Jouw lijf

PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?

alhambra
03-11-2023 om 12:39
Ik heb deze week te weinig bewogen terwijl ik het juist nodig had vanwege stress op het werk. Ik vind het jammer dat het niet gelukt is want ik voel dat ik teveel spanning heb in mijn lijf.
Het was steeds snel lunchen en weer door en ook 's avonds ging de laptop weer aan.
Het slechte weer hielp ook niet mee.
Vandaag gelukkig wel ruimte voor een wandeling en morgen yoga.

Dolfje
03-11-2023 om 13:53
Dorestad schreef op 03-11-2023 om 12:34:
[..]
Een paar dagen geleden schreef je nog dat je steeds de verkeerde keuzes maakte. Dan weet je toch een eventuele oorzaak? Blijvend gewichtsverlies is alleen mogelijk bij blijvend andere keuzes maken. En niet bij steeds een paar dagen ok eten en dan de teugels weer laten vieren.
Ja afgelopen weekend maar sinds maandag dus weer goed bezig en nu dus 2 kilo zwaarder dan maandag dat is toch absurd?

PhilDunphy
03-11-2023 om 14:09
Dolfje schreef op 03-11-2023 om 13:53:
[..]
Ja afgelopen weekend maar sinds maandag dus weer goed bezig en nu dus 2 kilo zwaarder dan maandag dat is toch absurd?
Op zich kan dat geen vet zijn dan. Ik zou het over wat langere tijd proberen te bekijken. Gedurende de maand kun je erg schommelen en wisselend zijn in vocht vasthouden. Dingen als het weer kunnen daar ook een rol in spelen. Probeer de moed niet op te geven en kijk over een paar weken hoe het over langere tijd is verlopen.

Dolfje
03-11-2023 om 14:14
Nu moet ik komende week ook ongesteld worden, tenminste ik las voor de vakantie nog een stopweek van de pil in maar dat kan het nu nog niet zijn. Na de vakantie wil ik definitief stoppen met de pil, kijken wat mijn lichaam dan gaat doen. Niet zo zeer mijn gewicht hoor maar of het ongesteld zijn ophoudt want word volgend jaar 50.
Op vakantie zijn we in elk geval wel van plan te gaan sporten er dit tenslotte een gym in het hotel en veel te gaan lopen.
Heb vandaag in elk geval 2 keer een half uur gefietst en ga zo even wandelen en paar boodschappen doen.

Dorestad
03-11-2023 om 16:48
PhilDunphy schreef op 03-11-2023 om 14:09:
[..]
Op zich kan dat geen vet zijn dan. Ik zou het over wat langere tijd proberen te bekijken. Gedurende de maand kun je erg schommelen en wisselend zijn in vocht vasthouden. Dingen als het weer kunnen daar ook een rol in spelen. Probeer de moed niet op te geven en kijk over een paar weken hoe het over langere tijd is verlopen.
Helemaal eens met je. Net zomin als 2 -3 kilo vet kwijtraken in 1 week. Vocht, stoelgang: alleen al 2 factoren die getal op weegschaal kunnen beïnvloeden.

-Nienke-
03-11-2023 om 18:22
Hier zijn de gewenste kilo’s eraf (van 77 naar 70). Heel fijn, maar ik vind juist het op gewicht blíjven een uitdaging. Ik ben dus hard op zoek naar een goede balans tussen letten op m’n eten en niet te streng voor mezelf zijn. Ik vind het maar lastig.

duizel
03-11-2023 om 20:22
-Nienke- schreef op 03-11-2023 om 18:22:
Hier zijn de gewenste kilo’s eraf (van 77 naar 70). Heel fijn, maar ik vind juist het op gewicht blíjven een uitdaging. Ik ben dus hard op zoek naar een goede balans tussen letten op m’n eten en niet te streng voor mezelf zijn. Ik vind het maar lastig.
Dat is ook heel lastig! Terug naar je oude gewoontes wil je niet want dan kom je weer aan. Hoe je het afgegoten tijd wil je ook niet want je wil niet meer afvallen. Is inderdaad een nieuwe balans vinden.

Ysenda
04-11-2023 om 09:07
Dolfje schreef op 03-11-2023 om 14:14:
Nu moet ik komende week ook ongesteld worden, tenminste ik las voor de vakantie nog een stopweek van de pil in maar dat kan het nu nog niet zijn. Na de vakantie wil ik definitief stoppen met de pil, kijken wat mijn lichaam dan gaat doen. Niet zo zeer mijn gewicht hoor maar of het ongesteld zijn ophoudt want word volgend jaar 50.
Op vakantie zijn we in elk geval wel van plan te gaan sporten er dit tenslotte een gym in het hotel en veel te gaan lopen.
Heb vandaag in elk geval 2 keer een half uur gefietst en ga zo even wandelen en paar boodschappen doen.
Mijn ervaring met hotel gyms is dat die erg beperkt zijn. Ik neem daarom altijd zelf mijn weerstandsbanden en elastieken mee. Laatste keer gingen de dubbels niet verder dan 10kg. Was er 1 loopband, een defecte roeimachine en 1 bank maar geen cable station.

Ysenda
04-11-2023 om 09:11
wat is het toch heerlijk rustig zaterdagochtend om 7 uut in de sportschool.
Mijn training van vandaag zit er al weer op en ging goed. Overal weer wat gewicht of reps bij.
Tenopzichte van vorige zaterdag weer een kilo er af terwijl ik toch 2 recepties had en we gister een dagje uit geweest zijn.
Vandaag lekker naar de film en vanavond F1 kijken. Misschien nog even de stad in.
Eetplan is klaar voor vandaag dus dat zou goed moeten gaan.

Dolfje
04-11-2023 om 10:52
Ysenda schreef op 04-11-2023 om 09:07:
[..]
Mijn ervaring met hotel gyms is dat die erg beperkt zijn. Ik neem daarom altijd zelf mijn weerstandsbanden en elastieken mee. Laatste keer gingen de dubbels niet verder dan 10kg. Was er 1 loopband, een defecte roeimachine en 1 bank maar geen cable station.
Ja vorig jaar was het ook waardeloos in ons hotel. Fiets met 1 trapper en een gare crosstrainer. Adverteer dan niet met het hebben van een gym denk ik dan. Bij de evaluatie ingevuld dat ik dat waardeloos vond. Deed toen elke dag oefeningen met de 7 minute app. We zitten nu in een Riu hotel, heb daar iets hogere verwachtingen van dan het hotel van vorig jaar.

alhambra
04-11-2023 om 13:25
Dat is wel een tegenvaller als ze adverteren met een sportzaal en dat het dan niets voorstelt.
Ik heb mijn portie beweging gehaald vandaag. Op de fiets naar yoga (2×25 min) en ook nog de les zelf.

duizel
05-11-2023 om 20:00
sinds kort gestart met e-gym en nu heb ik de negatieve training. Valt me best tegen.
Ysenda goed bezig dan! Ik juist wat omhoog maar is bekend in deze tijd van de maand. Is hormonaal.

Dolfje
05-11-2023 om 20:30
duizel schreef op 05-11-2023 om 20:00:
sinds kort gestart met e-gym en nu heb ik de negatieve training. Valt me best tegen.
Ja zwaar hé! Ik zit nu ook in negative. Morgen weer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.