Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI

randomwriter, goed dat je een leuke goede trainster hebt gevonden. Succes met het oppakken.

22 jaar geleden ook in Canada geweest zelfde rondje alleen geen Alaska
Zoveel moois gezien en beren 🥰

Gisteren en vandaag gingen goed. Ik heb voor in de middag ook wat fruit ingepland en dat was nu een meloen mix.
Ook vul ik de Eetmeter weer in.
Ik kom altijd snel aan en dat was nu 4,5 kg
Gelukkig val ik de eerste kilo’s  ook weer snel af. Ik woog 88,5 wil in ieder geval weer onder de 85 kg Ben sinds donderdag betsig en de eerste 1,5 kg waren er alweer af.

Ben ook lid geworden van topfit suikervrij. Waar ik nog meer eetswitchen kan doen. 
bijv Vlaamse mayonaise van Remia daar zit geen suiker in. I.p.v. de andere die ik koop.
Niet dat ik dat dagelijks eet hoor 🤪 maar wel weer mooi meegenomen 

Hier gaat het nog goed niets gesnoept en eet 5x op een dag dat is goed te doen.
Morgen weer lekker dansen.
Ook even een lekkere kruidenkaas halen met de kaasboer voor op mijn crackers.

Jemmer lees je nog mee?

hoofdhonger wordt minder 
En merk dat het me makkelijker afgaat. Ik weet duidelijk wat mijn ontbijt, middag en tussendoortjes zijn en dat helpt me.
Structuur is het grote woord en nu vast houden.

Gisten een stuk wezen wandelend in een natuurgebied. Ik kan zo genieten van de dieren die ik zie. Samen met mijn man dus ook lekker gekletst. Als hij vrij is lopen we meestal samen. Ook lekkere champigionragout op met wat rijst. Nog genoeg van over voor vandaag en voor de kinderen maak ik wat anders.
De kilo’s gaan ook goed zit op 85,5

Anijsblokje hoe gaat het in de liefde?

Hier gaat het nog steeds goed. 😊 

Hier gaat het ook wel lekker. Loop wel weer behoorlijk te klooien met hormonen (cyclus overhoop doordat ik een tijdje de pil heb geslikt, nieuwe medicijnen om uit te proberen tegen de somberheid, maar ik weet dus niet goed wanneer ik die moet nemen want cyclus overhoop) maar over het algemeen gaat het toch best behoorlijk. En de nieuwe medicijnen hebben tot nu toe als bijwerking dat mijn lijf vrij heftig reageert op suiker en alcohol, dus dat is wel gunstig  

In elk geval ben ik lekker aan het sporten en blijf ik me verbazen over mijn spiegelbeeld. Dat ik nog ns een taille zou krijgen en billen en het bovenste setje buikspieren kan zien (de rest niet hoor, die zitten nog wel steeds onder een zwembandje verstopt ) had ik echt niet meer verwacht. Het enige waar ik van baal op het moment is dat het zoveel waait, ik mis het suppen! Maar dat komt vast wel weer. 

Fijn dat het bij jou weer lekker gaat Grietje!

Lastig Moosey dat je hormonen overhoop liggen.
Zijn de medicijnen voor pms? Toen ik 27 was wilde mijn psychiater mij in een kunstmatige overgang brengen. Ben toen nog naar de gynaecoloog geweest ervoor. Deze raadde het af ivm eerder botontkalking en andere ouderdomskwaaltjes.

Grappig hè dat je opeens spieren ziet die eerst onder een laagje waren 😀
Dat had ik heel erg met mijn knieën, voeten en knokkels van mijn handen.

Het zijn SSRI’s, die moeten me vooral helpen me mentaal wat beter te voelen. Ik slik ze dan in principe alleen de week voor mijn menstruatie. Is een beetje een experiment want normaal worden ze alleen doorlopend gebruikt, maar er zijn een aantal recente onderzoeken waaruit blijkt dat ze ook als symptoombestrijding werken. Dus ben benieuwd. Maar het zou wel handig zijn als ik weer een keer ongesteld werd zodat ik weet waar ik ongeveer zit, ipv dat ik me bij elk dipje moet gaan afvragen of dit dan door hormonen komt en of ik wel of niet die pillen moet gaan slikken..

ik hoop dat het je gaat helpen.
Lastig dat je cyclus zo raar doet.

