Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Bovenooglidcorrectie

lientje69 schreef op 21-01-2025 om 22:18:

[..]

Ja volgens de arts is het risico op acute glaucoom met als gevolg beschadigde oogzenuw groot. Vandaar dat ik ook al best snel geholpen word. Gezien het feit dat ik in de praktijk eigenlijk maar één oog heb best een risico. Daarom beginnen ze ook gelijk met mijn goede oog. Wat ik echt doodeng vind. Want stel dat het mis gaat...

Bovendien ben ik echt bang voor die naald in mijn oog. Raak in paniek als er iets aan/ in mijn oog is. Draag daarom ook geen contactlenzen.

Maar ik heb idd geluk gehad ja. Als man niet zo had aangedrongen op de ooglidcorrectie was ik pas over een paar jaar gegaan. En dan was er waarschijnlijk flink meer schade geweest. Of nog erger.

Ik snap dat het doodeng is ( heb zelf ook een lui oog en daarnaast een slecht oog).. ik kan je daarin dan ook niet echt geruststellen.

lientje69 schreef op 21-01-2025 om 18:59:

[..]

Tsja.. wat zal ik zeggen. Behoorlijk geschrokken. Bij de intake kwam tijdens het onderzoek verhoogde oogboldruk naar boven. Grote kans op acute glaucoom . Met risico op ( ernstig ) beschadigen van de oogzenuw. Mijn grootste angst ( blind worden ) sloeg toe. Ik ben aan mijn linkeroog sowieso al nagenoeg blind.

Dus nu op 10 en 17 februari een laserbehandeling om een extra gaatje in mijn oog te maken zodat de druk omlaag gaat. Vind het echt doodeng. Vooral die naald met verdoving recht in mijn oog.

pittig! sterkte.

krulliebollie schreef op 22-01-2025 om 11:49:

[..]

pittig! sterkte.

Heel veel sterkte 🍀

Zuster2021 schreef op 22-01-2025 om 17:05:

[..]

Heel veel sterkte 🍀

Dank je wel! Heb er verdorie slecht van geslapen.  Zie er vreselijk tegenop. Maar ja het alternatief is ook niet bepaald een goede keuze. Geen keuze eigenlijk.  Ik moet wel. Hopelijk  valt het mee. Dat is toch meestal zo als je ergens  erg tegenop ziet? Toch??

Jaaaaah! Ja!

Datum voor  de ooglidcorrectie is ook bekend.  31 maart

Me even verdiept wat voor soort laserbehandeling ik krijg voor de glaucoom. Van wat ik nu denk, verdoven ze met gel bij dit type behandeling.  En niet met een injectie . Dus fingers crossed. Nog steeds  eng maar al een stukje minder.

lientje69 schreef op 22-01-2025 om 21:48:

Me even verdiept wat voor soort laserbehandeling ik krijg voor de glaucoom. Van wat ik nu denk, verdoven ze met gel bij dit type behandeling. En niet met een injectie . Dus fingers crossed. Nog steeds eng maar al een stukje minder.

Kun je het alvast navragen? Scheelt een hoop enge gedachten en gepieker..

Ambra schreef op 22-01-2025 om 22:30:

[..]

Kun je het alvast navragen? Scheelt een hoop enge gedachten en gepieker..

Moet ik ze morgen even bellen. Misschien  kan de receptie het antwoord geven idd. Zal wel schelen. Zie er evengoed als een beer tegenop. Maar geen naalden in mijn oog scheelt al de helft!!

Ik heb een algemene folder waarop meerdere soorten staan. Vandaar mijn verwarring. 

@krokodielftje fijn dat de correctie goed is geslaagd. 
@lientje69. Wat een schrik en spanning. Inderdaad fijn dat je het nu weet en daardoor kunt handelen, maar ik begrijp ook goed dat dat nog niet zo voelt en je vooral heel gestresst bent. Ik hoop enorm voor je dat het allemaal meevalt en succesvol is. Het is niet niks, maar het klinkt alsof je er op tijd bij bent. Sterkte!!

bij mij gaan morgen de hechtingen eruit, zo benieuwd naar het resultaat 

Ambra, bedankt voor het beladvies. 😘 Verdoven gaat met gel en druppels.  Ik zie er nog steeds tegenop maar dat is al iets minder nu gelukkig.

Ninoea: ik ben er nu idd op tijd bij. Het is wel progressief  dus komt terug/ verergerd. Maar ik zal waarschijnlijk  dan nu wel onder controle  komen/ blijven. Heb al in 25 jaar geen oogarts meer gezien. 

Zuster: spannend! Ziet het nog erg blauw? Ik gebruik bloedverdunners, zal bij mij wel bont en blauw gaan zien. ( moet ik voor de ingreep mee stoppen  , ook wel spannend  )

Krokodilletje

Krokodilletje

23-01-2025 om 11:37 Topicstarter

Lientje: fijn dat je geen injecties krijgt.
Spannend is het sowieso maar gel en druppels klinkt een stuk beter!
Goed det je onder controle blijft dan zijn ze er vlot bij.

Zuster: ik had nadat de hechtingen waren verwijderd een klein bultje aan de zijkant van mijn oog maar dat is nu bijna weg.
Voelt nog steeds wat trekkerig de littekentjes  maar dat kan ook door de kou komen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.