Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Envelop schreef op 31-08-2024 om 20:05:

Geniet ervan Ysenda

@due-scimmie, sterkte met de prive stress, dat zijn de lastigste momenten om je in te houden.

Lief! Ik heb er zelfs minder eetlust door. Ben dat niet gewend  😅

Een fijne vakantie Ysenda.

Sterkte Due-scimmie. Fijn dat het zo goed gaat met je gewicht en voeding. 

friezinnetje, jij bent flink actiever de laatste tijd heb ik de indruk. Goed bezig hoor. Fijn dat je daar de ruimte voor hebt. 
Mijn dag was relaxt. Vanochtend was ik als eerste wakker. Kopje koffie, crackertje en op de fiets naar het zwembad. Daar een les aquapower gedaan samen met een vriendin van me. Met diezelfde vriendin daarna nog even lekker thee gedronken en bijgekletst. 
Thuis was gegeten en met onze oudste - ze is dit weekend thuis - naar de bieb gelopen en twee boeken uitgekozen. In de middag ging mijn man een deel van de buitenboel schilderen en ik wat rommelen in huis en wat spelletjes doen met de kinderen. Nog even gewandeld en iedereen op een ijsje getrakteerd en mezelf op een espresso. Het mini-bolletje ijs dat ik daarbij kreeg aan onze oudste gegeven want die is dol op vanille. 
Aantal kcal 950 
Aantal stappen 14000 
Aantal trappen 2
Fietsafstand 6,5 km

kcal zijn behoudend genoteerd. Ik had mijn Watch tijdens de aquapower niet om omdat het bandje dat ik heb niet geschikt is voor water. Ik moet nog een keer een ander bandje kopen. Ik heb het op 250 kcal gezet, maar denk dat het wat meer is. 

Stand van zaken augustus: 
Wandelen 102 km (aan geregistreerde wandelingen dit is een deel van het aantal stappen)
Bootcamp 8 uur
Workout mbv app Seven: 7 x 7 minuten 
Hardlopen: 1 x 2 km 
AquaPower 2 x 45 minuten 
Fietsafstand 438 km 
Gemiddeld aantal trappen/verdiepingen 7 
Gemiddeld aantal kcal per dag 835
Gemiddeld aantal stappen 12171 

Door de vakantie kon ik ook deze maand minder bootcamp doen dan normaal én tijdens de eerste training waren de inval trainer en ik net wat te fanatiek waardoor het tussen mijn schouders schoot en ik een training tussendoor heb geannuleerd en ik iets meer rustdagen heb ingebouwd. 
Ik heb het minder bootcampen gecompenseerd met meer fietsen, vaker een 7-workout te doen, hardlopen en aquapower. 
Qua eten ging het  goed. 

Heel goede maand dus. Ik hoop zo door te kunnen blijven gaan. 

Wij waren vrijdagavond uit naar een toneelstuk, daar paar biertjes op en een puntzak friet gedeeld.
Gisteren waren we een dagje samen weg, had een tosti met gebakken ei voor de lunch en we hebben paar biertjes gedronken maar ook bijna 20.000 stappen gezet. We aten gewoon thuis en ik heb sinds vannacht verschrikkelijk buikkrampen en misselijk. Gelukkig vandaag geen plannen, al had ik eigenlijk nu willen wandelen of sporten voor het heet wordt maar durf niet ver van de wc.

alhambra

alhambra

01-09-2024 om 08:38 Topicstarter

Beterschap, Dolfje!

gisteren dus goed gefietst, maar daarna niet zo goed gegeten. Patat met een kroket, 's avonds 2 borrels gehad en gepofte chips (50% minder vet, maar goed). 
Wel goed geslapen tot 9 uur, daar was ik heel blij mee. Vandaag even kijken of ik nog wat ga doen, of dat ik lekker in de tuin van het mooie weer ga genieten. 

Jij goed bezig, Ninoea.
Dolfje beterschap

augustus:

  • 6x naar zwembad geweest,  ongeveer 300 baantjes gezwommen 
  • 65 km gefietst zonder trapondersteuning
  • 219 geregistreerde kilometers gewandeld 
  • 5 x Fit20 
  • 1 x wadlopen 
  • Gemiddeld 13.000 stappen per dag
  • 30 van de 31 dagen actief geweest 

Ik vond het op een of andere manier niet zo'n goede maand.  Het is me wel voor de achtste maand op rij gelukt om minstens 200 km te lopen maar toch kostte het me moeite. 
De maand september is onze vakantiemaand. Maandag gaan we wadlopen bij de Noordkaap.  Dinsdag zwemmen (laatste keer dit seizoen,  buitenbad gaat weer dicht). Volgende week gaan we op vakantie.  

Dat is wel herkenbaar Dorestad, dat het niet voelt als een goede maand. Ik ben wat aangekomen en dat ook weer afgevallen (dus gelijk gebleven), heb wel gesport maar niet zoveel als ik wilde en niet altijd de beste keuzes gemaakt qua eten. Dat had voornamelijk met de vakantie te maken, waar de structuur ver te zoeken is, het warme weer en met mijn cyclus die compleet van de leg is. September weer vol aan de bak. Het sporten gaat de afgelopen dagen weer lekker, nu nog even wat minder heet weer, dan komt het wel goed.

Gaan jullie naar Limburg, Dorestad?

