Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


oh dat is wel jammer Auwereel. 

SuzyQ, dat is een mooie daling van je buikomtrek! Zegt veel meer dan die ene vakantiekilo.

Ninoea, avond doorgekomen zonder vreetkick?

Bailey, fijn dat de weegschaal weer kelderde! Dat vocht is zo verraderlijk. Dat de dagen 'oké' zijn is al heel wat toch? Kleine stapjes.

Dorestad, wat een mooie resultaten! Dan weet je waar je voor werkt en daar kun je trots op zijn! Logisch dat je even wilt nadenken over die anaerobe training, je doet al zoveel. Maar het heeft wel weer zo zijn voordelen. Dat is iets waar ik ook steeds mee worstel: afwisseling en dat in mijn schema kunnen passen. Het is een fulltime job om je gezondheid op peil te houden   ik volg trouwens weleens workouts van SeniorShapeFitness, zij heeft ook fijne HIIT-trainingen. Omdat het voor ouderen is (wat wij natuurlijk niet zijn, al denkt mijn lichaam daar soms anders over😂) zijn de trainingen niet zo zwaar. Bij de meeste HIIT's heb ik het gevoel dat ik in tweeën breek.

Mijn spierpijn is nog licht aanwezig. Ik had mijn benen getraind en dat zijn vreselijke jankstralen. Ik dacht dat ze wel wat gewend waren na járen dragen van overgewicht, maar het zijn voornamelijk mijn kuiten die het zware werk hebben gedaan. Maar die bovenbeen- en bilspieren, daar werk ik nu dus aan. Vanmorgen niks gedaan want de glazenwasser zou er om half 8 al zijn, dus we moesten alle horren eruit halen. Man is met zoon op pad en ik zit de hele dag achter mijn computer te werken. Saai en helemaal niet prettig met dit weer, maar wat moet dat moet. Nadeel is wel dat ik op dit soort dagen veel meer honger heb, of eigenlijk trek in vet, suiker, zout. Niet het beste voor mijn lichaam dus. Ik gooi er zo nog maar een glas water in, dat is wél goed en het leidt mijn maag enigszins af.

Over twee weken, als de zomervakantie erop zit, wik ik mijn vakantiekilo's in ieder geval kwijt zijn. Dat moet lukken, want voornamelijk vocht. Gisteren zag ik in de spiegel dat mijn schouderbotten zich beginnen te laten zien. Dan ben ik, ondanks de vakantiekilo's, toch weer erg trots want er zit echt progressie in mijn inspanningen.

net naar de stad gefietst en weer 15 km gedaan. Nieuwe sandalen gekocht in de opruiming 

Dorestad, mijn complimenten! Ik hoor hier niet helemaal thuis maar ik lees regelmatig mee, ik ben namelijk zelf een beweegliefhebber en ik lees altijd met plezier jullie beweegresultaten mee. 

Ik denk dat een HIIT en krachttraining erg fijne opties zijn als je weinig tijd hebt. Urenlang lopen is niet voor iedereen in te passen. Ik doe het je niet na, Dorestad. 

Auwereel, nee dat is wel lastig kiezen dan. Kan je er ook niet om vragen? 
Wel fijn Dorestad, dat het er goed uitziet voor je qua uitslagen. 
Wij gaan vanavond fietsen, nu wat te warm nog. 
Morgen bloedprikken voor Lifelines en urine inleveren (dat ben ik nu dus sinds gisteravond aan het verzamelen). Moet dus nuchter naar het zh morgen daarvoor. Met de huisarts overlegd en ik hoef niet dubbel bloed te prikken, al duurt de lifelinesuitslag wat langer dan via Certe. Maar LL moet sowieso en onderzoekt ook meer. 

SuzyQFive schreef op 06-08-2024 om 15:08:

Auwereel, nee dat is wel lastig kiezen dan. Kan je er ook niet om vragen?

