Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Omdat ik zat te niksen ben ik maar via een omweg door het park naar de huisarts gewandeld, 20 minuten en nu dus al 3000 stappen gezet.

Hier vanochtend bij thuiswerken mijn nieuwe sportset aangedaan omdat hij zo lekker zit 😊. En toen ook maar thuisworkout gedaan ondanks dat ik die niet had gepland.

Twijfel om een papieren planner/habittracker aan te schaffen om zo gezonde gewoontes te trainen. Maar vaak houd ik dat even vol en dan versloft het. Al is het voor mijn adhd ook wel handig om meer overzicht te hebben. 

alhambra

alhambra

26-08-2024 om 10:56 Topicstarter

Straks lunchwandelen en verder thuiswerken. Dus een gewone dag hier.

Mijn nek was wat stijfjes, maar niet pijnlijk vanmorgen *opluchting*. Ik heb wel even de huisarts gebeld of ik wel of niet moet langskomen, aangezien ik van dag tot dag niet weet hoe mijn nek ervoor staat. Of de fysiothereapeut zegt, waarom ben je niet naar de huisarts geweets (bij een slechte dag) of de huisarts zegt, wat doe je hier (bij een goede dag). Van de huisarts mag ik morgen afwachten en als alles ok is, mag ik afzeggen met de belofte dat ik wel even snel tussendoor mag mocht het toch nog mis gaan. Dat ik eerder niet direct terechtkon, lag aan het feit dat hij net vakantie had gehad en een berg patiënten moest wegwerken. 
Dat vind ik heel fijn meegedacht door mijn huisarts!

Vandaag doe ik braaf mijn oefeningen en stappen als mijn fitbit aangeeft dat het daar weer eens tijd voor is. 

Due-scimmie schreef op 26-08-2024 om 10:54:

Hier vanochtend bij thuiswerken mijn nieuwe sportset aangedaan omdat hij zo lekker zit 😊. En toen ook maar thuisworkout gedaan ondanks dat ik die niet had gepland.

Twijfel om een papieren planner/habittracker aan te schaffen om zo gezonde gewoontes te trainen. Maar vaak houd ik dat even vol en dan versloft het. Al is het voor mijn adhd ook wel handig om meer overzicht te hebben.

Toevallig zat ik ook net te denken om daar echt meer op te letten en een planner te zoeken. Zo’n vakantie versloft alles 😂🤭

Structuurjunkie heeft fijne podcasts en printables daarvoor. Ik heb zelf de grote planner maar ben daar nog niet heel tevreden over qua ruimte.  Maar basis is wel fijn. 

Het was vandaag een fietsdagje. Ik had geen bootcamp geboekt vanochtend omdat het vandaag de eerste schooldag was voor drie van onze vier kinderen. De ochtend verliep hier echt fantastisch. Echt heel blij mee. We hebben afgesproken dat de jongste twee nu ook altijd zelfstandig op de fiets gaan. Behalve bij rotweer en als het heel donker is omdat het hier dan qua drukte en overzicht niet zo veilig is. Ze stonden vijf voor acht al klaar  voor vertrek. Onze oudste is keurig om acht uur opgehaald door de chauffeur, die ze al van vorig jaar kende, dus ook dat was prettig. Ik had dus eigenlijk best bootcamp kunnen doen en mistte het ook wel wat. Ik bedacht dus maar te gaan fietsen en onze oudste zoon die vandaag nog vrij was en morgen ook wilde wel mee. 18 km gefietst. Vervolgens op de fiets gestapt en wat spullen van onze oudste naar de logeerlocatie gebracht. Ik vind het niet fijn voor haar als ze continu alles mee moet zeulen via school. En later op de dag nog even brood gehaald bij de winkel op de fiets en ook weer op de fiets de kinderen opgehaald “mamma waarom ben je hier nu?” Ehm ja, voor als je wat wilde afspreken. Dan kunnen we toch met ons horloge bellen. Ehm ja. Morgen haal ik je niet op!  
Het was overigens wel fijn voor de overdracht van de juf van mijn dochter. Die kwam aangesneld haar observaties delen en die komen heel erg overeen met onze gedachten en beelden bij onze jongste dus dat is prettig. 
In totaal 42 km gefietst. 
Verder huishoud dingen gedaan en mantelzorg dingen voor onze pleegdochter en voor mijn vader. Allerlei administratief gedoe en ook veel afstemming met de logeerplek en school om te zorgen dat het allemaal goed is afgestemd op elkaar. Zo dadelijk eten. Het eten zit al in de oven. 
Ik wil eigenlijk nog wandelen want ik hè maar 6000 stappen gezet. Maar de andere kant is dat ik eigenlijk wel goed zit qua kcal en ook wel moe ben. Eens zien of manlief het nog nodig heeft om te wandelen. Als dat het geval is loop ik wel even mee en anders skip ik het vandaag. 
Kcal 950 
Stappen 6000 
Fietsafstand 42 km 
Trappen 2 

