Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Bovenooglidcorrectie

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 09:52:

Ambra, bedankt voor het beladvies. 😘 Verdoven gaat met gel en druppels. Ik zie er nog steeds tegenop maar dat is al iets minder nu gelukkig.

Ninoea: ik ben er nu idd op tijd bij. Het is wel progressief dus komt terug/ verergerd. Maar ik zal waarschijnlijk dan nu wel onder controle komen/ blijven. Heb al in 25 jaar geen oogarts meer gezien.

Zuster: spannend! Ziet het nog erg blauw? Ik gebruik bloedverdunners, zal bij mij wel bont en blauw gaan zien. ( moet ik voor de ingreep mee stoppen , ook wel spannend )

1 klein blauw plekje onder mijn linkeroog, ik heb wel heel vaak gekoeld en slik arnica tabletjes , heeft wellicht geholpen . 

Zuster2021 schreef op 23-01-2025 om 11:48:

[..]

1 klein blauw plekje onder mijn linkeroog, ik heb wel heel vaak gekoeld en slik arnica tabletjes , heeft wellicht geholpen .

Mag je ook arnicazalf smeren of wordt dat afgeraden?  Weet je dat toevallig?  Dat heb ik in huis nl en goede ervaringen mee. Anders moet ik tegen die tijd  even de tabletjes kopen.

Krokodilletje

Krokodilletje

23-01-2025 om 12:42 Topicstarter

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 11:52:

[..]

Mag je ook arnicazalf smeren of wordt dat afgeraden? Weet je dat toevallig? Dat heb ik in huis nl en goede ervaringen mee. Anders moet ik tegen die tijd even de tabletjes kopen.

Mij werd gezegd arnicazalf in huis te halen maar ik heb het niet gebruikt. 

Mag dus wel 

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 11:52:

[..]

Mag je ook arnicazalf smeren of wordt dat afgeraden? Weet je dat toevallig? Dat heb ik in huis nl en goede ervaringen mee. Anders moet ik tegen die tijd even de tabletjes kopen.

Arnica zalf durf ik niet met zekerheid te zeggen🤔

Krokodilletje

Krokodilletje

23-01-2025 om 12:45 Topicstarter

arnicazalf uiteraard niet op de hechtingen maar onder ogen waar het blauw wordt

Krokodilletje schreef op 23-01-2025 om 12:42:

[..]

Mij werd gezegd arnicazalf in huis te halen maar ik heb het niet gebruikt.

Mag dus wel

Top, dank je wel!

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 09:52:

Ambra, bedankt voor het beladvies. 😘 Verdoven gaat met gel en druppels. Ik zie er nog steeds tegenop maar dat is al iets minder nu gelukkig.

Ninoea: ik ben er nu idd op tijd bij. Het is wel progressief dus komt terug/ verergerd. Maar ik zal waarschijnlijk dan nu wel onder controle komen/ blijven. Heb al in 25 jaar geen oogarts meer gezien.

Zuster: spannend! Ziet het nog erg blauw? Ik gebruik bloedverdunners, zal bij mij wel bont en blauw gaan zien. ( moet ik voor de ingreep mee stoppen , ook wel spannend )

Ah gelukkig. In een vergelijkbare situatie had jij dit ook geadviseerd aan een ander, maar nu had je ff paniek om jezelf 

Het is nu twee weken na de operatie, het herstel gaat heel erg goed. Nog iets blauw onder mijn linkeroog, maar dit word iedere dag minder. Ben er heel,erg blij mee, had het veel eerder moeten doen. Ben weer aan het werk en doe alles gewoon weer. 

Zuster2021 schreef op 02-02-2025 om 11:13:

Het is nu twee weken na de operatie, het herstel gaat heel erg goed. Nog iets blauw onder mijn linkeroog, maar dit word iedere dag minder. Ben er heel,erg blij mee, had het veel eerder moeten doen. Ben weer aan het werk en doe alles gewoon weer.

Fijn zeg! Ik hoop ook tzt op een vlot herstel.  Gebruik  wel bloedverdunners dus zal misschien wat langer  blauw zien. 

Krokodilletje

Krokodilletje

11-02-2025 om 16:13 Topicstarter

lientje69 schreef op 21-01-2025 om 18:59:

[..]

Tsja.. wat zal ik zeggen. Behoorlijk geschrokken. Bij de intake kwam tijdens het onderzoek verhoogde oogboldruk naar boven. Grote kans op acute glaucoom . Met risico op ( ernstig ) beschadigen van de oogzenuw. Mijn grootste angst ( blind worden ) sloeg toe. Ik ben aan mijn linkeroog sowieso al nagenoeg blind.

Dus nu op 10 en 17 februari een laserbehandeling om een extra gaatje in mijn oog te maken zodat de druk omlaag gaat. Vind het echt doodeng. Vooral die naald met verdoving recht in mijn oog.

Hoe is het gegaan Lientje69? 

Krokodilletje schreef op 11-02-2025 om 16:13:

[..]

Hoe is het gegaan Lientje69?

Eerste oog gelukkig  achter de rug.  Dat was de spannendste want dat was mijn goede oog. Gisteren  na de behandeling  erge hoofdpijn , waarschijnlijk  reactie op de pupilverkleinende druppels. Moest 2 keer want ik reageerde er eerst niet op. Na de behandeling wazig zien en erg gevoelig qua pijn. Vanmorgen  nog wat last. Nu inmiddels  geen problemen meer. Alleen bij ogen druppelen  met antibiotica  blijft het nabranden nog ( ongeveer 2 uur ) Hoop dat het snel minder wordt.  Verder ben ik erg moe. Geen idee waarom. Misschien  een reactie  op de spanning.  Ze hebben ongeveer  8 keer nodig gehad met de laser om een gaatje te branden. Geen idee of dat normaal  of afwijkend  is.

Krokodilletje

Krokodilletje

11-02-2025 om 18:14 Topicstarter

Moe kan best van de spanning zijn want je zag er flink tegrnop toch?
Dit oog is iig klaar en je van af.
Beterschap en sterkte voor de volgende

Krokodilletje schreef op 11-02-2025 om 18:14:

Moe kan best van de spanning zijn want je zag er flink tegrnop toch?
Dit oog is iig klaar en je van af.
Beterschap en sterkte voor de volgende

Dank je !

Aanstaande maandag heb ik de ooglidcorrectie van beide ogen. Collega is recent ook geweest, is echt geen pieper , maar zegt dat de verdovingsprikken heel erg pijnlijk zijn. ( en veel )  . Begin er flink tegenop te zien inmiddels.

lientje69 schreef op 25-03-2025 om 20:51:

Aanstaande maandag heb ik de ooglidcorrectie van beide ogen. Collega is recent ook geweest, is echt geen pieper , maar zegt dat de verdovingsprikken heel erg pijnlijk zijn. ( en veel ) . Begin er flink tegenop te zien inmiddels.

Het zijn kleine venijnige prikjes maar echt niet enorm onoverkomelijk pijnlijk hoor. Laat je niet gek maken! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.