Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra schreef op 27-08-2024 om 09:33:

Mijn schoonmoeder is nogal een flapuit." Ik verwijder deze foto want zo zie je er dik uit"
Ik juich het verwijderen toe hoor maar graag zonder deze audio erbij..

O "fijne" opmerking! 

SuzyQ, wat enorm schrikken en wat een gedoe eromheen! Hoe is het nu met je vriend?

Ninoea, Pringels zijn, mits je ze lekker vindt, echt gevaarlijk. Je duwt er zo makkelijk een aantal tegelijk van in je mond en voor je het weet is die halve bus leeg. Mannen hebben altijd vreemde overwegingen bij boodschappen. Als ik mijn man vraag iets lekkers mee te nemen voor bij de koffie, dan neemt hij rustig drie pakken koek mee. Goed bedoeld, want wat wil de vrouw nou? Maar wat in huis is moet op, dus tegenwoordig ben ik maar strikter in mijn orders haha! Fijn dat je iig wel genoten hebt van die halve bus, ook dat past in een gezonde leefstijl.

Ies, je vergelijking met de rest hier is begrijpelijk (al sta ik volledig achter wat Dorestad zegt). Lezen dat anderen het goed doen geeft toch een boost aan jezelf. En lezen dat anderen wat minder gaan, geeft een gevoel van saamhorigheid. Zolang je weet hoe e.e.a. bij jezelf werkt is dat toch prima? Ik weet ook dat ik niet zo hoef te gaan bootcampen als Nineoa of zoveel kan lopen als Dorestad, hun verhalen inspireren mij gewoon.

Ik track trouwens geen calorieën die ik verbrand. FitBits pakken een gemiddelde en dat is een leidraad, maar geen vast gegeven. Ik heb daar niet zoveel mee. Mijn FitBit ligt dan ook alweer voor de zoveelste keer in de hoek. Ik track wél mijn calorieën en mijn gewicht. Dat voelt voor mij goed, net zoals het voor anderen goed voelt om de actieve kcal te tracken. Doe waar je je goed bij voelt, anders werkt het niet.

Bailey, wat balen dat je zo schrikt van die foto. Is weer even een wake-up call voor jezelf. Al zijn foto's altijd zo vreselijk tekenend en niet altijd waarheidsgetrouw (als je in de hoek staat ben je ineens twee keer zo breed door die rare lens )

Alhambra, het zal best goed bedoeld zijn van je schoonmoeder, maar wel wat lomp...

Ik zit weer in mijn lethargische week. Mijn cyclus is heel erg in de war. Inmiddels al drie weken een soort van menstruatie, met deze week op z'n heftigst. Ik merk dan met sporten dat mijn lijf écht niet wil. Ook is mijn brein één wazige blur en ik heb de hele dag hongerklop. Vermoeiend... Wél is mijn anderhalve vakantiekilo eraf. Dus ik schuif door deze week heen met wat lamme workouts (yoga, korte cardio), véél proteïne en zo nu en dan een blokje extra pure chocolade.

alhambra schreef op 27-08-2024 om 09:33:

Mijn schoonmoeder is nogal een flapuit." Ik verwijder deze foto want zo zie je er dik uit"
Ik juich het verwijderen toe hoor maar graag zonder deze audio erbij..

Oh irritant zeg, zulke foto's.  Ik schrik zelf af en toe ook enorm als ik foto's van mezelf zie waar ik helemaal op sta. Zeker als ze net uit een verkeerde hoek genomen zijn. Mijn selfies met kind lukken vaak wel redelijk, al moet ik er dan wel voor waken dat er geen onderkin zichtbaar is, haha   

Ik wil morgenavond eigenlijk weer gaan sporten, maar manlief heeft de woensdag (en vrijdag) eigenlijk min of meer ingepalmd als zijn werkavond, zodat ie op zaterdag niet wekelijks ook nog hoeft te werken. Die vrijdag voelt ook wat dubbel, omdat ie dan gemiddeld om de week eigenlijk al naar een voetbalwedstrijd gaat. Nu heb ik natuurlijk graag dat ie in het weekend vrij is, maar het voelt wel zuur dat dit weer ten koste van mijn sportmogelijkheden gaat. Mijn enige andere optie is dan namelijk nog een sportles op donderdagavond, maar die vind ik en minder leuk, en kan deze week ook alweer niet doorgaan omdat we donderdagavond al een eetafspraak hebben staan met familie. Misschien dan toch maar even vragen of onze oppas een uurtje kan overbruggen morgenavond.

Ies

Ies

27-08-2024 om 11:36

Oh Suzy, hoop dat het meevalt met je partner! Wat schrikken!
RoosOpjeHoed, zelf wil ik mijn verbruik kcal niet bijhouden, maar wel mijn stappen en de app houdt nu eenmaal verbruik ook bij Het valt me gewoon af en toe op dat anderen zoveel meer verbruiken, dat snap ik niet helemaal. Maar het hele kcal verhaal zegt me persoonlijk niet zoveel, zowel niet qua inname als qua verbruik. Ik ga voor zoveel mogelijk gezonder eten en bewegen. Ik twijfel soms over het bijhouden van mijn stappen maar het motiveert wel dus laat ik het even zo. Mijn gewicht houd ik ook niet (meer) bij maar dat hoeft ook niet (meer). Wel mijn buikomtrek maar die is bijna gezond weer. Dat is fijn, ik eet dan ook gezonder dan ooit voor mijn doen. Dat hoop ik vast te houden en nog wat te verbeteren. Bewegen wil ik ook nog omhoog, merk dat ik me zoveel beter voel dan en wie weet krijg ik mijn klachten zo ooit nog eens beter onder controle. 

alhambra

alhambra

27-08-2024 om 11:36 Topicstarter

Ze is gelukkig een hele lieve vrouw hoor. We hebben een goede band. Moet er vaak ook om lachen

Vriend is weer thuis gelukkig. Wel met een rijverbod van drie maanden. Verder niet duidelijk waardoor het kwam. Mogelijk is een van de medicijnen te sterk gedoseerd maar dan nog is het een gekke syncope geweest. Krijgt nog wel een hart-ct om verkalking uit te sluiten. 

