Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
18-11-2024 om 19:18
MissDalhousie schreef op 18-11-2024 om 18:12:
Ysenda, hopelijk zet die peesplaatontsteking niet door! Heb je het al eerder gehad, omdat je het gelijk al herkent?
Eerder gehad idd.
Tot nog toe lijkt het niet verder door te zetten. Het is gevoelig maar wordt niet erger.
RoosOpJeHoed
18-11-2024 om 19:25
Due-scimmie schreef op 18-11-2024 om 16:20:
[..]
Ik ben wel een geboren Brabander, maar hier eet niemand ze bij de koffie 😊
Misschien verschilt het per regio. Mijn man (geboren en getogen Brabander) is er ook niet van, maar hier in de omgeving is het vrij normaal blijkbaar. Staat ook altijd op de kaart bij 'lekkers bij de koffie': appeltaart, gebak van de dag, worstenbroodje...
RoosOpJeHoed
18-11-2024 om 19:27
MissDalhousie schreef op 18-11-2024 om 18:12:
Ysenda, hopelijk zet die peesplaatontsteking niet door! Heb je het al eerder gehad, omdat je het gelijk al herkent?
RoosOpJeHoed, pittige dag voor jou, ik hoop dat het nog steeds mooi weer was toen je naar school liep.
Vanochtend mijn e-gym gedaan. Het is echt al een gewoonte: in sportkleding aan het ontbijt en mijn kantooroutfit in de tas. Stappen zijn ook goed gelukt en als de kinderen zo op bed liggen, ga ik nog naar yoga. Altijd fijn, die frisse maandag-energie, dan ligt de hele week nog open!
Helaas niet, de rest van de dag was buiig en koud, brrr.
Lekker dat je goed gebruik hebt gemaakt van de maandag-energie! Goed begin van de week
Dorestad
19-11-2024 om 10:21
RoosOpJeHoed schreef op 18-11-2024 om 09:35:
[..]
Deze provincie heeft best mooie gebieden, de Oisterwijkse bossen en vennen bijvoorbeeld, leuke plaatsjes en tentjes ook daar in de omgeving. Maar heel eerlijk: 'mijn' provincie zal het nooit worden. Ik woon hier nu zo'n 10 jaar en wennen aan de Brabantse cultuur zal ik nooit. De worstenbroodjes zijn hier heerlijk, maar ik blief ze nog steeds niet bij de koffie, zoals hier gebruikelijk is
Je tips neem ik mee. Ik vrees dat ik best een worstenbroodje weg weet te krijgen bij de koffie. Maar laat ik het maar niet doen
Dorestad
19-11-2024 om 10:31
Die blinkerd geeft een stinkerd. Dat ging hier gisteren echt op. Dus tijdens de blinkerd ben ik gaan wandelen. Tijdens de stinkerd Yin Yoga en huishouden. Gisteren 10 km gelopen. Spullen naar de stort gebracht. De Yin les was qua houding soms pittig maar daarom wellicht goed voor mij. Ik maak mijn strippenkaart op en dan geloof ik wel dat ik verder thuis discipline kan opbrengen. De vlaaien zijn nagenoeg op. Vandaag komen er vrienden hier. We gaan een hotpot avond doen. Voor het eerst voor mij. Alle etenswaren staan inmiddels op schalen in de koude garage.
Gisteren kwam vriendin die Saxenda gebruikt nog even langs. Van 100 kg naar 80 kg. En ze zakt nog steeds langzaam maar gestaag in gewicht. Ze kan zoveel beter en langer bewegen nu. Ze wil verder naar 70 kg. Dat bewegen is zo goed, ze heeft 2 knieprotheses, hopelijk kan ze er zo langer mee doen. Het werkt dus ook gewoon na de overgang! Zegt het voort! Ik heb nog steeds 2 spuiten hier liggen.
