Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik ga dadelijk ook nog even touwtjespringen. Maar ben pas paar dagen geleden begonnen dus minuutje of 5 met intervallen denk ik.

gisteren thuis gekomen na een week vol lopen,  fietsen,  vlaai eten.  Toch vandaag met eega in mijn eigen omgeving  gelopen,  ruim 10 km Drentse Aa gebied.  Erg groen en erg nat. Volgende week krachttraining oppakken.  In overleg want ik heb me een tenniselleboog getraind.  

had een feestje vanmiddag/avond. Geen alcohol gehad, 3 hapjes gehad (wrapje, blokje kaas en stukje grillworst) en warm eten gehad. Dus dat vond ik erg netjes van mezelf 

alhambra

alhambra

16-06-2024 om 10:54 Topicstarter

Ik ben weer een beetje bijgetrokken maar ik moet nog wel oppassen. Ben nu in de sportschool en doe rustig aan qua intensiteit maar ik merk dat het er toch al een beetje inhakt.

Ik wilde vanmiddag de keukenkasten schoonmaken want al zeker en jaar niet gedaan maar ik houd het bij de meest vieze dingen: de twee bestekbakken.

Wij zijn gisteren ipv vandaag terug gekomen van onze mini vakantie ivm het weer. Veel gegeten maar ook heel veel gelopen en gefietst.
Vandaag nog een rustige dag thuis en dan morgen maar weer extra goed opletten en naar de sportschool. De weegschaal negeer ik nog even

Fijn dat het al iets is bijgetrokken @alhambra. Zou je die bestek lades niet ook gewoon laten zitten en je lijf en hoofd de rust gunnen die nodig zijn? Of werkt dat niet zo voor jou?
Heb je het fijn gehad op vakantie @dolfje?
En hoe is het met jou @dorestad? Je hebt super veel bewogen, lekker gegeten, mooie omgeving gezien en afgekickt van de stroom van berichten die je normaliter ontvangt. Heeft het je goed gedaan?
Ik had vanochtend geen bal zin om te gaan sporten, maar aangemeld en dus toch gegaan. Had de trainer precies vandaag allerlei maffe dingen bedacht en waren we conditioneel echt lekker bezig maar was de training dusdanig afwisselend en anders dan anders dat de tijd voorbij vloog en ik me nu helemaal opgekikkerd voel.

Ik ben net terug. Ik drink even mijn koffie op en duik daarna onder de douche. Vanmiddag gaan we met zijn vijven lunchen in de stad. We nemen wat kleine spelletjes mee ter vermaak.

Ja het was op zich fijn, paar leuke dagen gehad maar het weer viel tegen.

Zonet nog een rondje gelopen. Het is hier nu lekker weer, de zon schijnt, kon wel zonder jas. 
Qua eten vandaag netjes gedaan, morgen weer in de regelmaat van het werk. Dat werkt het beste. Maar vanaf donderdag vakantie bijna 1,5 week. En veel drukte met activiteiten, dus dat wordt wel even lastig. Vrijdagavond een grote activiteit die ik organiseer, en zaterdag de hele dag nog een andere en dan zondag alles weer opruimen/schoonmaken. Wil voor de zaterdag iig iets meenemen, zodat ik niet aan de snacks ga. Er is 's avonds ook een buffet, daar even kijken naar wat ik wel mag/kan eten. Vaak wel lekkere salades, dus dat zou prima zijn. 

Ninoea,  petje wederom af. Om , in het weekend,  met tegenzin,  buiten de deur gaan sporten vind ik een prestatie!

RoosOpJeHoed,  ik mis jou hier al even.  Hoe is het met je?

Ik ben terug van een heerlijke week Zuid Limburg.  Wat is het daar mooi. Het was in het noorden volop grijs weer. Ik heb zoveel geluk gehad met slechts 1 regendagen en de andere dagen zonneschijn.  Heb al die zonnige dagen kunnen lopen in rokje en hemdje en af en toe een vest. Het was heel prettig om een week geen mantelzorg/aandacht te schenken aan iemand waar ik 12 jaar lang inmiddels alles voor regel maar die ook elke dag aandacht vraagt,  steeds meer naarmate leeftijd stijgt en de werkzame uren in de sociale werkplaats (structuur en aanspraak) minder worden.  
Ook het in deze andere omgeving hele dagen wandelen is anders dan met mijn partner.  Die wandelt graag maar niet die afstanden die ik doe en hij is ook een langzame starter in vakantie.  Ik heb onwijs veel.vlaai gegeten.  Elke dag 1 tot 2 x! En de dag voor mijn vertrek heb ik mijn bagage grotendeels naar post.nl gebracht.  Op die manier had ik lege fietstassen die ik op de dag van vertrek weer helemaal volpropte met vlaai en nog meer vlaai en nog meer vlaai.  Ik ben deze week 2 x 's avonds uit eten geweest,  3x laat ergens geluncht en 2x salades bij supermarkt gehaald.  Ben vanmorgen maar eens op de weegschaal gegaan om te kijken wat schade was. Die is er qua gewicht dus niet.  Met bewegen was ik elke dag ook tussen de 1000 en 2800 kcal kwijt.  Morgen ga ik krachttraining oppakken,  even kijken hoe ik dat met die elleboog doe.  

alhambra

alhambra

16-06-2024 om 21:29 Topicstarter

De besteklades en het bestek zijn schoon. Fijn omdat er zelfs een zilvervisje in zat. Brr!
Ik maakte alleen een stomme fout met terugleggen en heb daardoor het aanrechtblad licht beschadigd. Zucht. Mijn man baalde flink van de situatie. Misschien was ik toch te moe ofzo.

