Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Gefeliciteerd Envelop.

Hier zo weer sporten met PT en deze week eigenlijk dagelijks thuis ook oefeningen gedaan. 

Dolfje schreef op 23-08-2024 om 07:09:

[..]

Helaas werkt dat bij mij niet zo, in elk geval niet deze week.

Had gisteren ook een slechte dag, heb ook de hele dag honger gehad en gewoon teveel gegeten.

Meer eten wekt nóg meer trek op. Je gaat steeds sneller verteren en de maag meldt zich dan steeds sneller: honger! Als mijn maag de eerste dag nog voor enige uren vol raakt van een stevig ontbijt, dan zal ik twee dagen later al na steeds kortere tijd honger krijgen bij hetzelfde ontbijt.

Als ik het zelf niet controleer en er niet bovenop ga zitten is er niets wat het zou controleren. Dus ik heb weinig keus. Liefst wil ik altijd iets in mijn mond hebben. Ik word dan ook steeds ontevredener.

Welgefeliciteerd met je verjaardag Envelop! 
Wat ik nu ga doen met de smartwatch is toch een andere uitzoeken. Eisen: goede stappenteller en GPS, en een app die een seintje geeft als ik teveel zit en teveel stress, en waarbij ik zelf ook een alarm kan zetten. Vrij basic. Verdere eisen, moet er aardig uitzien, batterij minstens 3 dagen meegaan. En liefst van een zaak die de metalen op een mensvriendelijke manier mijnt (conflictmineralen). Met behulp van de Consumentenbond kom ik dan uit op de Fitbit Versa 4.

rionyriony schreef op 23-08-2024 om 07:28:

[..]

Meer eten wekt nóg meer trek op. Je gaat steeds sneller verteren en de maag meldt zich dan steeds sneller: honger! Als mijn maag de eerste dag nog voor enige uren vol raakt van een stevig ontbijt, dan zal ik twee dagen later al na steeds kortere tijd honger krijgen bij hetzelfde ontbijt.

Als ik het zelf niet controleer en er niet bovenop ga zitten is er niets wat het zou controleren. Dus ik heb weinig keus. Liefst wil ik altijd iets in mijn mond hebben. Ik word dan ook steeds ontevredener.

Precies dit, heel herkenbaar!

Ik heb in elk geval mijn sportkleding al aan, dadelijk komt eerst de kapster.
Baal wel dat ik ivm die heup al een tijdje geen egym heb gedaan. Wel wat losse oefeningen op de andere apparaten en lichte cardio.
Moet gewoon nog steeds rustig aan doen van de fysio. Nog 2 weken werken en dan 3 weken vrij, hopelijk trekt het dan helemaal weg.

Auwereel schreef op 23-08-2024 om 07:54:

Welgefeliciteerd met je verjaardag Envelop!
Wat ik nu ga doen met de smartwatch is toch een andere uitzoeken. Eisen: goede stappenteller en GPS, en een app die een seintje geeft als ik teveel zit en teveel stress, en waarbij ik zelf ook een alarm kan zetten. Vrij basic. Verdere eisen, moet er aardig uitzien, batterij minstens 3 dagen meegaan. En liefst van een zaak die de metalen op een mensvriendelijke manier mijnt (conflictmineralen). Met behulp van de Consumentenbond kom ik dan uit op de Fitbit Versa 4.

Ik ben al jaren erg blij met garmin. De hartslagmeter was net zo nauwkeurig als bij de huisarts, na 3x zei die gewoon, wat zegt je horloge?

alhambra

alhambra

23-08-2024 om 08:56 Topicstarter

Hoera voor Envelop!

Ik ben vandaag vrij en er staan een aantal activiteiten op de planning. We gaan alles op de fiets doen vandaag. Dat is een mooie basis qua bewegen. 

Ik wil morgenochtend naar de fitness gaan ipv de zondag. Ben benieuwd of dat beter bevalt. Mijn man is altijd moe op zaterdagochtend dus we hangen dan maar een beetje met zijn allen of ik pak het huis aan. Omdraaien is dan misschien beter.  We gaan het zien.

Gefelicteerd Envelop!

Ninoea, wat fijn dat er bijna weer een jeansmaat af kan!

Auwereel, wat een gedoe met die smartwatch. Hopelijk gaat het wel goed met die FitBit die je nu op het oog hebt. Ik heb een tijdje geleden ook gezocht naar een nieuwe, maar blijf toch steeds bij mijn FitBit 2. Vooralsnog werkt deze nog. Alhoewel ik amper een activity tracker draag eigenlijk.

Dolfje, wat vervelend dat je zo'n last blijft houden van die heup. Weet je ook waardoor het komt? Hopelijk gaat de rust van de vakantie goed zijn voor je herstel. Nog even doorzetten!

Voor de mensen hier die het gevoel hebben dat ze steeds maar meer honger krijgen, dat komt niet omdat je sneller gaat verteren. Sorry, maar dat slaat nergens op. Je metabolisme verandert niet om de zoveel dagen, tenzij je iedere dag heel veel spieren bijkweekt. Extra hongergevoel krijg je bijvoorbeeld omdat je je lijf niet voedt met de juiste voedingsmiddelen. Teveel snelle suikers zorgen voor een hoge piek in je bloedsuikerspiegel en weer sneller honger. Ook kan een schommeling in hormonen extra hongergevoel opwekken, bijvoorbeeld als je slecht geslapen hebt. Beste is dan zo voedzaam mogelijk te eten (bijv. langzame koolhydraten en eiwitten).

