Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

17-06-2024 om 14:30 Topicstarter

Fijn dat het topic voor je werkt Amandelbloesem.
Veel plezier vanavond Bailey!
Pas goed op jezelf, Happy Apple
Dorestad, top dat je deze ruimte voor jezelf gepakt hebt en dat een succes was.
Dolfje, jammer dat het weer tegen zat.
Suzy, ik hoop dat je heup snel weer beter voelt.

@ iedereen, hier schijnt het zonnetje. Ik hoop dat jullie ook zo is en dat het een stimulans mag zijn om extra te bewegen!

Dat klinkt echt heerlijk Dorestad! En wat een mooie mijlpaal SuzeQfive, daar mag je echt trots op zijn. Zelfde geldt natuurlijk voor jou amandelbloesem, je bent er misschien nog niet maar je bent wel goed op weg. Net als alle andere dames hier die lekker bezig zijn, je mag trots zijn dat je aan je gezondheid werkt!

Ik heb net weer een andere proefles boksen gedaan en deze beviel heel erg goed. Het testosterongehalte was me bij de start wel iets te hoog en ik zat me hardop af te vragen of ik wel tussen al die fitte gasten pas. Maar eenmaal bezig was het echt leuk, met sparren hebben we veel gerouleerd en iedereen hielt er goed rekening mee dat ik een beginner in sparren ben. Je mag er 3 proeflessen doen dus dat ga ik sowieso doen maar ik denk wel dat ik wekelijks deze les erbij wil pakken. Met het zenboksen en dansen wat ik al doe heb ik dan 3 vaste sportmomenten in de week.

Ies

Ies

18-06-2024 om 12:23

Mooi jullie resultaten SuzyQ en Amandelbloesem!
Dorestad, hou je soms van vlaai?😂
Klinkt heerlijk jouw vakantie! 
Hier ben ik nog steeds erg tevreden over mijn eten. Maar misschien nog tandje bijzetten qua voedzaamheid, want voel me verre van fit. Bewegen lukt ook momenteel niet zoals ik wil, overal pijn. 

Dorestad schreef op 16-06-2024 om 19:22:

Ninoea, petje wederom af. Om , in het weekend, met tegenzin, buiten de deur gaan sporten vind ik een prestatie!

RoosOpJeHoed, ik mis jou hier al even. Hoe is het met je?

Ik ben terug van een heerlijke week Zuid Limburg. Wat is het daar mooi. Het was in het noorden volop grijs weer. Ik heb zoveel geluk gehad met slechts 1 regendagen en de andere dagen zonneschijn. Heb al die zonnige dagen kunnen lopen in rokje en hemdje en af en toe een vest. Het was heel prettig om een week geen mantelzorg/aandacht te schenken aan iemand waar ik 12 jaar lang inmiddels alles voor regel maar die ook elke dag aandacht vraagt, steeds meer naarmate leeftijd stijgt en de werkzame uren in de sociale werkplaats (structuur en aanspraak) minder worden.
Ook het in deze andere omgeving hele dagen wandelen is anders dan met mijn partner. Die wandelt graag maar niet die afstanden die ik doe en hij is ook een langzame starter in vakantie. Ik heb onwijs veel.vlaai gegeten. Elke dag 1 tot 2 x! En de dag voor mijn vertrek heb ik mijn bagage grotendeels naar post.nl gebracht. Op die manier had ik lege fietstassen die ik op de dag van vertrek weer helemaal volpropte met vlaai en nog meer vlaai en nog meer vlaai. Ik ben deze week 2 x 's avonds uit eten geweest, 3x laat ergens geluncht en 2x salades bij supermarkt gehaald. Ben vanmorgen maar eens op de weegschaal gegaan om te kijken wat schade was. Die is er qua gewicht dus niet. Met bewegen was ik elke dag ook tussen de 1000 en 2800 kcal kwijt. Morgen ga ik krachttraining oppakken, even kijken hoe ik dat met die elleboog doe.

Lief dat je aan me denkt! Ik lees zo nu en dan nog wel, maar studie/werk/gezin vergen op het moment erg veel tijd, dus ik schrijf niet zoveel. Alles gaat goed, de weegschaal blijft gestaag naar beneden gaan en dagelijks bewegen gaat ook prima! Wel zie ik op tegen de warmte die eraan gaat komen. Ik ben denk ik één van de weinige mensen die blij was met de afgelopen lente. Geen warmte betekent geen schurend vel en weinig last van ontstekingen die mij in het bewegen belemmeren én nagenoeg geen last van zonne-allergie.

Je vakantie klinkt heerlijk! Even weg van alle dagelijkse zorgen en lekker veel vlaai eten, haha! Wij gaan over een paar weken ook naar Zuid Limburg en ik moet echt mijn best doen om niet iedere dag vlaai te gaan eten. Voor jou fijn dat je het hebt kunnen compenseren met het vele bewegen, dan kun je er extra van genieten. Ik zie het al voor me, die fietstassen helemaal volgepropt met vlaai😂

RoosOpJeHoed schreef op 18-06-2024 om 13:36:

[..]

