Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dorestad
15-11-2024 om 21:28
RoosOpJeHoed schreef op 15-11-2024 om 12:34:
[..]
Ja, tijdens mijn zwangerschap had ik vreselijke bekkenpijn en tijdens mijn bevalling zijn er zoveel complicaties opgetreden dat ik bijna letterlijk uit elkaar ben gevallen. Niet alleen mijn bekken, maar ook mijn handen, die moesten maanden in spalken. Enkele organen waren uitgevallen en mijn hersenen hebben een hele harde opdonder gehad. Daarnaast kreeg ik ook een postnatale depressie, dus ik heb de eerste jaren moeten herstellen en kon weinig doen met mijn kind. Ik ben nog steeds niet de oude, misschien word ik dat wel nooit meer, maar mijn harde werk van de afgelopen jaren loont enorm, want ik kan nu dus dit soort dingen doen en dat maakt me intens gelukkig. Er is niets zo fijn als je kind gelukkig te zien <3
Wat een indrukwekkend verhaal RoosOpJeHoed.
Wat moet jij een hoop doorzettingsvermogen hebben gehad en nu nog hebben. Wat onwijs veel op je bordje. Ik heb een jaar op de kraamafdeling gewerkt en echt wel het één en ander meegemaakt maar jouw verhaal vind ik echt enorm heftig. Wat knap dat je zover bent gekomen op het punt waar je nu weer staat.
Dorestad
15-11-2024 om 21:55
RoosOpJeHoed schreef op 15-11-2024 om 12:40:
Dorestad, wat ben je een redder in nood deze vakantie! Fijn dat het hondje weer terug is bij zijn baasje. Hopelijk kunnen jullie vandaag wat meer wandelen. Hoeveel vlaai heb je inmiddels al op? Ik zit alweer kwijlend te denken aan de rijstevlaai van Peter Lemmens...
MissDalhousie, wat fijn dat je weer in een goede flow zit, heerlijk!
Dolfje, veel plezier dit weekend! Pak ff goed je rust en maak je niet te druk om je eetpatroon, ook daar mag je lekker van genieten. Goed dat je de McD hebt geskipt. Was je naar Glow?
Vandaag 18 km gelopen. Klimmen en dalen uiteraard. Geen gekke dingen vandaag gehad.
De vlaai/taartscore deze week:
Zondag 2 vlaaien uit Aubel gehaald (1 appel, 1 piepkleine rijst). Die hebben we zondag en maandag gegeten.
Maandag kersenvlaai bij Buitenlust en vervolgensblijven zitten dineren na aanschaf andere auto, di appeltaart Hijgend Hert, woe appel-citroenvlaai in Slenaken. Donderdsg appeltaart Hijgend hert en daarna nog bij Peter Lemmens een abrikozenvlaai gekocht (de enige vlaai die er was) en die gisteren en vandaag gegeten.
Morgen gaan we naar huis. Maar niet voordat we hier een hele ronde doen. We gaan naar Aubel voor een appelvlaai en een grotere rijstevlaai. Daarna door naar Slenaken voor die appel citroenvlaai (40 euro maar geloof me: hij is het waard). Daarna in Margraten bij Peter Lemmens een appelkruimelvlaai en een rijstevlaai halen en daarna bij een speciaalzaak in Gulpen wat vleeswaren.
We hebben zondag ongeveer 10 personen die bij ons thuis vlaai komen eten.
Qua verder eten viel het mee. We zijn 2x uit eten geweest maar beide keren had ik een maaltijdsalade. Vanmiddag ergens geluncht en vanavond de restjes hier opgemaakt. We hebben veel groente en peulvruchten deze week gehad. Eigenlijk heel simpel.
Vandaag heb ik mijn jaardoel Wandelen gehaald: 2400 km.
Nu nog even mijn tweede jaardoel halen: maandelijks minstens 200 km wandelen.
De hamstrings voel ik nu wel maar tijdens lopen nauwelijks. Rekken, strekken en ik heb de Theragun mini gekocht.
3 boeken gelezen in deze week. Dat ik tot en met komend weekend geen berichten krijg van degene die aan mijn zorgen is toevertrouwd geeft me vreselijk veel rust.
