Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Azalea747 schreef op 26-01-2024 om 19:28:

[..]

Hoe maak je de linzenflapjes? Klinkt heel lekker!

Je maakt ze door naar de Ekoplaza of de Odin te gaan en daar in het juiste schap te kijken en thuis met een pietsje olie op te bakken, herl voorzichtig, niet te hard bakken.

https://www.odin.nl/producten/vegetarisch-vegan/-145983-tridelli-cashew-rode-linzen/

Toen mijn zoon nog thuiswoonde, deelden we dat met z'n drieën, de mannen 3 en ik 2, maar nu heb ik er 4 op!   Ik vond ze te lekker om te bewaren voor de volgende dag, maar dat moet ik de volgende keer toch maar doen, het is een beetje teveel zo.

Auwereel schreef op 26-01-2024 om 19:48:

[..]

Je maakt ze door naar de Ekoplaza of de Odin te gaan en daar in het juiste schap te kijken en thuis met een pietsje olie op te bakken, herl voorzichtig, niet te hard bakken.

https://www.odin.nl/producten/vegetarisch-vegan/-145983-tridelli-cashew-rode-linzen/

Toen mijn zoon nog thuiswoonde, deelden we dat met z'n drieën, de mannen 3 en ik 2, maar nu heb ik er 4 op! Ik vond ze te lekker om te bewaren voor de volgende dag, maar dat moet ik de volgende keer toch maar doen, het is een beetje teveel zo.

Ah dank je! Wat maak je dat knap! 😉 Helaas zie ik cashew staan en ik heb een notenallergie, dus deze worden het niet voor mij. Wellicht heeft iemand anders er wat aan!

Om toch iets lekkers te knagen hebben straks heb ik een cottage cheese dip met knoflook gemaakt om worteltjes in te dippen. Kan die bak dip zo leeg eten zo lekker ( en dus niet ongezond)

Azalea747 schreef op 26-01-2024 om 19:49:

[..]

Ah dank je! Wat maak je dat knap! 😉 Helaas zie ik cashew staan en ik heb een notenallergie, dus deze worden het niet voor mij. Wellicht heeft iemand anders er wat aan!

Nou, ik moet zeggen dat het me ook wel eens lukt om ze te verbranden, en één kant zwart smaakt lang zo lekker niet.

Ik ben wel blij dat ik geen notenallergie heb, daar eet ik best veel van. Walnoten, hazelnoten , pecannoten, lekker! Als ik kijk naar de energie die een nootje levert, is het is eigenlijk een wonder dat ik niet dikker ben.

Hoe is bij jullie de rest van de week gegaan?

Die flapjes zien er lekker uit maar ik haal ze maar niet in huis het is hier al zo moeilijk nu er een airfryer is.

Ik ben lekker bezig, dat het zonnetje schijnt helpt natuurlijk wel. Ik ben vandaag weer begonnen met hardlopen. In het verleden veel gedaan maar met mijn schouder ging het echt niet. Maar nu die beter gaat dacht ik het maar weer te proberen en ook al was het een beginners ding met 10x 30 seconden hardlopen -30 seconden wandelen, het voelde goed om het te doen.

Morgen weer naar de sportschool.

Op zich gaat het goed. Ik heb deze week niet gesnaaid maar gister wel als avondeten patat met frikandel en kroket. Ik heb door de eetmeter ontdekt dat mayonaise de grootste killer is!!! Twee eetlepels mayo is nog meer calorieën dan een frikandel! Dus die achterwege gelaten en met ketchup gegeten. Calorieëntotaal van gister was ondanks het slechte avondeten nog steeds 2000. Vind de Eetmeter erg fijn, door het inzicht kan ik mezelf juist meer gunnen ipv minder eten

Aviendha schreef op 27-01-2024 om 13:37:

Op zich gaat het goed. Ik heb deze week niet gesnaaid maar gister wel als avondeten patat met frikandel en kroket. Ik heb door de eetmeter ontdekt dat mayonaise de grootste killer is!!! Twee eetlepels mayo is nog meer calorieën dan een frikandel! Dus die achterwege gelaten en met ketchup gegeten. Calorieëntotaal van gister was ondanks het slechte avondeten nog steeds 2000. Vind de Eetmeter erg fijn, door het inzicht kan ik mezelf juist meer gunnen ipv minder eten