Lief dat je aan me denkt! Ik lees zo nu en dan nog wel, maar studie/werk/gezin vergen op het moment erg veel tijd, dus ik schrijf niet zoveel. Alles gaat goed, de weegschaal blijft gestaag naar beneden gaan en dagelijks bewegen gaat ook prima! Wel zie ik op tegen de warmte die eraan gaat komen. Ik ben denk ik één van de weinige mensen die blij was met de afgelopen lente. Geen warmte betekent geen schurend vel en weinig last van ontstekingen die mij in het bewegen belemmeren én nagenoeg geen last van zonne-allergie.

Je vakantie klinkt heerlijk! Even weg van alle dagelijkse zorgen en lekker veel vlaai eten, haha! Wij gaan over een paar weken ook naar Zuid Limburg en ik moet echt mijn best doen om niet iedere dag vlaai te gaan eten. Voor jou fijn dat je het hebt kunnen compenseren met het vele bewegen, dan kun je er extra van genieten. Ik zie het al voor me, die fietstassen helemaal volgepropt met vlaai😂

Wat leuk om weer wat te lezen van je. Ik snap het uiteraard dat hier schrijven dan even minder is. Maar jouw berichten zijn voor mij,  net als de berichten van een aantal mensen hier, een bron van inspiratie. Jij bent zo'n onwijs grote doorzetter in mijn beleving! 

Hier nog iemand die de lente qua temperatuur prima vond.  De nattigheid wat minder (maar ik geniet wel van het groen!). Ik doe het beter op kou dan op warmte!

Waar ga je heen in Zuid Limburg? Ik weet nu ongeveer de meest fantastische adressen en de wat mindere. Qua vlaai.  

Ja, die fietstassen: alle vlaaien moesten doormidden en dan in dozen.  Zelfs onder de snelbinders had ik nog 2 vlaaien. Hier in het noorden eet ik verder nooit vlaai.

Gisteren moest ik naar het uwv.  Voor 2van mijn banen kreeg ik WIA.  De derde baan kon ik tot 2 jaar geleden wel doen maar door de trigeminusneuralgie gebruik ik medicatie waarbij ik het werk niet mag doen.  Daarvoor ga ik ook WIA krijgen.  Ik mocht kiezen tussen WGA of IVA.  IVA betekent financieel 5% meer geld.  Toch heb ik gekozen voor WGA.  Geld is voor mij minder belangrijk dan gevoel.  WGA voelt wat lichter. Volgende week neem ik afscheid op mijn werk,  het contact is al die tijd heel goed gebleven. 
Na dat gesprek ben ik naar Eelde gereden en heb ik daar 7 km gelopen,  stukje Landgoederenroute.  Gisteravond hebben we vanuit huis 5 km gelopen.  Op 300 meter vanaf huis kwamen we,  in een aardappelveldje langs de bosrand,  2 reegeiten tegen. Elke geit had 2 kalfjes.  Volop genieten dus,  voor ons.  Later nog een paar hazen. 
Vandaag ben ik gaan zwemmen.  Ik ben daar niet goed in. 40 baantjes in zomerbad van Peize.  Rond de middag.  Er was 1 andere zwemmer,  dus ik had ruimte. Ik heb bedacht dat ik wil proberen of ik een marathon kan wandelen..ik heb de route al uitgestippeld.  Nu de dag nog plannen.  Of komende donderdag of volgende week ergens.

Ik ben ook meer van koud weer. Maar ben de nattigheid ook beu. Onze zoon daarentegen werd heel blij van door de plassen fietsen naast mij vandaag. Alles is relatief. 

Oh ik ben die regen echt wel heel erg beu hoor,  ik hoef ook niet perse een hittegolf, maar dit is wel weer het andere uiterste. Ik ga het beste op een wat langere periode droog weer met een graad of 23-25 ofzo. Dan heb ik nog genoeg energie om vanalles te doen en kun je ook lekker wandelen zonder steeds de buienradar te moeten checken en dan kunnen de kinderen lekker buiten spelen etc. 

Hier had ik vanochtend weer barstende koppijn, dus ik kreeg weer niet zoveel uit mijn handen op het werk. Pas in de loop van de dag werd ik productiever... 
En dit triggerde dus ook weer mijn snaaidrang en ik heb wat extra cola gedronken. Nou ja, ik weet wat me triggerde, dus hopelijk morgen weer een betere dag. Man zei trouwens wel dat ie begint te zien dat ik afgevallen ben, dus dat motiveert wel weer... 

Je maakt me aan het lachen @dorestad met al je vlaaien op de fiets en in de fietstassen. 
De dagen zijn hier volgepland met zorggesprekken voor de oudste twee. Meestal doe ik op de woensdagochtend bootcamp maar dit keer gaat die niet door dus had ik me voor de bootcamp van vanavond ingeschreven. Dat was na een dag met veel zitten en praten een slimme activiteit om mijn hoofd leeg te maken. Minder fijn was dat het in de stromende regen was en ik nog wat vol zat van het avondeten.

