Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik was een weekendje met onze jongste zoon weg en heb weinig bewogen en veel gegeten. 
Komende week is het plan: 
Ma hardlopen 10 x 90 sec 
Di bootcamp 
Woe hardlopen 5x 4 min 
Do bootcamp 
Vrij start2run 
Za vrij
Zo bootcamp 

Vanaf nu ook weer normaal doen met eten. 

Oh die fitnessapparaten, ik krijg er spontaan weer angstzweet van, haha! Al die pogingen om nu toch echt eens te gaan afvallen en flink te sporten. Ik haatte het iedere keer weer, dan weer hier 25 keer duwen, dan weer daar 30 keer trekken en afsluiten met 15 minuten nergens heen lopen. Geestdodend vond ik het. Chapeau voor iedereen die zich steeds weer naar de sportschool sleept om dit te doen! Ik word gelukkig nu wel erg blij van de YouTube-workouts die ik doe.

Alhambra, wat Ysenda zegt is wel belangrijk, goede uitvoering van de oefeningen is een must. Niet dat ik zeg dat je het niet goed doet nu, want how should I know?, maar een keer goede uitleg en meekijken is niet verkeerd.

Ninoea, je rooster voor deze week ziet er weer goed uit!

Ik heb komende week tentamen, dus de komende dagen doe ik vooral hersengym. Ik hoop nog wel toe te komen aan een ontspannen yogasessie.

Dorestad, hopelijk had je een fijn feest! 

@alhambra, ik bedenk me net waarvoor dat voet ding is bij de chestpres: om die hendels naar voren te bewegen zodat je niet hoeft te overtrekken om ze ergens achter je rug vandaan te halen.

alhambra

alhambra

13-10-2024 om 21:44 Topicstarter

Ysenda schreef op 13-10-2024 om 20:54:

@alhambra, ik bedenk me net waarvoor dat voet ding is bij de chestpres: om die hendels naar voren te bewegen zodat je niet hoeft te overtrekken om ze ergens achter je rug vandaan te halen.

Top! En meteen ook duidelijk waarom ik eens een keer instructie moet nemen!

alhambra

alhambra

13-10-2024 om 21:49 Topicstarter

Succes met je tentamen!

Ysenda schreef op 13-10-2024 om 18:24:

[..]

En 5 idd de legpress, maar je zit, je ligt niet. Hier is het belangrijk dat je rug goed hol is, dat je vanuit je hielen duwt en dat je diep genoeg gaat. Afhankelijk van de positie van je voeten train je een gebied.

Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over voethouding & verschillende gebieden? Deze zit ook in mijn vaste trainingsrondje.

Succes met je tentamen, Roos! 

Alhambra, goed idee om iemand mee te laten kijken. Ik zie soms zulke foute houdingen op die apparaten, dat ik al pijn krijg als ik ernaar kijk!

Ninoea, klinkt als een mooi weekplan! Je bent al lekker bezig met opbouwen, met 5x4.

MissDalhousie schreef op 14-10-2024 om 09:41:

[..]

Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over voethouding & verschillende gebieden? Deze zit ook in mijn vaste trainingsrondje.


Deze is wel in het engels maar wel duidelijk

de eerste is voor een seated leg press zoals Alhambra beschrijft

Spotlight on the Seated Leg Press - Fred Smith Company Sports Club (fscsportsclub.com)

En deze is voor een 45° machine (vind ik zelf de fijnste),

7 Leg Press Foot Placements & Muscles Worked - SET FOR SET

je hebt ook machines waar je niet jezelf weg duwt, maar dat de plaat beweegt en die vind ik vreselijk.


Bij allemaal is het belangrijk dat je je buikspieren goed aanspant en met een holle rug werkt waarbij je je heupen stil houdt en tegen de rugleuning, dan duw je echt vanuit je benen.  Je hielen blijven ten alle tijde tegen die plaat aan, je duwt ook vanuit je hielen, niet vanuit je voorvoet. 

Zo, 1 sushi maaltijd verder en gelijk een kilo erbij vanmorgen. Vocht natuurlijk want zo'n maaltijd is gewoon zout en bevat veel koolhydraten. 

Nu zit ik met spierpijn in mijn benen en in mijn schouders begint het te ontwikkelen achter mijn buro. 
Vanmorgen was ik om kwart voor 7 in de sportschool voor mijn 3e training van deze week: upperbody en abs. Lekker hoor 2x 4 sets op de lat-pull-down met 2 verschillende grips en gewichten. 

