Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Bovenooglidcorrectie

lientje69 schreef op 10-01-2025 om 11:01:

[..]

Dank je! Wachtlijst is 60 dagen hoorde ik dus intake zal nog wel ff duren.

Nou dat is sneller dan verwacht . Kan de 21ste al terecht. 

Krokodilletje

Krokodilletje

12-01-2025 om 21:57 Topicstarter

lientje69 schreef op 12-01-2025 om 16:06:

[..]

Nou dat is sneller dan verwacht . Kan de 21ste al terecht.

Fijn zeg.

Dat scheelt nogal wat tijd.

Succes!

ik heb het ook laten doen , zag er erg tegen op, maar is me heel erg mee gevallen. Verdovings spuitjes voel je wel wat van, gemene prikjes. Maar de behandeling is een fluitje van een cent. De eerst dagen flink gekoeld , het is nu de vierde dag erna , en mijn ogen zien nog wel rood, en heb een blauwe plek onder mijn linkeroog. Maar al met al is het goed te doen, heb er absoluut geen spijt van.

Zuster2021 schreef op 20-01-2025 om 16:17:

ik heb het ook laten doen , zag er erg tegen op, maar is me heel erg mee gevallen. Verdovings spuitjes voel je wel wat van, gemene prikjes. Maar de behandeling is een fluitje van een cent. De eerst dagen flink gekoeld , het is nu de vierde dag erna , en mijn ogen zien nog wel rood, en heb een blauwe plek onder mijn linkeroog. Maar al met al is het goed te doen, heb er absoluut geen spijt van.

Fijn te horen. Ik ben benieuwd  naar de afspraak morgen.

lientje69 schreef op 20-01-2025 om 17:19:

[..]

Fijn te horen. Ik ben benieuwd naar de afspraak morgen.

Succes vandaag🍀

Krokodilletje

Krokodilletje

21-01-2025 om 16:58 Topicstarter

lientje69 schreef op 20-01-2025 om 17:19:

[..]

Fijn te horen. Ik ben benieuwd naar de afspraak morgen.

En....hoe is het gegaan?

Krokodilletje schreef op 21-01-2025 om 16:58:

[..]

En....hoe is het gegaan?

Tsja.. wat zal ik zeggen. Behoorlijk geschrokken.  Bij de intake kwam tijdens het onderzoek  verhoogde oogboldruk naar boven.  Grote kans op acute glaucoom . Met risico op ( ernstig  ) beschadigen  van de oogzenuw.  Mijn grootste angst ( blind worden ) sloeg toe. Ik ben aan mijn linkeroog sowieso  al nagenoeg blind. 

Dus nu op 10 en 17 februari  een laserbehandeling om een extra gaatje in mijn oog te maken zodat de druk omlaag  gaat. Vind het echt doodeng.  Vooral die naald met verdoving recht in mijn oog.

Wat betreft de ooglidcorrectie, dit wordt april. Beide ogen inclusief  de spiertjes. Dus niet alleen huid. Vrijeel zeker geheel vergoed, de verzekering moet nog even fiat geven maar de arts had weinig twijfels. Blijkbaar  was het er slechter aan toe dan ik zelf dacht.

Ik had al veel hoofdpijn. Maar dacht dat kwam door  mijn hsngende ooglid. Dat trekt erg nl. Maar blijkbaar  was de oorzaak  dus de verhoogde oogboldruk.

lientje69 schreef op 21-01-2025 om 18:59:

[..]

Tsja.. wat zal ik zeggen. Behoorlijk geschrokken. Bij de intake kwam tijdens het onderzoek verhoogde oogboldruk naar boven. Grote kans op acute glaucoom . Met risico op ( ernstig ) beschadigen van de oogzenuw. Mijn grootste angst ( blind worden ) sloeg toe. Ik ben aan mijn linkeroog sowieso al nagenoeg blind.

Dus nu op 10 en 17 februari een laserbehandeling om een extra gaatje in mijn oog te maken zodat de druk omlaag gaat. Vind het echt doodeng. Vooral die naald met verdoving recht in mijn oog.

❤️

Krokodilletje

Krokodilletje

21-01-2025 om 22:05 Topicstarter

[..]

Tsja.. wat zal ik zeggen. Behoorlijk geschrokken. Bij de intake kwam tijdens het onderzoek verhoogde oogboldruk naar boven. Grote kans op acute glaucoom . Met risico op ( ernstig ) beschadigen van de oogzenuw. Mijn grootste angst ( blind worden ) sloeg toe. Ik ben aan mijn linkeroog sowieso al nagenoeg blind.

Dus nu op 10 en 17 februari een laserbehandeling om een extra gaatje in mijn oog te maken zodat de druk omlaag gaat. Vind het echt doodeng. Vooral die naald met verdoving recht in mijn oog.

Ach jee dat verwacht je toch niet?

Heb met je te doen hoor.

Ik neem aan dat ze er op tijd bij zijn nu ?

Krokodilletje

Krokodilletje

21-01-2025 om 22:07 Topicstarter

lientje69 schreef op 21-01-2025 om 19:01:

Wat betreft de ooglidcorrectie, dit wordt april. Beide ogen inclusief de spiertjes. Dus niet alleen huid. Vrijeel zeker geheel vergoed, de verzekering moet nog even fiat geven maar de arts had weinig twijfels. Blijkbaar was het er slechter aan toe dan ik zelf dacht.

Je bent idd niet voor niets gegaan.

Fijn dat er wat aan gedaan wordt

Krokodilletje schreef op 21-01-2025 om 22:05:

[..]

Ach jee dat verwacht je toch niet?

Heb met je te doen hoor.

Ik neem aan dat ze er op tijd bij zijn nu ?

Ja maar glaucoom is wel progressief. Maar tot nu toe heb ik alleen nog verhoogde oogboldruk ( wat glaucoom kan veroorzaken) dus als het goed is kan ik voorlopig  weer even verder.  Voor de toekomst zal ik het niet kunnen ontwijken  vrees ik ( als ik " echt " oud word) 

Maar ik denk zomaar dat ze me hierna wel onder controle willen houden. Dus eigenlijk  is dit een geluk bij een ongeluk.  Alleen voelt het voor mij nog even niet zo.

[..]

Het is ontzettend schrikken Lientje..maar als je niet naar deze arts was gegaan voor de intake voor ooglidcorrectie had je dus nog veel langer doorgelopen met verhoogde oogdruk..dus een ontzettend geluk eigenlijk..

Ambra schreef op 21-01-2025 om 22:11:

[..]

Het is ontzettend schrikken Lientje..maar als je niet naar deze arts was gegaan voor de intake voor ooglidcorrectie had je dus nog veel langer doorgelopen met verhoogde oogdruk..dus een ontzettend geluk eigenlijk..

Ja volgens de arts is het risico op acute glaucoom met als gevolg beschadigde oogzenuw  groot.  Vandaar dat ik ook al best snel geholpen word.  Gezien het feit dat ik in de praktijk eigenlijk maar één oog heb best een risico.  Daarom beginnen ze ook gelijk met mijn goede oog. Wat ik echt doodeng vind. Want stel dat het mis gaat...

Bovendien  ben ik echt bang voor die naald in mijn oog. Raak in paniek als er iets aan/ in mijn oog is. Draag daarom ook geen contactlenzen.

Maar ik heb idd geluk gehad ja. Als man niet zo had aangedrongen op de ooglidcorrectie was ik pas over een paar jaar gegaan. En dan was er waarschijnlijk flink meer schade geweest. Of nog erger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor