Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ies schreef op 26-08-2024 om 22:22:

Dorestad, natuurlijk is 12.000 stappen ook ok! Maar mijn persoonlijke doel is wel fitter en actiever worden. En voor mij was het een achteruitgang, en niemand gaat graag achteruit toch? Ik meet me zeker niet aan anderen af. Wel is dit draadje behoorlijk motiverend, al ben ik zelf hier niet zo actief.

Dat kon ik niet uit je vorige post halen.  En hier actief schrijven is gelukkig ook geen must. Niemand gaat graag achteruit, mede daarom zijn we hier. Maar soms moeten we wel letterlijk en figuurlijk een paar stappen terug doen.  Volgens mij hebben vele schrijvers hier lange termijn doelen.  En wat heb ik persoonlijk al een ideeën aangereikt gekregen van de mensen hier.  Al die thuisoefeningen bijvoorbeeld.  En informatie over hoe een weektraining in te plannen.  En ga maar door.  Ik krijg inspiratie aangereikt door de schrijvers.  En soms vind ik het heerlijk om hier te blijven lezen en het als uitstelgedrag te gebruiken om daadwerkelijk in beweging te komen. 

Ies schreef op 26-08-2024 om 22:22:

Dorestad, natuurlijk is 12.000 stappen ook ok! Maar mijn persoonlijke doel is wel fitter en actiever worden. En voor mij was het een achteruitgang, en niemand gaat graag achteruit toch? Ik meet me zeker niet aan anderen af. Wel is dit draadje behoorlijk motiverend, al ben ik zelf hier niet zo actief.

In het draadje niet, daar buiten wel.


Iemand hier vroeg of Buitenpost een aanrader is. Ik vind van wel! Mooi pad met echt veel diversiteit. Ik heb meerdere blotevoetenpaden gelopen en vind dit verreweg de beste. Goed onderhouden, best lang, meerdere opties en uitdagingen.

Envelop schreef op 26-08-2024 om 21:01:

yes! Ik had zelf iets niet goed gedaan met de installatie van de Fitbit. Man heeft er naar gekeken en hij doet het gewoon.

Vanaf morgen kan ik mn beweging en stappen weer bijhouden. Merk dat het mij echt stimuleert.

O wat fijn!

Fitbit heeft bij mij niet door dat ik zowel heen als terug gefietst heb naar mijn zangkoor. Volgens mij heb ik op de terugweg sneller gefietst. Vast een instelling dat-ie sporten later op de avond niet logt ofzo?

Hoe laat was je op de kermis Dorestad?
Mijn vriend is vanmiddag op de kermis onwel geworden. Hij was met mijn stiefdochters in de stad en zij wilden graag even over de kermis nog. Opeens draaiden zijn ogen weg en hij is steil achterover geslagen. Ambulance is gebeld en stiefdochter belde mij. Ik ben snel naar de stad gefietst. Eerst de meisjes getroost en daar werd ik de ambu ingeroepen. Hij was toen wel weer bij maar helemaal in de war. Vroeg in die tien minuten wel vier keer wat ie daar deed en wat is er gebeurd? Had een behoorlijke hoofdwond ook.
Ambu is naar het zh gereden en ik heb de meisjes naar huis gebracht, voor de zekerheid spulletjes voor vriend ingepakt en met de auto naar het zh gereden.
Hij zou eerst naar het Martini gebracht worden maar daar hadden ze code rood, dus werd het umcg (vanaf de Grote Markt is dat twee minuten). Maar ook daar was het erg druk, dus steeds lang wachten. Uiteindelijk kregen we pas om 22u te horen dat ie moet blijven ivm toch een kleine afwijking op het ecg. Dus ik naar huis nog weer voor zijn cpap en weer naar het ziekenhuis en uiteindelijk om half 12 in zijn huis… Ben kapot maar nog te alert om te slapen… En ik moet plassen. 
Maar goed, naast veel zitten ook hard gefietst vandaag 😂. Kreeg halverwege mijn fietstocht naar de stad de melding dat mijn bewegingsringen vol waren 👍🏻. Maar op dat moment dacht ik: rot op! Vanavond wel op de fiets heen en weer gegaan. Moest voor die 6uur parkeren in het zh €19,- betalen.. duur! En moest alleen cpap afleveren en omdat de halve stad er nog uit ligt (vanuit vinkytown moet je echt om, want Julianaplein en visserbrug liggen eruit) en dan had ik nog weer moeten parkeren ed. Fiets was dus handiger  