RoosOpJeHoed
19-11-2024 om 12:52
Dorestad schreef op 19-11-2024 om 10:31:
Die blinkerd geeft een stinkerd. Dat ging hier gisteren echt op. Dus tijdens de blinkerd ben ik gaan wandelen. Tijdens de stinkerd Yin Yoga en huishouden. Gisteren 10 km gelopen. Spullen naar de stort gebracht. De Yin les was qua houding soms pittig maar daarom wellicht goed voor mij. Ik maak mijn strippenkaart op en dan geloof ik wel dat ik verder thuis discipline kan opbrengen. De vlaaien zijn nagenoeg op. Vandaag komen er vrienden hier. We gaan een hotpot avond doen. Voor het eerst voor mij. Alle etenswaren staan inmiddels op schalen in de koude garage.
Gisteren kwam vriendin die Saxenda gebruikt nog even langs. Van 100 kg naar 80 kg. En ze zakt nog steeds langzaam maar gestaag in gewicht. Ze kan zoveel beter en langer bewegen nu. Ze wil verder naar 70 kg. Dat bewegen is zo goed, ze heeft 2 knieprotheses, hopelijk kan ze er zo langer mee doen. Het werkt dus ook gewoon na de overgang! Zegt het voort! Ik heb nog steeds 2 spuiten hier liggen.
Yoga is prima thuis te doen. Ik vind het persoonlijk veel prettiger dan in een groepje op uur en tijd. Die discipline lukt jou vast wel.
SuzyQ had toch ook Saxenda? Tijdje niet gelezen hier. Misschien is het een optie voor mijn zus. Die is net een beetje door de overgang heen aan het raken en komt vreselijk aan. Daar baalt ze van, want ze heeft er heel hard voor gestreden slank en fit te worden. Zal eens vragen of ze dit al eens heeft overwogen.
Ik had gisteren een wat mindere dag. Gesprek bij de GGZ was zwaar, al bood het wel weer nieuw perspectief. Toen ik thuiskwam toch een paar koekjes bij de thee genomen. Wandeling werd hem niet door het druilerige weer. Voelde me doodmoe, deels door slecht slapen van het weekend en deels doordat ik altijd heel moe ben tijdens mijn menstruatie. 's Middags met zoon naar een clubje. Zit je daar met andere moeders waar ik op dat moment echt geen zin in heb. In de avond een bakje kruidnootjes gegeten, het was nodig.
Vanmorgen wel gesport, maar het kwam uit mijn tenen. Bekken is ook nog steeds rot. En er is veel gedoe in (of meer rond) ons gezin momenteel dat erg veel stress geeft. Daarbij het Sinterklaasgedoe en het druilerige weer dat niet echt helpt in mijn positieve gevoel. Komt wel weer. Even door deze week heenknagen (alleen niet letterlijk )
alhambra
19-11-2024 om 13:07
Zet hem op, RoosOpJeHoed!
Wat een mooie resultaten van Saxenda. Heel fijn voor de mensen die ermee geholpen zijn. Het gewichtsverlies werkt als een sneeuwbal omdat bewegen daarna ook beter gaat.
Ik ben net terug van een complete lunchwandeling. Eerst wilde ik niet gaan, daarna een kort rondje en daarna toch een heel rondje gemaakt!
Gisterenavond wel slecht gegeten maar ja het gaat op en af dus het totaal valt mee. Ik zit nog onder mijn grens. Gisterenmiddag wel samen met man gelopen. Ik was blij dat hij meewilde omdat hij de beweging nog meer kan gebruiken dan ik.
Fijne dag iedereen!
Ninoea
19-11-2024 om 13:52
Ik heb de laatste dagen weinig bewogen. Vrijdag plots dat trekken van die verstandskies en ik was vrijdag al moe door de ongesteldheid dus het hakte erin. Mocht ook een paar dagen niet sporten, maar daar had ik ook echt de puf niet voor. En dan in combinatie met snaaitrek is niet de beste combi. Ik zit er alleen wat mee dat vrijdag weer start2run is en ik wel de twee trainingen tussendoor zou willen doen omdat dat qua opbouw het fijnst is. Maar dat lukt dus niet meer met rustdagen ertussen en die rustdagen heb ik gezien hoe ik me voel wel nodig. Ik ga wellicht vandaag thuis met 7 wat oefeningen doen op kracht en dan morgen die ene training van het hardlopen en bootcamp doe ik maar even niet. En dan heb ik vrijdag start2run en kan ik daarna zondag weer in het gewone regime met wat meer sport. Rust is blijkbaar nodig.