Hier heeft het even 2 weken stil gelegen, ik zat er een beetje doorheen. Druk, niet naar het zin op werk, tegenslag. Alles daarom even wat los gelaten om mezelf wat ruimte te geven, maar ik heb gelijk weer gemerkt dat ik dan echt geen maat kan houden. Volop chips en chocola aan het eten en tussendoortjes die me niet eens een fijn gevoel geven. Jammer dat ik geen middenweg ken. Voelt niet goed, dus ik ben back in the game

Gisteren gewogen. Een kilo erbij t.o.v. de 2 weken er voor. Maar alsnog op een prima resultaat overall, dus deze korte onderbreking kan ik aan.
Start 9 april: 77,9
Nu 17 juni: 74,4 (-3,5kg)
Hopelijk snel weer verder naar beneden.

alhambra

alhambra

19-06-2024 om 08:46 Topicstarter

Het was hier gisterenavond heel mooi en rustig weer na al die regen. Ik was op de fiets naar de stad en het was fijn. Thuis veel zin in nog wat te snacken maar ik ben gelijk naar bed gegaan. Yes! 

Ik houd ook niet van hitte. Vandaag een perfecte dag. 18 graden en een zonnetje. Ik kijk uit naar mijn lunchwandeling.

Ik heb vanmorgen gewogen en ten opzichte van vorige week dinsdag zat er net geen kilo bij. Valt eigenlijk best mee na 4 /5dagen flink eten op vakantie.
Ik heb mijn pauze overgeslagen dus ga zo naar huis en vanmiddag even naar de sportschool om egym te gaan doen. 

Vandaag was inderdaad heerlijk qua weer! Mijn ideale zomer heeft een temperatuur van 18-20 graden en regen in de nacht (dat scheelt sproeien van de tuin). Maar zoveel mensen, zoveel wensen...

@Dorestad, we verblijven ergens ter hoogte van Margraten. Ik heb als tip al Peter Lememens (Margraten) en Geurten (Valkenburg), maar mocht je nog een goede tip of afrader hebben, let me know! Je hebt immers gedegen onderzoek gedaan
Goede keuze die je hebt gemaakt. Geld is fijn, maar ook niet altijd alles als je het zet tegenover fysiek en/of psychisch welbevinden.

@PhilD, wellicht ga je die middenweg ooit vinden. Het bewust worden van je gedrag is toch al een hele stap vooruit. En je gaat lekker, dus, dus idd afsluiten en weer verder!

RoosOpJeHoed schreef op 19-06-2024 om 16:40:

Vandaag was inderdaad heerlijk qua weer! Mijn ideale zomer heeft een temperatuur van 18-20 graden en regen in de nacht (dat scheelt sproeien van de tuin). Maar zoveel mensen, zoveel wensen...

@Dorestad, we verblijven ergens ter hoogte van Margraten. Ik heb als tip al Peter Lememens (Margraten) en Geurten (Valkenburg), maar mocht je nog een goede tip of afrader hebben, let me know! Je hebt immers gedegen onderzoek gedaan
Goede keuze die je hebt gemaakt. Geld is fijn, maar ook niet altijd alles als je het zet tegenover fysiek en/of psychisch welbevinden.

@PhilD, wellicht ga je die middenweg ooit vinden. Het bewust worden van je gedrag is toch al een hele stap vooruit. En je gaat lekker, dus, dus idd afsluiten en weer verder!

Ik hoef jou niet veel meer te vertellen. In Nederland: Peter Lemmens (Margraten en Maastricht) met stip op 1. Leveren o.a. aan Oan't bat in Eijsden (prachtig uitzicht over de Maas en je kunt voor 1. 50 met pontje over) en bij Berglust of Bergrust in Bemelen. Bakker uit Vijlen op 2 (levert ook aan Buitenlust,  fenomenaal uitzicht), Geurten uit Valkenburg. 

Bakker uit België: Aubel, boulangerie Proumen.

Liever kilometers omfietsen voor wat ik echt lekker vind...

Heerlijk,  Margraten en omgeving.  Het is er overal prachtig.  

Ik voel me idd tevreden met de keuze voor WGA.  Mijn leidinggevende die ik vanmo sprak was heel verbaasd.  De meeste mensen kiezen voor geld.  Nou ik niet.  Dit past bij mij. Ik stem ook voor jouw zomer.  Wij zijn vandaag de hele dag buiten geweest.  Blote benen,  shirt.  Warm genoeg.  We wandelden bij Sellingen.  In het helofytenfilter stuk was het zelfs benauwd met hoge luchtvochtigheid. 

@Dorestad er zijn toch andere verschillen tussen WGA en IVA? Bij WGA gaan ze er vanuit dat het over gaat en dat de uitkering tijdelijk is bij IVA is dat niet het geval. Ik denk dat de meesten daarom voor IVA kiezen vanwege de rust die dat geeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.