Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI


JtM

JtM

05-09-2024 om 16:28

Het klinkt toch voorzichtig positief RW, dat vroege opstaan. Fijn dat je dan al wat dingen hebt kunnen afhandelen voordat je gaat werken. Brengt misschien wat meer rust?
En, zoals je zelf aangeeft, je hebt het idee alsof je wat gestructureerder te werk gaat, dat is toch al een pluspunt

Mijn planning qua sporten loopt he-le-maal mis. Vriend moest vanaf dinsdag vroeg vertrekken naar zijn werk waardoor zoon alleen thuis zou zijn 's ochtends als ik zou gaan sporten. Dus, de dinsdagochtend sporten viel al af.
Toen zou ik woensdagochtend gaan sporten zodra ik zoon naar school had gebracht en boodschappen had gedaan. Appt een collega dat ze ziek is en dus niet kan werken. Heb ik een uur of 3 vanuit huis gewerkt om toch bepaalde noodzakelijke taken op te pakken, dus dat sporten kwam ook al te vervallen.
Ik heb gisteren wel de auto laten staan. Zoon is op de fiets naar school gegaan, ben ik daarna doorgefietst naar de supermarkt, toen naar huis. 's Middags weer naar school gefietst en weer terug (zonder hem). Wat later naar een vriendje van zoon gefietst waar hij was spelen en in de avond nog op en neer naar de voetbal gefietst.
Verder had ik nog een stukje gewandeld dus ik heb wel mijn stappen gehaald.

Normaal zou ik morgenochtend gaan sporten, maar dat haal ik ook niet. En zaterdag gaan we in de middag naar de dierentuin, dus daar gaat ook weer mijn kans. 

Goed, ik probeer mijn stappen te halen.
En het eten gaat eigenlijk verrassend goed. Sinds ik maandag weer wat strenger ben, ben ik vanochtend op de weegschaal gaan staan en er was 1,1kg af ten opzichte van maandag dat gaat lekker zo!

Joehoe! Wat een stilte hier...
Gaat het goed met iedereen?

Hier is het wisselend. Afgelopen week was prut, terwijl het die week daarvoor echt prima ging. Maar ik weet nu ook waarom: ik bleek wat onder de leden te hebben. Paar dagen extreem moe, en vrijdag de hele dag wat grieperig. Gelukkig was het kort maar krachtig en ben ik nu wel weer redelijk fit. Alleen nog wat last van mijn buik. Vriend had hetzelfde, dus blijkbaar toch een virusje opgelopen.

Nu weer wat meer de teugels strak, en verder op het ingeslagen pad.

JtM, hoe is het de afgelopen tijd gegaan met je sport-planning? Hopelijk kwam er niet weer steeds wat tussen. Gelukkig gaat het eten verder goed! Je kunt ook niet altijd alles perfect doen. En dat hoeft ook niet.

Sinds de balansdagen blijf ik netjes op gewicht met weinig moeite.

Ja, hier gaat het lekker! Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar het lijkt erop dat bewegen nog meer the key is voor mij om de knop om te houden dan eten. Ben nog steeds lekker aan het Pilatessen en zeker eens per week aan het suppen en ik voel me gewoon lekker fit en gezond en heb weinig behoefte aan snaai. 
Verder niet zoveel te melden ook. Alleen een beetje aan het peinzen hoe ik het bewegen er tijdens mijn vakantie in ga houden. Liefs conditie is nog niet je van het (en hij is sowieso niet zo beweeglijk ) dus lange wandelingen samen wordt m niet. Lange wandelingen alleen wellicht ook lang niet altijd, het is bear season in Canada. Hopelijk kan ik een keertje ergens kajakken of suppen en verder moet m’n dunne yogamatje maar mee. En veel korte wandelingetjes zullen we sowieso wel gaan doen

Ik ben inderdaad een tijd stil en afwezig geweest. Ook omdat ik even niet zo goed in staat ben om op iedereen te reageren. Ik ben mentaal nogal ingestort door alle stress en ineens lijkt alles te veel. Om dit berichtje positief af te sluiten ik heb maar twee dagen aan emotie eten gedaan. Daarbuiten lijk ik nu helemaal geen behoefte meer te hebben aan snoep, koek en chips. Het intensieve sporten waar ik mee was begonnen wordt afgeraden dus in plaats daarvan ga ik nu regelmatig wandelen. Ik merk dat het wandelen ook wel positief werkt op mijn gemoed en ik vaak daarna tot net iets meer in staat ben.

Jillz denk aan je zelf.
Wandelen vind ik ook heerlijk even lekker mijn hoofd leegmaken de eerste 5 minuten denk ik altijd ik doe een klein rondje. Als ik eenmaal op gang ben met lekker muziekje of podcast aan denk ik gaan met die banaan.

@RandomWriter: Ik doe aan emotie-eten want mijn geliefde is weer weg. (Jaaaa, dat betekent dat hij hier was deze week!!  ) Ik denk dat het vanavond friet met kroket wordt.  Het gaat hier dus wisselend, ik vind het even niet zo makkelijk maar wil daar ook niet te moeilijk over doen. Lekker cryptisch he. Volgens mij ben ik ook verkouden aan het worden, ik heb lichte keelpijn en vreselijk zin in grapefruitsap. Misschien haal ik dat ook nog wel even. En dan morgen weer "normaal" doen.