Mijn doel van deze week is gelijk blijven in gewicht. Want met alle activiteiten van deze week wordt afvallen onmogelijk.
Vandaag taart want collega jarig, morgen een afscheidsborrel, donderdag teamuitje met een workshop en uit eten. Ik heb daardoor heel weinig tijd om te sporten deze week. En ik ben ook nog het weekend weg.  Gelukkig heb ik wel een appartement dus ik kan gewoon zelf koken, dat scheelt al een stuk.

Ysenda schreef op 14-10-2024 om 11:49:

[..]

Deze is wel in het engels maar wel duidelijk

de eerste is voor een seated leg press zoals Alhambra beschrijft

Spotlight on the Seated Leg Press - Fred Smith Company Sports Club (fscsportsclub.com)

En deze is voor een 45° machine (vind ik zelf de fijnste),

7 Leg Press Foot Placements & Muscles Worked - SET FOR SET

je hebt ook machines waar je niet jezelf weg duwt, maar dat de plaat beweegt en die vind ik vreselijk.


Bij allemaal is het belangrijk dat je je buikspieren goed aanspant en met een holle rug werkt waarbij je je heupen stil houdt en tegen de rugleuning, dan duw je echt vanuit je benen. Je hielen blijven ten alle tijde tegen die plaat aan, je duwt ook vanuit je hielen, niet vanuit je voorvoet.

Die vind ik juist wel fijn, omdat je dan de verankering tussen beide voetplaten kunt loskoppelen en je elk been apart kunt trainen zonder ze om en om te hoeven doen. Scheelt tijd. 

ToetieToover schreef op 14-10-2024 om 14:23:

[..]

Die vind ik juist wel fijn, omdat je dan de verankering tussen beide voetplaten kunt loskoppelen en je elk been apart kunt trainen zonder ze om en om te hoeven doen. Scheelt tijd.

Ze hebben maar 1 plaat. Dus geen idee welke verankering je wil loskoppelen dan. 

Heb je een plaatje?

Ik heb het over deze die ik vreselijk vind: 

Leg Press | Single-station | Matrix Fitness

Ysenda schreef op 14-10-2024 om 14:37:

[..]

Ze hebben maar 1 plaat. Dus geen idee welke verankering je wil loskoppelen dan.

Heb je een plaatje?

Als er maar 1 voetplaat is, dan zit die optie waarschijnlijk niet op het apparaat. Ik heb daar geen plaatjes van. 

Vasten helpt me ook goed. Af en toe is dat best goed te doen.

ToetieToover schreef op 14-10-2024 om 14:40:

[..]

Als er maar 1 voetplaat is, dan zit die optie waarschijnlijk niet op het apparaat. Ik heb daar geen plaatjes van.

Ik heb nog geen leg press gezien met een ontkoppelbare voetplaat. Ik ken ze alleen met 1 grote plaat. 

alhambra

alhambra

14-10-2024 om 15:09 Topicstarter

Ysenda schreef op 14-10-2024 om 11:59:

Zo, 1 sushi maaltijd verder en gelijk een kilo erbij vanmorgen. Vocht natuurlijk want zo'n maaltijd is gewoon zout en bevat veel koolhydraten.

Nu zit ik met spierpijn in mijn benen en in mijn schouders begint het te ontwikkelen achter mijn buro.
Vanmorgen was ik om kwart voor 7 in de sportschool voor mijn 3e training van deze week: upperbody en abs. Lekker hoor 2x 4 sets op de lat-pull-down met 2 verschillende grips en gewichten.

Mijn doel van deze week is gelijk blijven in gewicht. Want met alle activiteiten van deze week wordt afvallen onmogelijk.
Vandaag taart want collega jarig, morgen een afscheidsborrel, donderdag teamuitje met een workshop en uit eten. Ik heb daardoor heel weinig tijd om te sporten deze week. En ik ben ook nog het weekend weg. Gelukkig heb ik wel een appartement dus ik kan gewoon zelf koken, dat scheelt al een stuk.

Klinkt als een waterdicht plan! Succes!

Ysenda schreef op 14-10-2024 om 14:45:

[..]

Ik heb nog geen leg press gezien met een ontkoppelbare voetplaat. Ik ken ze alleen met 1 grote plaat.

Link gevonden https://www.panattasport.nl/producten/super-leg-press-45-dual-system-1fw090/# 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.