Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
23-10-2024 om 08:50
Ik had gisteren de hele dag koppijn. Voor het ontbijt en werk de 7 minute app gedaan en wat gestretched. In de middag pauze wat gewandeld.
Omdat ik met koppijn om 16:00 uur thuis kwam en mijn 10.000 stappen niet had gehaald ben ik naar buiten gegaan en nog zo'n 45 minuten gewandeld.
Vanmiddag wandel ik vanuit het werk naar huis ( ben met man met de auto) en dan ga ik mijn 7 minute app training doen.
Morgenvroeg weer naar de sportschool voor egym.
Qua eten zit ik nu 2 dagen in een calorietekort, kost best wat moeite maar ik moet echt goed bewust gaan eten, en vooral dingen laten.
Ninoea
23-10-2024 om 13:03
Goed bezig Dolfje want je met hoofdpijn ergens toe zetten is best lastig en dat calorietekort ook. Kan de hoofdpijn gerelateerd zijn aan het andere/mindere eten en drinken? Krijg je wel genoeg vocht binnen? Of komt het wellicht door het minderen in hoeveelheden cappuccino en mis je daardoor wat cafeïne van de koffie?
Ninoea
23-10-2024 om 13:07
Mijn man is voor het werk in het buitenland en ik sta er dus even alleen voor. Niks erg vind ik dat. Ook wel lekker juist gewoon alleen rommelen en alle besluiten nemen. Vanochtend naar het bos gefietst, daar een bootcamp gedaan, naar huis gefietst, een banaan naar binnen gewerkt, hardlooptraining gestart en daarna afgesloten met een banaan, magere kwark, noten, gepofte spelt. Daarna even rustig in de weer geweest met wat patronen, daarna huishoudelijke, nu even een koffiepauze en zo dadelijk weer een huishoudrondje. Mijn huis is veel slordiger dan ik chill vind, dus ik ga nu even los om het op te lossen. Maar eerst nu koffie …
Ysenda
23-10-2024 om 14:51
Ik ben klaar in de sportschool maar zoon nog niet, dus ik ga zo nog maar even op de loopband wandelen.
We zijn met de auto dus ik kan ook niet alvast naar huis gaan.
Zit nu zoals verwacht nog 100g boven mijn gewicht van vorige week donderdag. Dus het gaat goed op dit moment. Echt de flow weer gevonden na mijn vakantie.
Dolfje
23-10-2024 om 15:01
Ninoea schreef op 23-10-2024 om 13:03:
Goed bezig Dolfje want je met hoofdpijn ergens toe zetten is best lastig en dat calorietekort ook. Kan de hoofdpijn gerelateerd zijn aan het andere/mindere eten en drinken? Krijg je wel genoeg vocht binnen? Of komt het wellicht door het minderen in hoeveelheden cappuccino en mis je daardoor wat cafeïne van de koffie?
Ik drink zeker wel genoeg, heb niet het idee dat het aan geen koffie drinken ligt eigenlijk maar eerder aan benauwde muffe lucht op mijn werk.
Loop nu lekker naar huis. Lekker wandelweer.
Dorestad
23-10-2024 om 17:18
RoosOpJeHoed schreef op 20-10-2024 om 14:14:
[..]
Ik ben destijds ook begonnen met yin yoga, op aanraden van mijn bekkenfysiotherapeut. Ik kon er precies helemaal niks mee, dat meditatieve gedoe. Toen ben ik overgestapt op hatha yoga (daarin zit ook meditatie en mentale ruimte, maar ook oefeningen voor kracht en lenigheid) en dat werkte bij mij wel. Inmiddels lukt yin ook veel beter, want ik heb niet meer die onrust van 'ik doe niks, lig hier alleen maar op de grond'. Ik vind het nu heerlijk om even te loggen en alleen mijn ademhaling te volgen. Overigens yoga ik ook niet in een groepje, maar thuis. Is natuurlijk heel persoonlijk wat je fijn vindt, maar misschien werkt dat beter voor je.
Knap van je kind, een phd is niet niks! Kan me voorstellen dat je trots bent (al ben je dat als ouder natuurlijk altijd )
Maandag Yin gehad. Ik heb (nog?)niets met het van tevoren een kaartje trekken en ook niets met wat docent tijdens de les zegt (dit is jouw cadeautje, wat zijn je dromen, in de herfst keren we naar binnen enz). De houdingen waarbij handen plat moeten lukken niet. Dat komt door de koetsiershanden. Ik ga ook andere vormen van yoga proberen en ik zie het mij uiteindelijk thuis dan doen. Wel strippenkaart gekocht.
