Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Maagverkleining, wie heeft er ervaring?


Friezinnetje schreef op 01-10-2024 om 18:25:

had jij de eerste bijeenkomst al gehad?

Ja, 17 september had ik de eerste bijeenkomst dus nu wachten op een datum 🤞🏻

Spannend Friezinnetje, nu komt het echt in zicht!

Friezinnetje

Friezinnetje

01-10-2024 om 19:49 Topicstarter

Wallie79 schreef op 01-10-2024 om 19:02:

[..]

Ja, 17 september had ik de eerste bijeenkomst dus nu wachten op een datum 🤞🏻

Dat is ong een maand later dan mij. 

oh super Friezinnetje! Het komt er nu echt aan. 

yeaaah het gaat opschieten 

Spannend!! Ik ben zo enorm benieuwd. Zou me zo raar lijken als je zoveel afvalt, denk dat je jezelf bijna niet herkent. Op naar een nieuwe versie van jezelf 😊

Bij mij zit het ook nog steeds in mijn achterhoofd maar eerst onze kinderwens. 

Morgen de start met het pre dieet, succes Friezinnetje!!

Vanochtend is de eerste uit mijn groep gebeld met een datum, dat voelt toch als een stapje in de goede richting 😊

Friezinnetje

Friezinnetje

08-10-2024 om 14:15 Topicstarter

ja, dan komt het ineens dichterbij.  
Hoop dat ze jou ook snel bellen. 

Friezinnetje

Friezinnetje

12-10-2024 om 15:53 Topicstarter

sinds 9 oktober bezig met het pre-dieet, en op zich gaat het goed. Merk wel dat ik wat wiebelig ben. Heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik was in 4 dagen 2,5 kilo afgevallen. Dan snap ik het ook wel. Ws heel veel vocht, want ik ben de eerste 3 dagen echt een zeikwijf geweest. 's Nachts 3 keer eruit om te plassen en overdag ook elke 2 uur ong. 
Gistermiddag een extra gekookt eitje gehad, toen had ik gesport en later nog een rondje gelopen. Toen was ik ook wat wiebelig. 

Wat houdt je prédieet precies in?

Friezinnetje

Friezinnetje

12-10-2024 om 17:08 Topicstarter

alhambra schreef op 12-10-2024 om 15:55:

Wat houdt je prédieet precies in?

vetvrij, suikervrij, eiwitrijk. Dit met de bedoeling om je lever te verkleinen, omdat deze in het operatiegebied ligt. 

Voorbeeld van een dag wat ik mag eten:

1 snee brood met mager beleg en evt wat komkommer/tomaat

1 stuk fruit

1 snee brood met mager beleg en een half uur na lunch een beker karnemelk/drinkyoghurt (optimel) of magere melk

1 stuks fruit

50 gram vlees/2 opscheplepels groente/ 1 opscheplepel pasta/rijst of 1 aardappel

1 kommetje kwark

Oei dat is wel even wennen zo weinig. Ik zie het eiwitrijke nog niet echt hierin? Standaard is 0,8 per kilo lichaamsgewicht. 
Met 250 kwark (22 gram) 50 vlees (10 gram) en 250 ml melk (6 gram) kom je daar niet aan als je heel veel weegt. Stel je weegt 100 kilo (rekent makkelijk) dan heb je 80 gram eiwit nodig. Ik kom niet verder dan 40 gram. Dat is de helft. 

Friezinnetje

Friezinnetje

12-10-2024 om 21:19 Topicstarter

ja, ik weet het verder ook niet, dit is wat ze voorschrijven. Heb vandaag 2 bakjes kwark gehad. En dan heb je nog wat vlees bv op brood of kaas. 

Friezinnetje schreef op 12-10-2024 om 17:08:

[..]

vetvrij, suikervrij, eiwitrijk. Dit met de bedoeling om je lever te verkleinen, omdat deze in het operatiegebied ligt.

Voorbeeld van een dag wat ik mag eten:

1 snee brood met mager beleg en evt wat komkommer/tomaat

1 stuk fruit

1 snee brood met mager beleg en een half uur na lunch een beker karnemelk/drinkyoghurt (optimel) of magere melk

1 stuks fruit

50 gram vlees/2 opscheplepels groente/ 1 opscheplepel pasta/rijst of 1 aardappel

1 kommetje kwark

Pittig! Dat is niet veel.

Friezinnetje

Friezinnetje

12-10-2024 om 23:28 Topicstarter

alhambra schreef op 12-10-2024 om 23:05:

[..]

Pittig! Dat is niet veel.

ik vind het nog redelijk goed te doen. Maar gisteren gesport en toen nog rondje lopen, toen merkte ik het wel. Toen een gekookt eitje genomen extra. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.