Ninoea
15-11-2024 om 22:11
Ik moest vanochtend naar de tandarts. Verstandskies getrokken en dat was echt hels. Ik heb er de hele dag al last van. Ze kreeg hem er echt heel moeilijk uit. Hele kaak doet zeer. Ze moest ook wat hechten. Echt niet tof. Ik had totaal geen klachten dus dit voelt nogal als een invasie.
RoosOpJeHoed
16-11-2024 om 06:16
Dorestad schreef op 15-11-2024 om 21:28:
[..]
Wat een indrukwekkend verhaal RoosOpJeHoed.
Wat moet jij een hoop doorzettingsvermogen hebben gehad en nu nog hebben. Wat onwijs veel op je bordje. Ik heb een jaar op de kraamafdeling gewerkt en echt wel het één en ander meegemaakt maar jouw verhaal vind ik echt enorm heftig. Wat knap dat je zover bent gekomen op het punt waar je nu weer staat.
Dank voor je lieve woorden <3 De aandoening die mij trof komt bij ongeveer 1 op de 4000 zwangerschappen voor, dus kom je gelukkig niet snel tegen op de kraamafdeling.
RoosOpJeHoed
16-11-2024 om 06:20
Dorestad schreef op 15-11-2024 om 21:55:
[..]
We hebben zondag ongeveer 10 personen die bij ons thuis vlaai komen eten.
Vandaag heb ik mijn jaardoel Wandelen gehaald: 2400 km.Nu nog even mijn tweede jaardoel halen: maandelijks minstens 200 km wandelen.
De hamstrings voel ik nu wel maar tijdens lopen nauwelijks. Rekken, strekken en ik heb de Theragun mini gekocht.
3 boeken gelezen in deze week. Dat ik tot en met komend weekend geen berichten krijg van degene die aan mijn zorgen is toevertrouwd geeft me vreselijk veel rust.
Maak er 11 van ;-p
Wat goed dat je je eerste jaardoel al hebt gehaald! Gaat de tweede ook lukken? Die Theragun ben ik wel benieuwd naar. Ook weleens voor gekeken maar nog niet gekocht.
Geniet nog even van je rust!
RoosOpJeHoed
16-11-2024 om 06:21
Ninoea schreef op 15-11-2024 om 22:11:
Ik moest vanochtend naar de tandarts. Verstandskies getrokken en dat was echt hels. Ik heb er de hele dag al last van. Ze kreeg hem er echt heel moeilijk uit. Hele kaak doet zeer. Ze moest ook wat hechten. Echt niet tof. Ik had totaal geen klachten dus dit voelt nogal als een invasie.
Wat een nare ervaring! En waarom eruit halen als je geen klachten hebt? Sterkte!
Dorestad
16-11-2024 om 09:23
RoosOpJeHoed schreef op 16-11-2024 om 06:20:
[..]
Maak er 11 van ;-p
Wat goed dat je je eerste jaardoel al hebt gehaald! Gaat de tweede ook lukken? Die Theragun ben ik wel benieuwd naar. Ook weleens voor gekeken maar nog niet gekocht.
Geniet nog even van je rust!
Haha, kom je dan naar het noorden? Van harte welkom! Overigens gaan we binnenkort nog weer richting jouw omgeving. Voor de nieuwe auto.
Tweede doel: ik hoop het...
RoosOpJeHoed
16-11-2024 om 11:15
Dorestad schreef op 16-11-2024 om 09:23:
[..]
Haha, kom je dan naar het noorden? Van harte welkom! Overigens gaan we binnenkort nog weer richting jouw omgeving. Voor de nieuwe auto.
Tweede doel: ik hoop het...
Haha, ja, puur voor de gezelligheid, want ik denk dat Peter Lemmens vanaf hier dichterbij is😂 Ik zit stiekem voor de meivakantie alweer te kijken voor Zuid-Limburg. Zoon zei vanmorgen dat hij weer naar Thorn wilde, was ook erg leuk, zat ook een prima bakker.
