Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Interessant hoe je dat verband cyclus- hartslag terug kon zien.  Er raakt toch steeds meer bekend over topsport en vrouwenlichaam, hoe de cyclus vn invloed kan zijn. 
Voor iemand die moe was/is was je dag anders behoorlijk actief.  Mooi te lezen dat je dan ook dat dutje gaat doen,  ht is gewoon nodig

Mijn hartslag in rust gaat voor mijn menstruatie omhoog. Maar tegen eind van mijn menstruatie voel ik me fysiek juist vaak top. 

Net gesport. We hebben een nieuwe trainer en die had goed de zweep erover 😅. Ik heb al lang niet zoveel gezweet bij mijn teamsport.

alhambra

alhambra

04-09-2024 om 19:25 Topicstarter

Ik ben in de sportschool en dat op een doordeweekse avond! Mijn man is aan de beurt om de meiden op bed te leggen en ik heb een uurtje minder gewerkt. Dus mooi ruimte in mijn hoofd en dag om even te gaan.

Wij hebben na het eten gewandeld, ondanks de spatjes regen want ik had zo'n behoefte aan frisse lucht. Had vandaag een aantal uur bureaudienst en vanmiddag manicure en pedicure dus veel gezeten. Toch op 13.000 stappen uitgekomen.
Morgenvroeg eerst wat huishoudelijke taken doen zoals strijken en dan wat wandelen voor ik ga werken. Vrijdagmorgen werken en in de middag naar de sportschool en dan vakantie!

Joepijjee bijna vakantie @dolfje! 
En wat goed, vanavond in de sportschool @alhambra. 
Ik was vanavond naar de bootcamp. Vanochtend was het gecanceld dus daarom vanavond. Lang zo fijn niet vind ik. Want ik was me toch een partijtje moe. Maar wel goed gesport en dat is ook wat waard. 
Ik heb de hele ochtend lopen poetsen en opruimen. Keuken geschrobd, badkamer gedweild, gang, bijkeuken, woonkamer en eetkamer gezogen, wassen gedraaid. Naar de stoffenmarkt geweest. Daar was geen bal aan en wat ik zocht hadden ze niet. Kinderen opgehaald uit school. Gesprek gehad met de meester van onze oudste zoon. Hij doet het goed! Huis is flink netter. Nog steeds wel het nodige te doen. Wellicht morgen opnieuw starten met klussen aan de trap en de verf verder van de treden af te branden. 
Stappen ongeveer 9500
Kcal 950
Trappen 8
Fietsen 15 km

prima gegeten 

Hier vanochtend gewerkt, vanmiddag met de kinderen thuis geweest en boodschappen gedaan en wat klusjes in huis gedaan.  Vanavond naar aquafitness geweest.  700 actieve calorieën en 12500 stappen zonder de aquafitness al meegerekend. 

een dag met nauwelijks beweging en slecht eten.  Een dag met hoop stress doordat degene aan wie ik nu ruim 12 jaar lang mantelzorg verleen toch iemand heeft binnengelaten die mijn familielid heeft opgelicht.  Naast al het werk wat mij dit opleverde en nog gt opleveren kost dit ook ongeveer 1000 euro.  Wat zal ik blij zijn als er een 24 uurs indicatie komt zodat degene voor iets met permanente begeleiding ingeschreven kan worden.  Het kost me elke dag tijd en energie.  Het is ook niet handig dat we 70 km bij elkaar vandaan wonen. Vanaf 13 uur tot even terug bezig geweest...

O ja,  slecht eten kwam doordat het heel lang duurde en we in een plaats waren zonder supermarkt en alleen snackbar die alleen snacks bakte.  Overigens bst lekker hoor 

Wat vervelend Dorestad zo'n oplichter! 

Ach nee @Dorestad wat een narigheid. Er zijn momenteel aardig wat oplichters aan het werk krijg ik de indruk uit de media en lokale Facebookberichten. 

alhambra

alhambra

05-09-2024 om 17:20 Topicstarter

Super laag vind ik dat, stelen van kwetsbare mensen!

Wat vervelend!

Ik merkte vandaag echt dat ik zoveel meer energie heb nu ik gewoon beter en gezonder eet. Vandaag voor eerst niet elektrisch naar werk gefietst dus totaal 30+ km gefietst vandaag en nog genoeg energie voor sportwedstrijd straks. Alleen mijn benen zijn wat zwaar. 

Dat is een fijne gewaarwording Due-scummiest! Veel plezier en succes in de sportschool. Wat ga je er doen? 
Gisterenavond deed ik een bootcamp training. Ik was zo slaperig. Ik zat de eerste paar minuten echt te gapen tijdens de warming-up. Daarna had ik juist moeite met in slaap vallen. 
Vandaag heb ik wat gefietst en gewandeld en een training via de Seven app gedaan en een minuut of twintig in de keuken op muziek hardgelopen. 
Morgenochtend krachtbootcamp. En daarna hout sjouwen want we hebben hout voor de houtkachel aangeschaft. 

Hier vandaag een kantoordag, maar toch nog 10000 stappen en 500 actieve calorieën vanuit een lunchwandeling en vanavond nog een blokje om met man. 

vandaag aardig wat nawerk van oplichting.  Sneu.  Maar ik merk dat 12 jaar mantelzorg mij zo langzamerhand nekt. Het gaat om elke dacht aandacht geven en alles maar dan ook werkelijk alles regelen voor iemand met een verstandelijke beperking in combinatie met ASS.  

Ik ben vandaag aan weinig anders toegekomen.  Morgen een Fit20 les van komende maandag alvast doen aangezien ik dan op vakantie ben. Ik hoop in de vakantie te wandelen oa.

Happyapple schreef op 05-09-2024 om 21:44:

Hier vandaag een kantoordag, maar toch nog 10000 stappen en 500 actieve calorieën vanuit een lunchwandeling en vanavond nog een blokje om met man.

Haal je die 500 cal. Alleen uit die wandelingen? Overigens moet dat toch best een blok om zijn ipv een blokje toch? Die 10.000 stappen staat geloof ik gelijk aan 9 kilometer, ik ben blij als ik 2 kilometet kan lopen met mn lunchwandeling. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.