@Moosey: Wat fijn dat het zo lekker gaat bij je. En dat je merkt hoe prettig je het bewegen vindt. Weer een voorbeeld van "vind wat bij je past"... Het klinkt slim om alvast een plannetje te maken voor op vakantie, inderdaad. Iets van een wateractiviteit moet wel lukken in Canada, zou ik denken. 

@Jillz: Een voor jou. Goed dat je ook de positieve dingen kunt zien. Iedere keer dat wandelen toch lukt, kan je trots zijn op jezelf. En dat hopelijk dan ook echt even zo voelen. Wees lief voor jezelf! 

@Grietje2: Inderdaad...de deur uit is vaak het lastigste. 

Ik was laatst bij mijn diëtist. Ongeveer het eerste wat ik zei op de vraag hoe het ging, was: "Ik ben ontzettend verliefd".    Ze dacht nog even dat ik bedoelde op een bepaald land....ja, ook wel...maar nee, dat bedoelde ik niet... 
Het was fijn haar weer even te spreken en ze gaat terug naar de stok-achter-de-deur-plek. Dus ik moet weer contact opnemen als ik vragen heb of als er problemen zijn. Soms vind ik dat lastig, maar nu vond ik het vooral lastig te bepalen op welke termijn we weer zouden afspreken, dus het is denk ik even goed zo.

JtM

JtM

17-09-2024 om 09:43

Wat vervelend dat afgelopen week niet lekker ging RW, wel fijn dat je er snel achter bent gekomen waar het aan lag. Hopelijk ben je nu weer wat fitter.
Er heerst van alles, hoor zoveel mensen om me heen die niet fit of ziek zijn

Dat klinkt goed Moosey! Fijn dat consequent bewegen er bij jou voor zorgt dat je ook goed blijft eten.

Dikke knuffel voor jou Jillz :hug: Ben lief voor jezelf. En wandelen is ook beweging.

Jouw verliefdheid spat van het scherm af Anijs, zo leuk om te lezen! Klinkt als een prima gesprek bij de diëtist.


JtM

JtM

17-09-2024 om 09:49

Hier geen fantastische week gehad... vorige week zaterdag ben ik gebeten/gestoken door een insect waar ik een flinke infectie aan over gehouden heb Zondags werd ik koortsig en lag ik te rillen onder mijn dekbed. Ben er maandag mee naar de huisarts gegaan, die schrok er ook wel van en heeft me een fikse AB kuur mee gegeven.

Ik kon een paar dagen bijna niet lopen (laat staan uberhaupt een schoen aankrijgen, zo dik was mijn voet/enkel). Dus vorige week heb ik heel weinig beweging gehad, maar wel redelijk 'normaal' gegeten. Natuurlijk eigenlijk wat teveel voor de weinige beweging die ik had. 

Het lopen gaat gelukkig weer wat beter, al is de wond nog steeds niet dicht en ook nog wel redelijk pijnlijk af en toe. De AB kuur is na morgen afgelopen. Sporten zit er helaas nog niet in. Al probeer ik wel weer wat korte wandelingetjes te maken, en let nog op mijn eten. 

Bah, JtM...wat klinkt dat rot. Weet je wat voor een-of-ander-insect? Kan handig zijn om te weten bij voorbaat: veel van dit soort allergieën bouwen zich op. Maar daar kan je huisarts je meer over vertellen. Antibiotica kan ook flink wat doen aan je energieniveau, ik hoop dat je dat weer langzaam terug voelt komen, dat je schoenen weer passen en dat je merkt dat het wandelen hopelijk elke dag weer wat makkelijker gaat. Het is in ieder geval goed weer! 

Knap dat het wel bleef lukken om op je eten te letten. Zo'n ontsteking daar heeft je lichaam ook energie voor nodig om hem te bestrijden (...of klink ik nu als een goeroe) dus ik durf wel te betwijfelen of je "teveel hebt gegeten voor de weinig beweging". Even kijken hoe dat idee je hoofd weer uit kan gaan! 

Ik heb nog steeds weinig zin in hardlopen, terwijl het het seizoen is van de wedstrijden. Ongelooflijk dat het vorig jaar bijna tijd was voor mijn marathon. Eerlijk gezegd heft dat wel echt impact gehad, misschien meer dan ik wil toegeven, of de verandering met beginnen met studeren was toch ook groter dan ik dacht. Ik heb het gevoel dat ik na die marathon eigenlijk nooit meer echt lekker heb hardgelopen. En tegelijkertijd vind ik dat ook gek - is het waar? Terwijl ik nu zo gelukkig ben  is dat dan het stukje wat niet/moeilijk terugkomt? Ik ben nog steeds dol op sporten, zo heb ik mijn lover ook leren kennen...maar hardlopen? Het lijkt even niet zoveel prioriteit te hebben. Qua eten ben ik deze week weer beter bezig met plannetjes maken en dan is het meteen ook weer makkelijker. Er is dus ook een als....dan...-plannetje voor vandaag dat begint met "als ik per ongeluk toch in de AH to go sta, dan koop ik..." Kijken of ik het ook kan uitvoeren!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.