Ik ben deze ochtend weer gestart met een flinke workout, aangezien ik toch om 5 uur al naar het plafond lag te staren. Cardio met gewichten en een rondje yoga. De weegschaal was weer heel aardig, inmiddels een kilo van de 1,5 vakantiekilo's kwijt.

RoosOpJeHoed schreef op 23-08-2024 om 09:30:



Dolfje, wat vervelend dat je zo'n last blijft houden van die heup. Weet je ook waardoor het komt? Hopelijk gaat de rust van de vakantie goed zijn voor je herstel. Nog even doorzetten!

Nee geen idee, op de een of andere manier toch overbelast.
Kapster is weg, net als mijn grijze haren nu voor een aantal weken 
Loop ik zo naar de sportschool. Ben ik mooi voor de middag klaar want vanmiddag komt er nog een pakje. Heb nieuwe schoenen en laarzen voor de winter besteld.
Onze plannen van morgenavond gaan niet door, het evenement is geannuleerd vanwege de weersverwachting. Op zich niet heel erg.
We gaan morgen in elk geval spullen naar het Goed brengen en de schuur opruimen. Dat ben ik alweer heel lang van plan.

Gefeliciteerd  envelop! 
Wat gaan jullie  allemaal  goed zeg!
Ik sta helaas alweer anderhalve maand stil
Kilo eraf , twee erbij, een eraf. Schiet niet op. 

Gisteren had ik eindelijk  een dag waarmee ik me met hier kan  meten. 15000 stappen en 20 trappen op het werk ( zorg ). Het was extreem druk. Dat wreekt zich echter vandaag. Ik ben chronisch pijnpatiënt  en heb nu behoorlijk  pijn. Me net nog tot een wandeling  kunnen zetten maar korter dan gepland. Zit voor vandaag  op 5500 stappen nu, daar komt nog zo'n 3 bij in de middag schat ik aangezien  ik het paard moet trainen. Er zijn ook dagen dat ik niet aan de 3000 kom. Deze worden echter wel steeds zeldzamer gelukkig, gemiddeld  zit  ik op 7500. Met uitschieters als hierboven.  Op werkdagen kom ik sowieso  ruim op 10000 uit. 

Hiep Hiep hoera envelope, gefeliciteerd!

Hier gaat het bewegen redelijk. Mag van mij nog wel wat meer. Eten is op het moment pet. Ik heb de hele dag honger en raak maar niet verzadigd. De laatste paar dagen zorg ik dat ik een bak watermeloen binnen handbereik hebt. Is in ieder geval laag in calorieën.
Hopelijk stabiliseren de hormonen toch een beetje. Want ik word door de honger ook steeds weeïg.

Zo kind maar even verleiden om naar buiten te gaan. 

Dank jullie wel! 

@Bailey, ik wil geen betweter zijn maar watermeloen heeft een hele hoge GI waarde. Dat zorgt ervoor dat je een flinke piek in je bloedsuiker krijgt wat resulteert tot meer trek. 

Envelop schreef op 23-08-2024 om 11:0


@Bailey, ik wil geen betweter zijn maar watermeloen heeft een hele hoge GI waarde. Dat zorgt ervoor dat je een flinke piek in je bloedsuiker krijgt wat resulteert tot meer trek.

O goed dat je dit aangeeft want dat wist ik niet.

Wel balen!

Iemand nog een goede tip? Moet dus makkelijk te pakken zijn, laag in calorieën en een beetje zoetig (komkommer en paprika knaagt ook makkelijk weg maar daar ben ik toch wat sneller op uitgegeten)

hier gaat het nog steeds goed. Sinds 17 juni bijna 10 kilo kwijt. Van de week drie keer om 7 uur gaan sporten, nog 1 keer te gaan deze week. En elke dag gewandeld behalve dinsdag want toen was t echt geen weer. Ik slaap ook hartstikke goed. Ben vooral ook blij dat ik gezonde keuzes voor m’n lichaam maak, dat is misschien nog wel de grootste winst. 

RoosOpJeHoed schreef op 23-08-2024 om 09:30:

[...]

Auwereel, wat een gedoe met die smartwatch. Hopelijk gaat het wel goed met die FitBit die je nu op het oog hebt. Ik heb een tijdje geleden ook gezocht naar een nieuwe, maar blijf toch steeds bij mijn FitBit 2. Vooralsnog werkt deze nog. Alhoewel ik amper een activity tracker draag eigenlijk.

[...]

Voor de mensen hier die het gevoel hebben dat ze steeds maar meer honger krijgen, dat komt niet omdat je sneller gaat verteren. Sorry, maar dat slaat nergens op. Je metabolisme verandert niet om de zoveel dagen, tenzij je iedere dag heel veel spieren bijkweekt. Extra hongergevoel krijg je bijvoorbeeld omdat je je lijf niet voedt met de juiste voedingsmiddelen. Teveel snelle suikers zorgen voor een hoge piek in je bloedsuikerspiegel en weer sneller honger. Ook kan een schommeling in hormonen extra hongergevoel opwekken, bijvoorbeeld als je slecht geslapen hebt. Beste is dan zo voedzaam mogelijk te eten (bijv. langzame koolhydraten en eiwitten).

[...]

Volgens de Consumentenbond scoort deze Fitbit goed, dus hopelijk heb ik dezelfde ervaring!

Sneller verteren zal wel niet kloppen, maar hoe meer ik eet, hoe moeilijker het is om te stoppen en dat geldt zelfs voor vezelrijke langzame koolhydraten voor mij!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.