Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Dolfje schreef op 26-01-2024 om 07:45:

Nou hup weer een kilo zwaarder. Zit de hele week in een calorietekort en loop me een ongeluk. Ik word er zo moedeloos van.

Wat rot Dolfje nu niet uit wraak pizza's gaan eten!

Aviendha schreef op 26-01-2024 om 09:21:

[..]

Wat rot Dolfje nu niet uit wraak pizza's gaan eten!

Nee heb keurig mijn eiwitreep en thee op en ga zo naar de sportschool. Maar moedeloos word ik er wel van. 

Dolfje schreef op 26-01-2024 om 09:23:

[..]

Nee heb keurig mijn eiwitreep en thee op en ga zo naar de sportschool. Maar moedeloos word ik er wel van.

Heel knap van je! Snap dat je er moedeloos van wordt, doe je zo je best...  

MissBobby schreef op 26-01-2024 om 08:11:

Altijd goed op gewicht geweest tot een jaar of vijf geleden. Ben nu 15 kilo te zwaar naar m’n zin. Ben aangekomen door heel veel stress en daardoor teveel eten. Ik wil er al best een tijd de kilo’s afhebben maar kon de welbekende knop niet vinden. Tot ik mezelf van de week op fimbeelden zag en schrok. En toen ineens viel het kwartje waarom ik zo’n futloos gevoel al een tijd heb. En op de een of andere manier lijkt dat argument me beter te helpen dan afvallen om slanker te zijn. Gek hoe dat werkt dan. Dus ik haak graag aan!

Welkom! Snap ik, want futloos voelen is ook een teken dat het niet gezond is dus dat helpt je over de streep. 

Herkenbaar van die beelden. Ik had met oud en nieuw dat ik langs een grote horizontale spiegel liep en ik dacht jemig, ben ik die mollige dame? Nu was ik wel 2 maanden daarvoor bevallen maar dan nog. Ik kan je vertellen dat de baby geen 15 kilo woog. En vond het ook geen excuus meer om maar door te blijven snaaien. 

Aviendha schreef op 26-01-2024 om 09:25:

[..]

Heel knap van je! Snap dat je er moedeloos van wordt, doe je zo je best...

Ja en ik ben echt wel veel fitter dan 10-20-25 jaar geleden maar nu dat gewicht nog. Ik heb nog steeds een veel te hoog bmi.

Nou nu schop ik mezelf echt naar de sportschool want moet vanmiddag ook nog naar mijn werk.

Kan het niet zijn dat je spiermassa  toeneemt door al dat sporten Dolfje?
Spieren zijn zwaarder. Dan zou je, als je gewoon rustig volhoudt, binnenkort  gewoon  weer verder moeten gaan afvallen.

Hier beweeg ik veel te weinig door de pijn in mijn heup. Waar eerst de gedachte  was dat het overbelaste pezen  waren,blijkt het nu slijtage te zijn. Ik moet dus nu ook even uit deze pijn herstellen  en daarna een nieuwe  modus voor bewegen vinden. Ga zo wel weer voor het eerst proberen  te zwemmen, dat is inmiddels  al ruim 7 weken terug. Hoop dat het lukt. Verder heb ik veel honger vandaag, geen idee waarom. Probeer  het bij gezonde dingen  te houden, maar mèn, lastig. De laatste  tijd had ik niet veel  honger  dus was het makkelijker  in een calorieën tekort te blijven.

In plaats van uit frustratie te gaan eten heb ik een bos tulpen gekocht om me op te vrolijken na het sporten.  Ik ga vanmiddag weer wandelen naar mijn werk want met deze wind valt echt niet te fietsen.

Dolfje schreef op 26-01-2024 om 11:06:

In plaats van uit frustratie te gaan eten heb ik een bos tulpen gekocht om me op te vrolijken na het sporten. Ik ga vanmiddag weer wandelen naar mijn werk want met deze wind valt echt niet te fietsen.

Dat stil staan herken ik wel. En volgens mijn PT is het best gebruikelijk. Zeker als je veel kilo's wil afvallen.