Hier wee op een gezond bmi 24.8 en ik voel me goed.
Niet snoepen en goed vol te houden en mis het niet.
Natuurlijk ‘gun’ik me zelf af en toe wat.
Zo was een collega jarig en ze vroeg wat ik wilde taart of wat anders.
Ik heb voor een lekkere naturel croissant gekozen die zijn zo lekker bij een speciale bakker.

Hoe gaat het bij jullie?

Jee wat ben je lekker bezig, Grietje! Denk je dat de metformine heeft geholpen daarbij? En Moosey...ik hoop dat de SSRI gaat helpen voor je klachten. Wel een spannend experiment, zou ik zeggen.

Ik heb mijn tentamen gehaald  en in de liefde is alles ook nog steeds goed  . Maar ik struggle wel met de donkere dagen, het lijkt erger dan anders. Daar "hoort" soms ook eten bij, ik heb vandaag vreselijke zin in chocoladekruidnoten en moet zo nog naar de stad...benieuwd of ik toch nog iets meeneem. Misschien moet ik gewoon tegen jullie zeggen dat ik het niet doe. Afgelopen week heb ik ook zitten Googlen of medicamenteus ingrijpen nodig zou kunnen zijn, maar de adviezen bij winterdepressie zijn vooral lichttherapie en goedvoorjezelfzorgen. Dat doe ik al. Ik probeer het meer-bewegen wel weer te integreren, qua sporten blijf ik hangen op een op zich keurige 3-4x/week. Maar natuurlijk was dat tijdens mijn marathonvoorbereiding (en voor ik ging studeren) veel meer. Qua wandelen dacht ik afgelopen week vaak: Ik blijf na het eten gewoon binnen...dus voor komende week ga ik dat anders doen!

gefeliciteerd met het behalen van je tentamen 
Verveld dat je last hebt van een winterdepressie. Als je hulpmiddelen niet helpen dan eens naar de huisarts voor medicatie. Ligt er natuurlijk aan in wat voor mate je het hebt. 
af en toe lekker toe geven en onder een dekentje wegkruipen is ook wel eens lekker.

ik heb het idee dat de metformine nu wat begint te doen. Ben af en toe misselijk als ik aan eten denk.
Donderdag 5 december gaan we gezellig gourmetten.

JtM

JtM

02-12-2024 om 14:27

Wauw, goed bezig Grietje! Fijn dat je nu qua BMI in het groene gedeelte zit Al zegt BMI natuurlijk niet even veel.

Klinkt pittig Moosey, zou fijn zijn als je lichaam je een beetje een richtlijn geeft hoe/wat.

Gefeliciteerd Anijs  

JtM

JtM

02-12-2024 om 14:31

Hier gaat het momenteel op en af. Sinds de wintertijd heb ik ook echt last van de donkere dagen, ik heb weinig energie en ben vooral veel moe. 
Sinds vorige week ben ik begonnen met hoesten, en dat doe ik (helaas) nog steeds. Nog minder energie dan ik al had en nergens zin in - behalve in (vr)eten. Pff. 

Vorige week moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook wat aan toe heb gegeven, heb mijn doel van 500 actieve calorieen verbranden per dag niet gehaald. En daarbij meer gegeten (en gesnoept) dan normaal. Toch was ik woensdg 300 gram ten opzichte van de week ervoor afgevallen. Het weekend ook helaas weer wat uit de bocht gevlogen met eten, dus nu weer wat zwaarder. 

Mijn doelstelling deze week is toch om weer de 500 actieve calorieen per dag te bewegen. Verder probeer ik maar een beetje lief voor mezelf te zijn, lekker op tijd naar bed etc. 

JtM vervelend dat jij ook last hebt van je stemming. Laat het maar weer gauw langere dagen worden vind je niet.

inderdaad bmi zegt eigenlijk niets want iemand die veel sport kan een groter bmi hebben door de zware spieren die de persoon heeft.

Na mijn maagverkleining zeiden ze toen ookal kijk er maar niet naar want elke gewicht wat je kwijt bent is top. 
Stel je komt van een bmi van 40 af en dan naar 27 bijvoorbeeld dat is een geweldige gezondheids winst.
Maar ik vond het toch wel leuk om te zien 🤪

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.