MissDalhousie
19-11-2024 om 15:26
Ik zit hier met een reep Ritters puur met hele hazelnoten in mijn hand. Bezweken voor de hormonale cravings.
Heb vanochtend mijn rondjes e-gym al gedaan, tussen de middag een kilometer gezwommen en zit al over de 10.000 stappen heen, dus in theorie kan ik hem gewoon helemaal opeten. Toch voelt het slecht. Stom hè?
Dolfje
19-11-2024 om 17:09
Hier vandaag een dag dat ik niet vooruit te branden ben. Heb van 9:15 tot 16:00 uur gewerkt en had door een overleg geen pauze dus geen lunchwandeling. En vanmiddag ook 2 uur overleg dus weer stil gezeten. Nu 5000 stappen gezet maar. Ik weet niet of er nog veel bij komt want ik heb zo'n hekel om met dit weer naar buiten te gaan.
Morgen ga ik sowieso wel weer sporten en dan wat meer bewegen.
MissBobby
20-11-2024 om 10:22
Vanochtend uur krachttraining gedaan, drie van vijf deze week. Maandag en dinsdag ging het wat moeizaam doordat ik ziek was geweest maar vandaag ging weer top. En 50 gr eiwitten zijn ook al op. Medesporter zei vanochtend: ik zie je beenspieren, ziet er mooi uit. Toch leuk.
Ninoea
20-11-2024 om 12:00
Gisteren heb ik uiteindelijk ook geen oefeningen thuis gedaan. Ik had er geen puf voor en zin in. Ik voelde dat ik meer rust nodig had. Vanochtend heb ik wel mijn training voor hardlopen gedaan. Maar ook dat een tandje lager want ik ben er niet naartoe gefietst maar met de auto gegaan. Wel de complete 45 minuten hardgelopen en warming up van 5 min dribbelen en 5 powerwalk en 10 min cooling down wandelen. Die training ging goed. Ben wel moe maar niet uitgeput. Kaak is niet gaan opspelen. Ik ben heel trots op mezelf dat ik niet in de fuik van “je moet sporten!” ben getrapt maar naar mijn lichaam luister en rust pak en sport waar mogelijk. Ik ben echt aan het leren. Tof!
Dolfje
20-11-2024 om 12:56
Ik heb net op de fiets door de sneeuw geploeterd. Ben er moe van. Ben van plan naar de sportschool te gaan want heb nu de hele middag de tijd. Wel gedoe met dit gore weer.
RoosOpJeHoed
20-11-2024 om 13:11
Daar mag je zeker trots op zijn Ninoea! Fijn ook dat je kaak niet opspeelde.
Leuke opsteker missBobby, als je zo'n compliment krijgt.
Wat een weer hè Dolfje! Hopelijk vind je nog puf om naar de sportschool te gaan.
Ik moest vanmorgen even naar een dorpje verderop om een cadeautje voor in de surprise op school te kopen. Daar zit één van mijn lievelingstentjes, dus genoten van een heerlijk warme cappuccino. Heb de verleiding kunnen weerstaan om een stuk zelfgebakken appeltaart te nemen. Toen door een sneeuwstorm kind ophalen van school. Compleet verkleumd thuis. Wij doen niks meer vandaag.
Dolfje
20-11-2024 om 13:17
Ja ik moet wel want heb een handje chocolade kruidnoten op kon ze niet weerstaan op het werk. Dat is echt iets wat ik zo lekker vind en zelf dus bewust niet koop.