🥳 er staan twee cijfers op de weegschaal (nou ja, drie, hij doet het ook met decimalen). 
Alleen nu begint toch mijn heup weer op te spelen 😫. Why? Gisteren voelde ik het al wat nadat ik mijn kledingkast had uitgezocht en op zolder bezig was geweest. Vanmiddag een dansworkout gedaan van 24 minuten en nu doet het echt weer pijn. Grom! 


Het is hier nu helemaal blauw trouwens. Maar vanmiddag was echt dramatisch met complete valwinden en enorm intense regen. Mijn plantenbakken die al vier jaar in weer in wind voor de deur staan zijn omgewaaid. En voor in de straat stonden van die verkeershekken om het fietspad af te sluiten. Ook omgewaaid. Het was echt heel gek. Ook onweer. Daarom heb ik mijn dochter maar naar haar bijbaantje gebracht, die moest er anders 8km doorheen fietsen waaronder een hoge brug over. 

Dorestad, mijn broertje zit momenteel ook in Zuid-Limburg en zag ook alleen maar mooie foto’s 🤪

SuzyQFive: geweldig moment is dat wanneer die weegschaal onder de honderd duikt.(vond ik destijds wel) Gefeliciteerd met dit resultaat! Mijn vriendin die Saxenda gebruikt verzucht dat ze 35 jaar op zoiets heeft gewacht.  Géén hongergevoel.  Voldaan.  Genoeg.  Ze is al veel kilo's kwijt (ondanks 67 jaar,  dus overgang gehad,  ondanks weinig kunnen bewegen)
Het was hier overdag ook herfst.  Ik kom nu net terug van ruim 8 km avondwandeling vanuit huis door de velden.  Het was zonnig.  Zeker 5 hazen zien zitten en rennen.  En diverse reeën konden we minuten lang zien.  Fazanten.  Ooievaars.  Reigers.  Maar o men wat een water staat er op het land.  Aardappelen nog klein.  Maisplanten klein.  Bieten ook. Gerst en rogge wel hoog.  

En ja,  Zuid Limburg is prachtig.  Maar in eigen omgeving is gelukkig ook genoeg om van te genieten 

alhambra schreef op 16-06-2024 om 10:54:

Ik ben weer een beetje bijgetrokken maar ik moet nog wel oppassen. Ben nu in de sportschool en doe rustig aan qua intensiteit maar ik merk dat het er toch al een beetje inhakt.

Ik wilde vanmiddag de keukenkasten schoonmaken want al zeker en jaar niet gedaan maar ik houd het bij de meest vieze dingen: de twee bestekbakken.

Ik ben er ook weer ongeveer, maar zit ook nog erg laag in mijn energie. Wel herkenbaar dat je eigenlijk snel teveel doet of wil doen. Ik ga eens kijken wat de dag vandaag brengt 

Gisteren overdag ook wel weer redelijk druk geweest trouwens, maar dan ben ik s avonds helemaal kapot. 

Vanavond weer een extra weeg moment. Verwacht er niet al te veel van, tijd van de maand helpt ook niet mee.
Ga vanavond voor het eerst meedoen met de boksles. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden!
Vanaf woensdag heb ik vakantie, dat heb ik ook echt nodig. Na de vakantie maar weer vol goede moed alles oppakken.

Hele poos niet geschreven, maar wel mee blijven lezen. Als een soort dagelijkse herinnering over gezonder leven. En het heeft gewerkt    

Ik heb vandaag op de weegschaal gestaan, en de eerste tien kilo is eraf! Ik had het eerst niet eens door, het was geen tussendoel ofzo (dat zijn die 2 cijfers op de weegschaal van SuzyQ, dat is de volgende stap), maar ik ben er toch verrassend blij mee. Het ging ook sneller en makkelijker dan verwacht, ik heb er een klein half jaar over gedaan. Wat mooi is, want ik ben er nog lang niet, ik zit nu op ongeveer een kwart.   

Wat me dan weer versteld doet staan hoe extreem slecht ik de afgelopen paar jaar moet hebben gegeten, want qua gezond leven ben ik er echt nog niet. Wat me doet beseffen hoe verrekt zwaar past-me het eigenlijk gehad heeft, dat ze geen ruimte/mogelijkheid had voor beweging, koken, nadenken over eten, etc. En dat heb ik eigenlijk nooit zo willen toegeven. Dus, beetje melancholisch geworden van zo'n eerste grote overwinning. Maar vooral blij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.