RoosOpJeHoed,  je slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft. Gewoon niet de maand zoals ik het liefste heb.  Dat hete weer zorgde voor veel minder dagen met echt lange tochten. Ik zou mijn brandende voeten wel in een bak met ijs willen hebben..En de trainer die vakantie had en dat ik met mijn ene arm niet goed uit de voeten kan.  Ik baal inderdaad ook van te weinig krachttraining.  Een soort landerigheid denk ik.  
Rationeel gezien vind ik dat ik zeur.  Ik heb immers ook nog een geweldige medische keuring achter de rug. Maar mijn gevoel spreekt een andere taal.

Wat waardeloos dat je cyclus zo op de hobbel is, heb je dit vaker gehad? Ik vind het knap hoe jij steeds weer de schouders er onder weet te zetten.  

Wij gaan volgende week 2 weken naar piepklein gehucht onder Ommen.  Een afgelegen huis aan een zandweg.  Uitzicht op Lemelerberg.  2 minuten lopen van die berg vandaan. En na die 2 weken nog een weekje vakantie,  we zien wel wat we dan gaan doen.
In november hebben we een week Zuid Limburg in petto, (in Diependal,  we waren er in april ook een week).

Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Het is niet dat je weinig hebt gedaan (!!) maar je wilde het anders en die arm is ook wel echt een belemmering. Ik hoop dat je over een maand beter op deze maand kunt terugkijken. Veel plezier in Ommen en omgeving. 
Irritant die cyclysproblemen @roosopjehoed! 
Vanochtend wandelde ik met een vriendin over de heide. Die was al op zijn retour. De beide; niet de vriendin. 
Vanmiddag hardgelopen op muziek in de keuken. Tien liedjes. Ik kwam uit op 25 min hardlopen en 3,3 km. 
Vanmiddag ticket to ride gedaan met de jongens en onze jongste. Man was met onze oudste naar zijn ouders in Friesland toe. 

Ninoea,  dankjewel.  En misschien denk ik er volgende maand anders over. Ik vind het knap dat je al zo'n lange tijd kunt hardlopen.  2 minuutjes red ik nog niet eens. Wij hebben vanmorgen veel in de tuin gedaan en we zijn op het heetst van de dag gaan wandelen,  vanuit huis. 2 mogelijkheden om heideveld te bezoeken,  we hebben gekozen om via het bos er naar toe te gaan.  De heide was inderdaad vergeleken met de afgelopen weken een stuk minder.  We wilden nog doorlopen naar een andere plek maar we hebben ons bedacht.  Het werd daardoor een ronde van precies 10 km. 

alhambra

alhambra

02-09-2024 om 09:00 Topicstarter

Mijn gewicht blijft stabiel, ik ben tevreden over mijn eetpatroon maar genoeg bewegen lukt nu niet.

Ik ga vanmiddag wel lunchwandelen maar ik zou meer willen. Ik hoop dat ik weer beter in het ritme kom.

Bij mij zijn de weekenden de grote valkuil en dat zie je meteen op de weegschaal.
Straks de hele dag werken van 10-18 uur dus ben nu maar vast gaan wandelen. Nu al best warm wel.

Ik heb in augustus:
- gemiddeld 17k per dag gelopen (11,45 km per dag)
- 3 keer gehockeyd
- 3 keer gebokst
- 2 kg afgevallen (Maar was eerst in vakantie wel wat aangekomen dus tov daarvoor -0,5 kg).

Dorestad schreef op 01-09-2024 om 20:19:

RoosOpJeHoed, je slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft. Gewoon niet de maand zoals ik het liefste heb. Dat hete weer zorgde voor veel minder dagen met echt lange tochten. Ik zou mijn brandende voeten wel in een bak met ijs willen hebben..En de trainer die vakantie had en dat ik met mijn ene arm niet goed uit de voeten kan. Ik baal inderdaad ook van te weinig krachttraining. Een soort landerigheid denk ik.
Rationeel gezien vind ik dat ik zeur. Ik heb immers ook nog een geweldige medische keuring achter de rug. Maar mijn gevoel spreekt een andere taal.

Wat waardeloos dat je cyclus zo op de hobbel is, heb je dit vaker gehad? Ik vind het knap hoe jij steeds weer de schouders er onder weet te zetten.

Wij gaan volgende week 2 weken naar piepklein gehucht onder Ommen. Een afgelegen huis aan een zandweg. Uitzicht op Lemelerberg. 2 minuten lopen van die berg vandaan. En na die 2 weken nog een weekje vakantie, we zien wel wat we dan gaan doen.
In november hebben we een week Zuid Limburg in petto, (in Diependal, we waren er in april ook een week).

Hmm, ja, ik vind niet dat je zeurt. Je doet wat je kunt naar de omstandigheden en dat is nog best veel. Ik voel me in de zomermaanden ook altijd Klaag Vaak, maar ik accepteer het. Klagen relativeert ook altijd wel, dat je uiteindelijk denkt: zo erg is het ook weer niet.

Ja, mijn cyclus is al zeven jaar ellende inmiddels. Maar nu voor het eerst sinds ik een half jaar geleden met de pil ben gestart, want dat ging eerst goed. De gyn zegt dat ik even een stopweek in zou kunnen lassen, maar dan staat mijn lijf binnen de kortste keren weer bol van de ontstekingen, dus ik kijk het even aan.

Lief dat je dat zegt. Het is een overlevingsmechanisme geworden. Sinds ik en mijn kind  ternauwernood de bevalling hebben overleefd en ik een hersteltraject van járen in ben gegaan heb ik een modus: doorgaan. Opstaan en weer door.

Lekker vooruitzicht, jullie vakantie. Hopelijk niet al te warm weer (hier is het vandaag weer tropisch regenwoud) zodat jullie lekker veel kunnen wandelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.