Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Maagverkleining, wie heeft er ervaring?


Friezinnetje

Friezinnetje

24-08-2024 om 17:40 Topicstarter

voor mij is de verwachting al eind okt-begin nov, er is wat vertraging ivm personeelstekort op de OK. 

Ik ga even informeren wat de verwachting is als ik naar de leefstijlbijeenkomst ga, ik ben benieuwd. 

Friezinnetje

Friezinnetje

24-08-2024 om 17:55 Topicstarter

heb je even een pb gestuurd. (rechtsboven in, een blauw 1-tje)

Friezinnetje

Friezinnetje

25-09-2024 om 15:06 Topicstarter

De eersten uit de groep hebben een datum gekregen voor de operatie. Ik ben nog niet gebeld. De eerste moet op 19 oktober, dat is wel snel vond ik. Nu afwachten wanneer ik het telefoontje krijg. 

spannend 😀

Hopelijk krijg jij nu ook snel een datum 🤞🏻

Friezinnetje schreef op 25-09-2024 om 15:06:

De eersten uit de groep hebben een datum gekregen voor de operatie. Ik ben nog niet gebeld. De eerste moet op 19 oktober, dat is wel snel vond ik. Nu afwachten wanneer ik het telefoontje krijg.

Heb je er zin in? Beetje gekke vraag misschien maar ik leefde er echt naar toe. Had er zin in.. wilde dat het ging starten. 

Overigens afgelopen week mijn laatste controle bij het NOK. Mijn operatie is 5,5 jaar geleden. Ik ben ruim 35% kwijt en al mijn waarden zijn goed. Ze noemde mijn resultaten top. Ik zei thuis ‘ van dikke plop naar een niet meer dikke top’. 😂😂
 

Friezinnetje

Friezinnetje

26-09-2024 om 13:50 Topicstarter

krulliebollie schreef op 26-09-2024 om 11:55:

[..]

Heb je er zin in? Beetje gekke vraag misschien maar ik leefde er echt naar toe. Had er zin in.. wilde dat het ging starten.

Overigens afgelopen week mijn laatste controle bij het NOK. Mijn operatie is 5,5 jaar geleden. Ik ben ruim 35% kwijt en al mijn waarden zijn goed. Ze noemde mijn resultaten top. Ik zei thuis ‘ van dikke plop naar een niet meer dikke top’. 😂😂

Ik vind het spannend,  maar heb er ook wel zin in. Het wachten duurt al lang voor mijn gevoel.  

Wat goed dat je zoveel kwijt bent. Houd je je gewicht ook hetzelfde? 

Yes! Ik snap je gevoel helemaal. Het is natuurlijk ook spannend.

ja, ik ben 37 kg kwijt. Eigenlijk nog altijd wat ik aan het begin ben kwijtgeraakt. Ik ben niet weer de bekende 5 a 10% weer aangekomen. Eigenlijk altijd netjes stabiel en een gezond bmi ( ook al is dat echt niet altijd een goede graadmeter). Ik jojo wel eens met 1 a 2 kg maar dat is normaal. Ik weeg wekelijks om het ook in de gaten te houden. Ik hoop dat het voor jou ook net zo goed gaat werken als bij mij. 

Friezinnetje

Friezinnetje

29-09-2024 om 13:22 Topicstarter

Gisteren met iemand gesproken, die vorig jaar nov is geopereerd en zij is nu 60 kilo kwijt. We zaten ong op hetzelfde gewicht. Kan me er geen voorstelling bij maken, dat ik ook zoveel zou afvallen. 

Voor de week na de operatie heb ik de eerste maaltijden al klaar, ik had kippensoep gemaakt met doperwten, wortel en ui en daar was  nog een halve pan van over. die heb ik gepureerd en in de vriezer gedaan. Veel kip erin, dus veel proteïne en eiwitten. 

Friezinnetje

Friezinnetje

01-10-2024 om 14:12 Topicstarter

vandaag gebeld dat ik op 30 oktober geopereerd wordt. Spannend toch hoor. 
En vanaf 9 oktober starten met het pre-dieet. 

Yes! Je hebt een datum!! Ik wil eigenlijk gewoon gefeliciteerd zeggen 😊
En dan moet je dus 3 weken pre-dieet doen, dat gaat nu snel. Zie je daar ook tegenop? (ik wel namelijk)

Friezinnetje

Friezinnetje

01-10-2024 om 18:25 Topicstarter

Wallie79 schreef op 01-10-2024 om 18:11:

Yes! Je hebt een datum!! Ik wil eigenlijk gewoon gefeliciteerd zeggen 😊
En dan moet je dus 3 weken pre-dieet doen, dat gaat nu snel. Zie je daar ook tegenop? (ik wel namelijk)

nou ik had van iemand anders gehoord, die ook een operatie heeft gedaan, dat alles vetvrij/suikervrij/eiwitrijk moest, maar dat is niet zo. Op zich kun je prima eten, geen vreemde dingen. Het is natuurlijk allemaal wat minder dan je nu eet. 

Friezinnetje

Friezinnetje

01-10-2024 om 18:25 Topicstarter

had jij de eerste bijeenkomst al gehad? 

Wat fijn dat je nu de datum weet. Succes!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.