Klopt, dat effect heeft de eetmeter bij mij ook. Wij eten vandaag pizza, en waar we normaal 1 pp namen hebben we nu besloten de pizza te delen en er een salade bij te eten.

alhambra

alhambra

27-01-2024 om 18:04 Topicstarter

Ik heb niet zo'n goede week gehad maar ook niet dramatisch. Wel genoeg bewogen.
Niet optimaal gegeten vanwege stress op het werk. Ik slaap er ook slecht van helaas.
Morgen ga ik naar de sportschool 

Ik ben helaas weer niet afgevallen  maar wel centimeters  kwijt. Apart.
Misschien  toch meer spieren of vocht dat ik vasthou.

Ik heb vanochtend een gekookt eitje op en vanmiddag een lunch met vitello tonato. Een jarige hier thuis en die wil ook nog frietjes eten maar ik eet dan een soepje. Ik ga maandag wegen en het dan volgen hoe het gaat qua gewicht.

Aviendha, als je nog eens een beetje mayonaise wil, de Friteslijn van Remia bevat maar 99 kcal per 100 ml Heb een paar mayo's vergeleken en volgens mij is dit 1 van de mayo's met de minste kcal.

Hier gaat het goed, ik eet nu gemiddeld 69% van de Schijf van Vijf en zie inderdaad ooksteeds meer groene balkjes bij de voedingsstoffen op de Eetmeter. Heel blij mee, want gezonder gaan leven is mijn eerste doel en afvallen het tweede.
Bijna alle dagen onder de 1500 kcal (wat mijn doel is), heel soms net erboven. Morgen weer mijn wekelijks weeg moment.

Heb op zich geen moeite met het anders/gezonder en minder eten eigenlijk. 

Het effect van de Eetmeter wat jullie beschrijven heb ik eigenlijk niet. Ik heb juist dat ik nogal heftig bezig ben met die balkjes allemaal zo groen mogelijk maken, want IK MOET GEZOND WORDEN   

Ik hou via mijn iWatch ook mijn beweging nu bij, de Eetmeter synchroniseert dit in de app. Maar ik ben erachter dat die alleen je actieve minuten bij houdt waarbij je een verhoogde hartslag hebt. En dat komt bij mij dus nauwelijks voor wegens bloeddruk- verlagers die ik nodig heb. Dat is wel jammer.

hier kan ook beter. Let de hele dag op en s avonds schuif ik dan toch iets in mijn mond waardoor mijn ‘calorie deficit’ van die dag lekker ongedaan wordt gemaakt 

Ohja en ik wil een mooie drinkbeker gaan kopen en overdag meer water gaan drinken… en gesuikerde drankjes moet ik veel meer gaan laten staan. (Paar keer per week drink ik mijn guilty pleasure red bull  , krijg je alleen maar meer honger van). 

Is eetmeter een soort my fitness pall trouwens? Zijn er mensen die met beide ervaring hebben? Welke is fijner ?

Pupsel schreef op 28-01-2024 om 07:48:

Is eetmeter een soort my fitness pall trouwens? Zijn er mensen die met beide ervaring hebben? Welke is fijner ?

Ja, dat is vergelijkbaar.

Ik vind de eetmeter fijner. Het heeft geen betaalde content. Deelt mijn gegevens onder EU wetgeving met partners terwijl my fitness pall dat ook onder US wetgeving doet die veel minder strikt is dan die van de EU.

Nu gebruik ik al jaren de eetmeter en zullen er vast upgrades zijn geweest in my fitness pal.

Ik ben er destijds mee gestopt omdat mijn actieve calorieën dubbel geteld werden dus gewoon als gebruik maar als ik in mijn gekoppelde garmin app dan ook apart een activiteit had dan werden die calorieën nog een keer verrekend. Dus verbruikte ik in een dag geen 2500 kcal maar bv 4000. 

De eetmeter is niet gekoppeld en nu kijk ik gewoon zelf wat het verschil is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.