Ik vond me al zo'n zeur omdat het kennelijk niet was doorgekomen dat we vegetarisch eten, en er een schaal met vleeswaren bij kwam staan.

Het is vanmiddag best warm zo op de fiets!

Nog een mooie van het hotel/restaurant waar we zitten.  Het hotel vindt dat ze een hele luxe keuken hebben. Zeebaars, geconfijt piepkuiken, schelvis, en voor de vegetariër... Mac 'n Cheese... (de enige optie)  Ik dacht eerst dat dit het kindermenu was. Gelukkig zijn er nog andere restaurants hier met meer vegetarische opties die nèt wat gezonder zijn.

Auwereel schreef op 06-08-2024 om 19:12:

Nog een mooie van het hotel/restaurant waar we zitten. Het hotel vindt dat ze een hele luxe keuken hebben. Zeebaars, geconfijt piepkuiken, schelvis, en voor de vegetariër... Mac 'n Cheese... (de enige optie) Ik dacht eerst dat dit het kindermenu was. Gelukkig zijn er nog andere restaurants hier met meer vegetarische opties die nèt wat gezonder zijn.

oh, dat is wel slecht idd. 

Friezinnetje schreef op 06-08-2024 om 19:41:

[..]

oh, dat is wel slecht idd.

Best klassiek want ze hebben echt geen idee, de andere optie zou salade met geitenkaas zijn geweest waarschijnlijk. 

alhambra

alhambra

06-08-2024 om 20:01 Topicstarter

We zijn weer terug van vakantie. Veel gewandeld in de bergen. Althans meer dan we verwacht hadden met onze meiden. Dagelijks 1,5 uur. Redelijk gezond gegeten maar wel teveel. Het was een fijne en ontspannen vakantie. Morgen ga ik op de weegschaal staan en ik hoop dat het meevalt. 

Het verhaal gaat nog verder! Ander restaurant, wokgroente met noedels leek me wel wat. Krijg ik me een echt enorme berg noedels met gewokte groente erin verborgen. Je kent die etensmatten voor honden of katten waar ze tussen de hoge "polen" van het kleed de brokjes moeten zoeken? Dat effect had het, maar het was de moeite waard, de groente was heerlijk met pittige pepertjes en sesamzaadjes. Ik heb alleen wel driekwart van de noedels laten liggen, terwijl mijn man er ook nog wat van heeft gehad!

Ysenda schreef op 06-08-2024 om 19:58:

[..]

Best klassiek want ze hebben echt geen idee, de andere optie zou salade met geitenkaas zijn geweest waarschijnlijk.

En de 3 walnoten, ja. Maar zelfs die optie hadden ze niet. Bij het lentemenu stond er nog een vegetarisch gerecht met asperges, dat klonk wel lekker, maar kennelijk krijgen vegetariërs in de zomer minder gezonde trek.

RoosOpJeHoed,  je liet me wel lachen.  Benen die jankstralen zijn.  Wat kunnen bovenbenen  toch enorm verzuren en dagen spierpijn geven! Heel herkenbaar. Ik heb eens even gekeken bij de HIIT tips die jij gaf. Oef, laat maar even..overigens ben ik, in tegenstelling tot jullie jeugdigen hier,  wel al half fossiel met mijn bijna 58 jaar. De meeste aanwezigen hier werken en/of hebben jonge kinderen en sporten daarnaast ook in meer of mindere mate.  Ik heb het vaker geschreven maar ik wil het weer noemen: respect!!!! Alleen omdat ik tegenwoordig gewoon minstens 60 uur per week meer vrije tijd heb dan 5 jaar geleden kan ik doen wat ik doe.  Anders was het mij niet gelukt om de beweging te krijgen die ik nu krijg. 

Vandaag heb ik 8 km gelopen,  de helft van de afstand met een rugzak die 16 kg woog door de boodschappen.  Ik was doorweekt van zweet.
Vanavond 60 baantjes gezwommen.  Eerste keer dit jaar 60. Fysio gaf vorige week aan dat tandje minder verstandig was. Maar het ging zo lekker dat ik een tandje meer heb gedaan.  