vanmorgen huishouden.  Beddengoed lekker buiten opgehangen.  Beneden gedweild.  Best lastig met tenniselleboog.  Groencontainer nog even propvol gemaakt door wat snoeiwerk.  Toen Fit20 gedaan, als altijd weer pittig .  Aansluitend moest ik naar UWV.  Auto bij Peizerweg in Grunn geparkeerd en naar UWV geweest.  Daar uur lang gesprek gehad,  prettige sfeer.  Vriend was mee.  Altijd handig, hij is arts. De ingreep in okt en herstel wachten we af. Mocht het geen verbetering geven dan gaat het volgend jaar toch richting IVA ipv WGA.  
Na die tijd koffie gedronken bij Prinsenhof.  Daarna ging vriend weer huiswaarts en zou ik teruglopen naar auto.  Dat is wel gebeurd maar ik kwam over de kermis. Dat vond ik opeens onverwacht zo leuk,  ik heb wat munten voor die Pusher gekocht.  Ik kreeg paar keer een jackpot.  Ik ben maar weg gegaan. Ik heb een bakje vol munten nu, mijn neefje haalt ze morgen op,  kan hij naar de kermis. 
Uiteindelijk heb ik bijna 9 km gelopen vandaag.  

daar is je neefje vast blij mee Dorestad.
Ik had een vrije dag vandaag, ook gewassen en bed verschoond. Hier in de droger gedaan, want zo nu en dan een korte bui. Net nog kip gekookt, dat neem ik nu wel eens mee als tussendoortje. En had het weekend een kipkerriesalade er van gemaakt, met ui, mais, jonge veldertjes erdoor. Wat kerrie en kwark/mayo. Lekker op een wrap gegeten. 
Morgen weer aan het werk. 

Hier vanochtend thuis gewerkt en even lopend boodschappen gedaan als lunchpauze. Vanmiddag in de tuin gewerkt en een cake gebakken met jongste kind. 
815 actieve calorieën 
11.500 stappen 

yes! Ik had zelf iets niet goed gedaan met de installatie van de Fitbit. Man heeft er naar gekeken en hij doet het gewoon.

Vanaf morgen kan ik mn beweging en stappen weer bijhouden. Merk dat het mij echt stimuleert.

Ies

Ies

26-08-2024 om 21:34

Jullie klinken allemaal zo positief!
Hier gaat het ook wel redelijk.
Vandaag 18.000 stappen, actieve cal 450. Verschil in kcal met sommige van jullie blijft me puzzelen! 
Hier wil ik ook eens een horloge, monitor nu met smartphone. 
Actiever laatste dagen, zit nu op een gemiddelde van 14.000 stappen deze maand. Mooi, in juli had ik er nog geen 12.000…
Pas 2x eerder een maand met 14.000 gehad dus ik ben tevreden. 
Vandaag pasta salade gemaakt met verse pesto, kan ik altijd wel eten, zo lekker. In de vijzel natuurlijk! 

Ies schreef op 26-08-2024 om 21:34:

Jullie klinken allemaal zo positief!
Hier gaat het ook wel redelijk.
Vandaag 18.000 stappen, actieve cal 450. Verschil in kcal met sommige van jullie blijft me puzzelen!
Hier wil ik ook eens een horloge, monitor nu met smartphone.
Actiever laatste dagen, zit nu op een gemiddelde van 14.000 stappen deze maand. Mooi, in juli had ik er nog geen 12.000…
Pas 2x eerder een maand met 14.000 gehad dus ik ben tevreden.
Vandaag pasta salade gemaakt met verse pesto, kan ik altijd wel eten, zo lekker. In de vijzel natuurlijk!

12.000 is toch ook gewoon heel erg goed.  Het is geen wedstrijd tegen elkaar hier. We hebben elk ons eigen doel en proberen dat met vallen en opstaan te bereiken.  Dat met actieve kcal  kan deels te verklaren zijn door gewicht.  Of lichaamssamenstelling. Om 1000 kcal te verbranden moet ik bijvoorbeeld 4 kilometer verder lopen dan mijn vriend.  

Ik heb niet eens altijd mijn smartwatch om en mijn telefoon bij mij. Lang niet alles wordt bij mij dus geregistreerd.  

En wanneer je alles leest lees je ook dat de regelmatige schrijvers niet altijd fris en fruitig zijn. We kennen allemaal bij tijd en wijle onze strubbelingen om het vol te houden.  Maar ja, de positieve ervaringen delen we natuurlijk ook gewoon graag.  Dit is een groep die voor mij heel prettig is.  Ik hoop ook voor jou.

alhambra

alhambra

26-08-2024 om 22:14 Topicstarter

Mooi gezegd Dorestad!

Ik kijk terug op een positieve dag. Niet veel bewogen op het half uurtje lopen na maar wel gezond gegeten.
Net weer gewogen en ik ben nog steeds stabiel.  Een aantal kilo boven mijn streefgewicht maar nog wel onder de grens die ik niet over wil en wat 2 jaar geleden de aanleiding is geweest om gezonder te gaan leven. De stijgende lijn is gestopt en daar ben ik blij mee.

Ies

Ies

26-08-2024 om 22:22

Dorestad, natuurlijk is 12.000 stappen ook ok! Maar mijn persoonlijke doel is wel fitter en actiever worden. En voor mij was het een achteruitgang, en niemand gaat graag achteruit toch? Ik meet me zeker niet aan anderen af. Wel is dit draadje behoorlijk motiverend, al ben ik zelf hier niet zo actief.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.