MissDalhousie
16-11-2024 om 11:53
Pff, ik krijg ook trek van die vlaaiverhalen. Geniet ervan! (straks gaan we de intocht terugkijken, met gevuld speculaas, dus ik kom niets tekort)
Ninoea, sterkte met je mond. Er wordt altijd zo luchtig gedaan over verstandskiezen trekken, maar je kan echt flinke last hebben.
Vanochtend vroeg wakker en door ziekte kinderen hoefde ik niemand naar sport of zwemles te brengen. Ongekende vrijheid! Ik heb eerst mijn HIIT-programma gedaan, daarna de rondjes e-gym en toen ook nog een yogales. Dus nu zonder enkel schuldgevoel een paar uur bankhangen, met mijn kroost en wat lekkers.
Auwereel
16-11-2024 om 14:05
Deze week was ik minder flink dan voorgaande week wat betreft het niet nemen van lekkers. Collega's trakteerden op lekkers uit hun land van herkomst naar aanleiding van feestelijke gelegenheden. Om dan nee te zeggen vind ik moeilijk. Ze zijn trots op hun roots en traktatie, dus neem ik het aan. "Als je dat lekker vindt, moet je ook deze proeven!", dus ben ik er ook niet na één hapje af. Het was inderdaad erg lekker, dus de kCal gingen met plezier naar binnen.
Gisteren een etentje met mijn kinderen, een vegan pizza met een heel dunne bodem gegeten, drinken zonder suiker en geen toetje na afloop, dat ging dus wel goed. Het was ontzettend fijn om weer eens met het hele gezin plus vriend van dochter om de tafel te zitten!
Ysenda
16-11-2024 om 14:09
mijn dip duurt voort.
Niet gesport deze week, en ik ontwikkel een peesplaatontsteking ben ik bang.
Wel ben ik niet aangekomen ondanks het slechte eetpatroon van afgelopen week.
Hoofd zit enorm vol.
Reis heeft wel veel energie opgeleverd maar is ook uitputtend geweest.
Komende week thuis en dan weer 1,5 week weg. Daar zit wel meer rust in.
alhambra
16-11-2024 om 15:03
Dorestad schreef op 15-11-2024 om 22:49:
En Alhambra, ik hoop dat je dit weekend kunt uitrusten
Dank je. Ik merk dat ik echt te ver over mijn grenzen gegaan ben deze week. Gisterenavond vanaf 20 uur in bed series gekeken en geslapen en nu vandaag heb ik en erg kort lontje. Gelukkig houdt mijn man zich met de meiden bezig vandaag.
RoosOpJeHoed
16-11-2024 om 17:02
Heerlijk MissDalhousie, even geen zwemles enzo. Is het gevuld speculaas al op? Hier wel. Man had een blokje meegenomen bij de beste bakker van Brabant, dus enorm genoten.
Auwereel, als de calorieën er met plezier ingaan is dat helemaal niet erg (nou ja, met mate natuurlijk😂)
Ysenda, wat vervelend dat je waarschijnlijk een peesplaatontsteking hebt. Hopelijk kun je je rust een beetje pakken komende week.
Alhambra, een kort lontje hebben na zo'n drukke week kennen we allemaal. Fijn dat je man de meiden even vermaakt. Ik hoop dat je snel weer een beetje blije gevoelens krijgt
Ik heb, naast het stukje gevuld speculaas (16 miljard calorieën maar zó lekker), niet veel gesnoept. We waren even bij een Sinterklaasding wezen kijken en een Piet stopte een hele berg kruidnoten in mijn capuchon. Daar een paar van gesnoept en de rest in zoon zijn bakje gedaan. Straks weer Speculasies kijken met een bak thee en speculaasjes. Niet gesport, maar wel flink gewandeld.
Ik bereid me voor op een kort nachtje, want zoon mag zijn schoen zetten. Hij gelooft al twee jaar niet meer, maar omdat hij nog vrij jong is laten we hem nog wel meedoen aan alle leuke Sinterklaas-dingen. Het heeft toch iets magisch voor die kinderen, of ze nu geloven of niet. Maar dat wordt dus hysterisch naar bed en vroeg uit de veren morgen...