Ik heb voor mijn vakantie die geen vakantie was ook echt bijna 2 maanden geschommeld tussen 78 en 80 kg, het ging omhoog en omlaag terwijl ik net als jij prima in mijn calorietekort zat, sportte en zo maar naar beneden ging het niet. Ik wilde al bijna accepteren dat dit het misschien wel was en ineens ging het weer naar beneden en nu zweef ik rond de 75 kg en merk ik dat het wel weer gewoon volgens verwachting naar beneden gaat. Tot het volgende plateau natuurlijk en voor ik bij mijn streefgewicht ben zal dat zeker nog wel gebeuren. 

Mijn collega met wie ik bij dezelfde PT sport beschrijft hetzelfde, die staat nu al weken op het zelfde gewicht, kilo erbij, kilo eraf. Toch zie je wel een verschil aan haar lichaam, het wordt strakker dus er gebeurt weldegelijk heel veel. 

Kortom, geef niet op, ga door op de goede weg het komt wel weer. 

Frustrerend idd Dolfje! Goed dat je bloemen voor jezelf hebt gekocht i.p.v. troostvoer. Maar wat Ysenda zegt: ineens gaat het er weer af. Ik heb twee jaar stil gestaan. Vrij bewust, want mijn lijf trok het afvallen even niet meer. Maar sinds vorig jaar begonnen met iedere ochtend yoga en ondanks dat er geen gram op de weegschaal verdween voelde ik wel mijn lichaam veranderen. Nu met de workouts die ik doe merk ik ook dat ik echt spiermassa op heb gebouwd. Het lichaam doet soms lekker wat 'ie zelf wil, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn.

Is het nog gelukt om te gaan zwemmen Lientje? Die dagen met honger zijn vreselijk en ja, houd het dan maar bij iets gezonds terwijl je lichaam graag snelle energie wil... Goed bezig!

Ik ging net een taart bestellen omdat we visite krijgen zondag. Is bij een hele goede patissier hier in de buurt en moest me zó inhouden om niet ook iets voor bij de koffie morgen te bestellen. Verder gaat het me goed af deze week. Misschien begin volgende week weer eens wegen, is alweer een paar weken terug.

Vanmorgen zelfs een kleine workout gedaan, ondanks dat ik de halve nacht had wakker gelegen en amper mijn bed uit kwam. Lekker makkelijk met dumbbells van een halve kilo, dacht ik. Was toch best pittig voor mijn futloze lijf. Maar iets is beter dan niets.

1. Het zwemmen is gelukt . Wel maar 35 minuten  en op een laag tempo. Toen vond mijn heup het welletjes. Maar ben wel geweest. Nu net een uitvaart  achter de rug en zelfs de cake en petitsfours af weten te slaan. Ik word steeds beter in het maken van gezonde keuzes.
Dolfje schreef op 26-01-2024 om 11:06:

In plaats van uit frustratie te gaan eten heb ik een bos tulpen gekocht om me op te vrolijken na het sporten. Ik ga vanmiddag weer wandelen naar mijn werk want met deze wind valt echt niet te fietsen.

Mooie coping van je.  Heb je dagen plezier van ipv 1 eetmoment. Overigens snap ik je frustratie. 

Dorestad schreef op 26-01-2024 om 17:42:

[..]

Mooie coping van je. Heb je dagen plezier van ipv 1 eetmoment. Overigens snap ik je frustratie.

Ja ik dacht ff uit die negatieve bui komen en normaal zou ik die dus weg eten ( wat dus eigenlijk niet werkt).

Ben dus vanmiddag naar het werk gewandeld, daar druk geweest en het liep allemaal uit en gelukkig toen ik terug liep reed man in de buurt en kon hij me mooi onderweg oppikken.

Heb bijna 14.000 stappen gezet en ben er moe van.

Ik heb nog noet eens de helft gelopen Dolfje, goed hoor.
Vandaag is het me gelukt het bij 2 volkoren crackers te houden bij de lunch en in plaats daarvan een half zakje snoepworteltjes te eten.
Maar ik had wel een linzenflapje minder kunnen eten, maar die zijn zo lekker!

Auwereel schreef op 26-01-2024 om 19:25:

Ik heb nog noet eens de helft gelopen Dolfje, goed hoor.
Vandaag is het me gelukt het bij 2 volkoren crackers te houden bij de lunch en in plaats daarvan een half zakje snoepworteltjes te eten.
Maar ik had wel een linzenflapje minder kunnen eten, maar die zijn zo lekker!

Hoe maak je de linzenflapjes? Klinkt heel lekker!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.