SuzyQFive,  wat een consternatie.  Ik was van 15.30-17.15 in de stad.  Waren de  hartenzymen ook gestegen? Ik kan me voorstellen dat je stuiterde van de adrenaline.  En ja,  de binnenstad bereiken met de auto is nu wat lastiger.  Mijn eega gaat normaal gesproken altijd via de Vissersbrug.  Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je vriend.  En ik zou hem en jou gunnen dat hij zijn gezondheid serieus gaat nemen. DM 2 en slaapapnoe zijn redenen genoeg om in beweging te komen. 
Wat een stress komt er op jouw bordje bij geschoven. Heel veel sterkte.  En kon je geen goedkope parkeerkaart krijgen in umcg?

Ik zei vanmorgen tegen man dat ik vanavond wel mee zou gaan naar de sportschool maar ik ben zo moe en zo geen zin dus ik moet echt nog even zin maken straks na het eten. Het is niet zo zeer het sporten waar ik tegenop zie maar het is vaak in de avond zo druk daar en dan ook in de kleedkamer en bij de douches.
Maar goed hij is nog niet thuis dus ik heb nog even 

Dolfje schreef op 27-08-2024 om 17:25:

Ik zei vanmorgen tegen man dat ik vanavond wel mee zou gaan naar de sportschool maar ik ben zo moe en zo geen zin dus ik moet echt nog even zin maken straks na het eten. Het is niet zo zeer het sporten waar ik tegenop zie maar het is vaak in de avond zo druk daar en dan ook in de kleedkamer en bij de douches.
Maar goed hij is nog niet thuis dus ik heb nog even

En thuis douchen?

Ik douche nooit op de sportschool. Hoogst zelden bij die op mijn werk als ik onverhoopt niet aan het eind van de dag train maar aan het begin van de middag.

Ik lees nu pas SuzyQFive dat hij weer thuis is. Gelukkig.  En ja, 3 maanden niet autorijden is standaard. Nu hopelijk bijkomen van de schrik. 

Hier vanmorgen naar andere fysio geweest met tenniselleboog.  Andere oefeningen gekregen plus advies 's nachts een brace te dragen.  Deze fysio geeft ook PT.  Misschien ooit iets om te overwegen. 
Daarna naar de Stad gegaan.  8 km gelopen.  Mijn neefje, met zijn ouders,kreeg gisterenop terugweg  vakantie autopech dus géén kermis voor hem.  Ik heb mijn overgebleven munten verdeeld onder 4 kinderen daar. Ik heb van de verzamelde punten een blik Pokemonkaarten voor neefje meegenomen en mijn overgebleven punten ook onder de kinderen verdeeld. Klaar. 

Nu bij zwembad.  Man ligt als enige in het water. Ik heb 10 baantjes gezwommen,  het ging niet.  Aangezien ik morgen een dag naar Schiermonnikoog ga heb ik besloten om gewoon hier lekker in het zonnetje zittend te wachten ipv tegen heug en meug door te zwemmen. 

Hoe lang heb je die tenniselleboog al, @Dorestad? 
Ik las dat dat heel lang kan duren, maar dat zal dan wel zonder fysio zijn, denk ik. 

Fijn dat je vriend weer thuis is @suzy. 

Happyapple schreef op 27-08-2024 om 18:29:

Hoe lang heb je die tenniselleboog al, @Dorestad?
Ik las dat dat heel lang kan duren, maar dat zal dan wel zonder fysio zijn, denk ik.

Fijn dat je vriend weer thuis is @suzy.

Ergens in april.  Volgens fysio is er echter ook een stenose ergens.  Het is mijn eigen schuld.  Stelselmatig de klachten genegeerd en doorgegaan met krachttraining thuis en bij PT.  Kan lang duren maar dat hoeft niet.  Gaat wel weer over.  Echt,  mijn eega heeft het zwembad vor zich alleen.  Heerlijk zo in het zonnetje. 

@Suzy: wat schrikken zeg!
@Dorestad: Heerlijk om even bewust het zonnetje tot je te nemen. Soms is dat minstens zo goed als sporten: het er even echt van nemen qua ontspanning.

Hier ga ik lekker. Ik heb sinds 7 augustus geen enkele snack, alcohol of afhaalmaaltijd meer aangeraakt. Ik krijg er steeds meer lol in om er ook extra bij te bewegen.
Gisteren bijna een uur op de crosstrainer in de sportschool. En vandaag 10km gefietst die ik normaal met de auto zou afleggen, plus ook mijn stappendoel gehaald.

Poeh, ik ben slaperig. Moet echt weer wennen aan het regime van 6.30 uur opstaan, om 7 aan tafel om 8 uur alle kinderen de deur uit. In de vakantie stond ik meestal tegen achten op, soms ook wel wat later en ook wel vroeger, dus nu is het weer even schakelen. Vandaag ook sportavond met drie kinderen allemaal op een andere locatie, gelukkig wel bij elkaar in de buurt. 
Kcal 900
Stappen 11.500
Fietsafstand 25 km 
Trappen 6

Zo ik ben toch gegaan en wat was het druk en herrie. Alleen daarom al is in de avond sporten niet fijn maar heb het toch maar gedaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.