Ben nu lekker moe. 

RoosOpJeHoed,  je liet me wel lachen.  Benen die jankstralen zijn.  Wat kunnen bovenbenen  toch enorm verzuren en dagen spierpijn geven! Heel herkenbaar. Ik heb eens even gekeken bij de HIIT tips die jij gaf. Oef, laat maar even..overigens ben ik, in tegenstelling tot jullie jeugdigen hier,  wel al half fossiel met mijn bijna 58 jaar. De meeste aanwezigen hier werken en/of hebben jonge kinderen en sporten daarnaast ook in meer of mindere mate.  Ik heb het vaker geschreven maar ik wil het weer noemen: respect!!!! Alleen omdat ik tegenwoordig gewoon minstens 60 uur per week meer vrije tijd heb dan 5 jaar geleden kan ik doen wat ik doe.  Anders was het mij niet gelukt om de beweging te krijgen die ik nu krijg. 

Vandaag heb ik 8 km gelopen,  de helft van de afstand met een rugzak die 16 kg woog door de boodschappen.  Ik was doorweekt van zweet.
Vanavond 60 baantjes gezwommen.  Eerste keer dit jaar 60. Fysio gaf vorige week aan dat tandje minder verstandig was. Maar het ging zo lekker dat ik een tandje meer heb gedaan.  

Ben nu lekker moe. 

ToetieToover schreef op 06-08-2024 om 14:52:

Dorestad, mijn complimenten! Ik hoor hier niet helemaal thuis maar ik lees regelmatig mee, ik ben namelijk zelf een beweegliefhebber en ik lees altijd met plezier jullie beweegresultaten mee.

Ik denk dat een HIIT en krachttraining erg fijne opties zijn als je weinig tijd hebt. Urenlang lopen is niet voor iedereen in te passen. Ik doe het je niet na, Dorestad.

Dankjewel ToetieToover.  Dank voor je opmerking over HIIT en krachttraining.  Ik weet er eigenlijk heel weinig van af,  het is zo nieuw.  Jij doet toch,  als ik het goed onthouden heb,  aan boksen en/of schermen? (En aan koken op een manier die mijn bewondering afdwingt ) Ik snap dat je het niet nadoet: de factor tijd.  Overigens loop ik eigenlijk erg vaak samen met iemand of tijdens telefoon ommetje. Zondag met vrienden,  maandag met vriend,  vandaag alleen,  mo met eega,  donderdag met een vriend.  Juist lopen is eigenlijk voor mij erg gemakkelijk om met een ander te doen.

Bijzonder dat vega nog zo ingewikkeld is voor (sommige?) hotels/restaurants. 
Wat een mooie resultaten heb je behaald bij je onderzoek. Wat is de reden dat je dit op deze wijze laat onderzoeken? Ik vind het wel heel boeiend want het geeft je wel objectief inzicht. 
Ik heb gisterenavond geen vreetkick gehad. Yeah! En ik drink nu maar spa rood om hem tegen te gaan. 
Ik heb vandaag de kledingkast van onze jongste dochter uitgemest. Dat was een boel te klein spul dat in zakken is gedaan en morgen weggebracht wordt. Verder met mijn man hetzelfde rondje gefietst als ik laatst met onze oudste zoon deed en alleen een ommetje van zo’n 5 km gemaakt. De pijn tussen mijn schouders is wat afgezakt. Maar het is nog niet helemaal over. Ik heb morgenavond een bootcamp ingepland maar het ligt eraan of de pijn dan helemaal weg is of ik inderdaad ga of dat ik het toch afzeg.

aantal stappen ruim 11000
Aantal trappen 10 (die houdt mijn applewatch inderdaad automatisch bij) 
Fietsafstand 16.6 km
Aantal actieve kcal 740

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.