Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

RoosOpJeHoed schreef op 16-11-2024 om 11:15:

[..]

Haha, ja, puur voor de gezelligheid, want ik denk dat Peter Lemmens vanaf hier dichterbij is😂 Ik zit stiekem voor de meivakantie alweer te kijken voor Zuid-Limburg. Zoon zei vanmorgen dat hij weer naar Thorn wilde, was ook erg leuk, zat ook een prima bakker.

Zeker voor de gezelligheid. Zuid Limburg blijft gewoon prachtig om naar toe te gaan.  Wij gaan volgend jaar in de bouwvak weer 2 weken.  Liever zouden we buiten de bouwvak gaan maar we hadden geen keuze meer. Dit huis is enorm populair.  Jouw provincie daarentegen ken ik eigenlijk helemaal niet. Voor ons dus best bijzonder om vlakbij Eindhoven een auto te kopen. 

We hadden net als dessert een stukvan die appel citroen vlaai en de kinderen snapten nu onze lof eerder deze week. Ook zij vonden het een buitengewoon lekkere vlaai. 

MissDalhousie,  hoe is het met de ziekenboeg? Hopelijk is iedereen toch snel weer beter.

Ninoea hoe is het met jou de dag na de extractie? 

Ysenda,  wat vervelend dat je nog in een dip zit.  En dan ook nog richting peesplaatontsteking lijkt te gaan.  Heb je dat eerder gehad?

Alhambra,  vervelend voor je.  Maar begrijpelijk dat je vandaag dan nog geen 100 punten bent. Kort lontje is dan ook vrij logisch lijkt me. Mooi dat je wel een beetje uit de wind gehouden wordt vandaag.  Altijd lastig,  grenzen erkennen/herkennen en bewaken.  

Ik had een buikgriepje te pakken deze week. Nu weer oké dus ga zo een rustig rondje krachttraining doen.

De zieken zitten fanatiek te spelen hier naast me, dus hopelijk kunnen ze morgen allebei naar school!

Ik voel mijn maandelijkse hormoonachtbaan aankomen, dus heb man maar boodschappen laten doen. Scheelt hopelijk veel verleidingen in de kast! Ik heb nog wel een lekker stukje gevuld speculaas van gisteren bewaard voor vanavond. Nu al zin in.

Hier ook eigenlijk een veel te drukke week gehad afgelopen week. 
Gisteren gelukkig wel een wat rustigere dag gehad.  De kinderen waren lekker aan het spelen met hun schoencadeautje, man heeft wat werk ingehaald en ik heb vast wat huishoudelijke klusjes gedaan, zodat ik het vandaag wat minder druk heb.  Heb mijn aantal stappen gisteren maar losgelaten, dat was dus niet denderend, maar het was me te koud en te nat en vandaag is er weer een dag.  Niet dat het veel droger lijkt te worden, maar oke.  

ik ben weer opgeknapt en vanochtend rustig uurtje krachttraining gedaan. Kom wel merken dat ik ziek geweest ben want het ging wat moeizaam. Maar, ik ben geweest. Morgen weer. 

Na het weekend uit eten etc een kilo erbij. Zit inmiddels in mijn sportkleding want vandaag ook lekker vrij. Ga zo cardio doen en daarna boodschappen doen. Ben al wel een blokje om geweest. Komende dagen maar weer extra opletten met eten.

Dorestad schreef op 16-11-2024 om 20:08:

[..]

Jouw provincie daarentegen ken ik eigenlijk helemaal niet. Voor ons dus best bijzonder om vlakbij Eindhoven een auto te kopen.

Deze provincie heeft best mooie gebieden, de Oisterwijkse bossen en vennen bijvoorbeeld, leuke plaatsjes en tentjes ook daar in de omgeving. Maar heel eerlijk: 'mijn' provincie zal het nooit worden. Ik woon hier nu zo'n 10 jaar en wennen aan de Brabantse cultuur zal ik nooit. De worstenbroodjes zijn hier heerlijk, maar ik blief ze nog steeds niet bij de koffie, zoals hier gebruikelijk is

Zaterdagavond had ik enorm last van mijn bekken, straalde helemaal door naar mijn binnendijbeen. Zondag dus maar niet gesport. 
We gingen naar een zorgboerderij waar ze tweedehands speelgoed inzamelen om met Sinterklaas aan minder bedeelde kindjes te geven. Zoon had zorgvuldig zijn speelgoed uitgezocht. Omdat we er tegen de lunch waren hebben we gelijk maar even bij de brasserie daar een broodje gegeten. Verder weinig gedaan, behalve de huishoudelijke klusjes.
Straks naar de GGZ. Dat betekent dat ik de rest van de dag mentaal in de kreukels lig en weinig kan doen. Ik baal daarvan, want wil wel sporten. Misschien met een hele grote ronde naar school lopen vanmiddag. Het is hier lekker weer zo te zien.

alhambra

alhambra

18-11-2024 om 10:48 Topicstarter

Wisselende berichten, lees ik.

Ik gun iedereen een goede en fijne week!

Zo ik ben echt net op tijd binnen want het giet hier weer.  Uurtje cardio gedaan en nu dik 7000 stappen gezet. Misschien dat ik straks of vanavond nog naar buiten ga voor een ommetje als het droog is.

alhambra

alhambra

18-11-2024 om 11:55 Topicstarter

Het is hier nu weer droog dus dat scheelt voor mijn lunchwandeling. Vr,za en zo nauwelijks bewogen dus het is goed dat ik ga.

RoosOpJeHoed schreef op 18-11-2024 om 09:35:

[..]

Deze provincie heeft best mooie gebieden, de Oisterwijkse bossen en vennen bijvoorbeeld, leuke plaatsjes en tentjes ook daar in de omgeving. Maar heel eerlijk: 'mijn' provincie zal het nooit worden. Ik woon hier nu zo'n 10 jaar en wennen aan de Brabantse cultuur zal ik nooit. De worstenbroodjes zijn hier heerlijk, maar ik blief ze nog steeds niet bij de koffie, zoals hier gebruikelijk is

Ik ben wel een geboren Brabander, maar hier eet niemand ze bij de koffie 😊

Ysenda, hopelijk zet die peesplaatontsteking niet door! Heb je het al eerder gehad, omdat je het gelijk al herkent?

RoosOpJeHoed, pittige dag voor jou, ik hoop dat het nog steeds mooi weer was toen je naar school liep.

Vanochtend mijn e-gym gedaan. Het is echt al een gewoonte: in sportkleding aan het ontbijt en mijn kantooroutfit in de tas. Stappen zijn ook goed gelukt en als de kinderen zo op bed liggen, ga ik nog naar yoga. Altijd fijn, die frisse maandag-energie, dan ligt de hele week nog open!

Due-scimmie schreef op 18-11-2024 om 16:20:

[..]

Ik ben wel een geboren Brabander, maar hier eet niemand ze bij de koffie 😊

Hier ook Brabander en wij eten ze voor de lunch. Als ik ze al eet want ik eet veel liever een saucijzenbroodje 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.