Wat rot Suzy, beterschap voor je vriend.  Wat zullen zijn dochters geschrokken zijn ook he.  Sterkte voor jullie allemaal. 

hoop dat het allemaal wat mee valt Suzy met je vriend. 
Ik stap zo weer op de fiets naar mijn werk, dan heb ik vandaag al weer 18 km gefietst

Hé bah Suzy wat een schrik! Ik heb man 2 keer zo zien vallen, gelukkig zonder hoofdwond en er was niks aan  de hand gelukkig maar je schrikt je een hoedje dus let goed op je stiefdochters.
Weten ze waar het door komt?

SuzyQ wat een schrik en wat een rotdag! 



Gisterenavond heb ik een halve bus Pringles opgegeten. Manlief de andere helft. Hij was wat ondermijnend bezig door Pringles te kopen voor de kinderen. Die kopen we normaal nooit. Hij had er ook meteen drie gekocht!!! Ik koop meestal van die uitdeelzakjes omdat die afgemeten zijn én omdat die in mijn hoofd ook van de kinderen zijn. Bij zo’n bus werkt dat anders. Afijn, het was wel lekker. Maar we hebben nu dus nog twee bussen. Die ga ik vanmiddag mooi uitdelen aan de kinderen zodat het weer op is. 

Dank je voor de info over buitenpost, goed om te weten!

alhambra

alhambra

27-08-2024 om 08:26 Topicstarter

Ja Suzy was een nare ervaring voor jullie.

Herkenbaar van die Pringles. Mijn man eet ze graag, terwijl ik ze niet lekker vind. Ik heb liever harde chips, ribbelchips bijvoorbeeld.
Maar als hij ze naast me gaat zitten eten dan eet ik ook mee.

Vandaag weer een thuiswerkdag. Ik ga tijdens de lunch wandelen en rond etenstijd haal ik de meiden op van de opvang. Minimaal minuten bewegen gaat het dus zijn vandaag. 

Wat schrikken SuzyQ. Hopelijk heeft hij (en jullie allemaal) een goede nacht gehad. Sterkte voor jullie allemaal.

Afgelopen weekend was een weekend met veel eten. Op beide dagen een verjaardag ver weg. Dus naast koffie met gebak ook een ongezonde lunch en ongezonde maaltijd. Die wel heel lekker waren! Zaterdag nog wel een wandeling gemaakt. Had alleen niet de juiste schoenen hiervoor aan dus ik heb nu een blaar.
Gisteravond weer gesport. Heb flink mijn best gedaan maar vond het wel pittig. Vooral mijn benen hadden het zwaar.

Van afgelopen zaterdag werden er nog wat foto's in de app gezet. Ik schrok echt van een van de foto's. Nou is het ook een verschrikkelijke foto maar jeetje er moeten echt wat kilo's af.

Friezinnetje schreef op 27-08-2024 om 07:03:

hoop dat het allemaal wat mee valt Suzy met je vriend.
Ik stap zo weer op de fiets naar mijn werk, dan heb ik vandaag al weer 18 km gefietst

Dat is een heel mooi begin van de dag met beweging! 

Bailey26 schreef op 27-08-2024 om 08:30:


Van afgelopen zaterdag werden er nog wat foto's in de app gezet. Ik schrok echt van een van de foto's. Nou is het ook een verschrikkelijke foto maar jeetje er moeten echt wat kilo's af.

Wat vervelend voor je. Het is zoveel fijner als het gewicht op de foto’s correspondeert met hoe het passend voor jou voelt. Van die weinig flatterende foto’s maken het dan meestal echt heel erg, terwijl je in werkelijkheid dan anders overkomt op anderen. 

alhambra

alhambra

27-08-2024 om 09:33 Topicstarter

Mijn schoonmoeder is nogal een flapuit." Ik verwijder deze foto want zo zie je er dik uit" 
Ik juich het verwijderen toe hoor maar graag zonder deze audio erbij..

O Suzy wat een schrik. Heel veel sterkte ook voor de meiden, het is niet niks als je iemand zomaar tegen de vlakte ziet gaan. En de onzekerheid dat je niet eeet waarom.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.