardioloog uiterst tevreden over waardes zonder de bètablokkers die ik jarenlang heb gehad.  Over jaar opnieuw controle. 

Ik ben op hotelvakantie en de meeste hotels hebben een ontbijtbuffet, waar je redelijk gezonde keuzes kan maken. Het laatste hotel heeft geen ontbijtbuffet maar brengt een schaal broodjes aan tafel, met croissants en chocoladebroodjes en een bakje met half volvette yoghurt en half jam. Gelukkig ook wel wat tomaat, komkommer en watermeloen, maar gezonde keuze wordt me zo wel lastig gemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.