En ja, trots op kind. Maar net zo trots op neefje dat zwemdiploma haalt.
MissDalhousie
23-10-2024 om 17:38
Dorestad schreef op 23-10-2024 om 17:18:
[..]
Maandag Yin gehad. Ik heb (nog?)niets met het van tevoren een kaartje trekken en ook niets met wat docent tijdens de les zegt (dit is jouw cadeautje, wat zijn je dromen, in de herfst keren we naar binnen enz). De houdingen waarbij handen plat moeten lukken niet. Dat komt door de koetsiershanden. Ik ga ook andere vormen van yoga proberen en ik zie het mij uiteindelijk thuis dan doen. Wel strippenkaart gekocht.
En ja, trots op kind. Maar net zo trots op neefje dat zwemdiploma haalt.
Dat zijn precies de dingen die heel erg verschillen per yoga-docent. Dus als jij je niet fijn voelt bij kaartjes trekken & zweverige teksten, zou je ook eens een les bij een andere docent kunnen proberen.
MissDalhousie
23-10-2024 om 17:49
Vanmiddag tweede gesprek gehad bij de voedingsdeskundige. Het was heel verhelderend. Ik heb echt meer inzicht gekregen in waarom ik nu op dit punt zit en hoe ik hier weer verder kan gaan. Omdat ik 2 decennia lang twee wedstrijdsporten heb gedaan (gestopt rond mijn 30e, toen 30 kilo aangekomen), is mijn verbranding niet vergelijkbaar met een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd. Ze gaat een aangepast eet- en beweegplan voor mij maken.
Ysenda
23-10-2024 om 17:51
MissDalhousie schreef op 23-10-2024 om 17:38:
[..]
Dat zijn precies de dingen die heel erg verschillen per yoga-docent. Dus als jij je niet fijn voelt bij kaartjes trekken & zweverige teksten, zou je ook eens een les bij een andere docent kunnen proberen.
Dat was ook mijn angst maar de docente bleek dat wel deels te benoemen maar dat was meer het begin van de les en verder kwam het niet terug.
Dorestad
23-10-2024 om 18:19
Ysenda schreef op 23-10-2024 om 17:51:
[..]
Dat was ook mijn angst maar de docente bleek dat wel deels te benoemen maar dat was meer het begin van de les en verder kwam het niet terug.
O nee, het is hier het complete uur. Ik vind haar overigens wel erg vriendelijk. Ik sta op een wachtlijst voor lessen bij andere docenten
Dolfje
23-10-2024 om 19:37
Nou wat stom, ik kan bij de 7 minute app maar een paar trainingen gratis doen. Voor de rest heb je een abo nodig.
Iemand een tip voor een andere gratis app met zulke oefeningen?
MissDalhousie
24-10-2024 om 18:36
Het is erg druk hier. Ik heb volgende week een paar dagen vrijgenomen ivm herfstvakantie van de kinderen, maar nu dus even hard doorwerken om dan echt vrij te kunnen zijn. Zwemmen is deze week daardoor niet gelukt. Gelukkig wel 2x e-gym, 1x yoga en (behalve dinsdag) iedere dag mijn stappen gehaald. Heel blij dat ik zo lekker de dojo in mag. De stress is een beetje in mijn lijf gekropen.
Ysenda
24-10-2024 om 21:44
en vandaag zelfs wat lager dan mijn gewicht vorige week. Dat is wel fijn.
Ies
24-10-2024 om 22:22
Het gaat mij ook te snel hier😁
Gaat wel redelijk hier. Baal van blessure in arm die me met veel activiteiten fors remt.
Maar toch best actief en daar zoooo blij mee nog steeds…toen al mijn klachten bleven hangen en chronisch begonnen te lijken dacht ik dat ik nooit meer iets kon. Maar nu met praktisch dezelfde klachten toch actiever dan in 20 jaar.
Ben een paar dagen naar een Waddeneiland geweest en daar super lekker gefietst en gewandeld. Compenseerde de etentjes daar wel😁