Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-10-2023 om 13:26

ik heb ooit aan het begin van dit topic meegeschreven. Vol goede voornemens, en toen gebeurden er prive een paar stomme dingen en lukte het niet meer. Inmiddels is de rust wat weergekeerd en schrijf ik graag weer mee. Mijn bmi is 31,5... Dat moet lager.

duizel schreef op 28-10-2023 om 05:39:

Maar ik merk dat het donkere weer wat met me doet. Ik zit dan minder goed in mijn vel en gezond eten wil niet zo. Ik moet daar wel weer mee aan de slag want de hele herfst en winter niet goed eten werkt natuurlijk niet.

Hier precies zo. Ik wil zo graag onder de 80 komen , zeker voor de vakantie maar die is dus al over 2 weken. maar ik maak telkens weer de verkeerde keuzes. En dan ben ik weer teleurgesteld in mezelf.

herkenbaar Dolfje. Het blijft lastig. Ik heb vandaag voor het eerst in lange tijd weer een rondje gelopen en dat ging een stuk beter dan de laatste keer. En omdat me het meegevallen is, moet ik dat dan weer vaker gaan doen. 

Als ze een pilletje zouden bedenken waardoor je gemakkelijk verstandige keuzes zou maken zou ik in de rij staan!

alhambra schreef op 28-10-2023 om 16:26:

Als ze een pilletje zouden bedenken waardoor je gemakkelijk verstandige keuzes zou maken zou ik in de rij staan!

ik zou een familiepak bestellen

Hier hetzelfde, dat je bij donker, koud en nat weer ook gelijk trek krijgt in warme chocolademelk,  oliebollen, chips en stamppot met vette jus.

Ik was ruim onder de 80 beland maar inmiddels zit ik er weer weer boven. Deze week gaat het tot mijn verbazing wel naar beneden. Dinsdag een team uitje: taart bakken, die ik dan wel gewonnen heb, voordeel taart met slagroom en dat lust ik niet. Maar avondeten met pizza.
Het weekend ervoor gewandeld maar ook slecht gegeten.

Vanavond ga ik weer sporten met zoon is het idee maar ik heb niet veel zin.

Ik loop nu een paar keer per week ‘s avonds met een buurvrouw.
Overdag doe ik zo veel mogelijk met de fiets/lopend: vandaag naar het centrum op de fiets, daarna verf halen op de fiets en daarna lopend boodschappen doen (fruit en brood etc. zware boodschappen een keer per twee weken met de auto: komt die er ook nog eens uit 😁).

Qua eten maak ik keuzes: ik ontzeg mezelf niet alles, maar als ik overdag chocolade cake heb gehad tijdens dagje shoppen, mag ik bijvoorbeeld ‘s avonds geen hartige snacks. 
Of als ik een mega ontbijt/lunch heb genomen, is de avondmaaltijd verse soep met een broodje (of andersom: weinig overdag en in de avond de stamppotten met jus etc.).

net weer een rondje gelopen. 
Gisteren diëtiste aan de lijn, waar ik vanuit HA naar verwezen ben voor GLI. Maar na dat gesprek gaat de zin me bijna al weer. Geen fatsoenlijke afspraak mee te maken, klinkt nog heel jong. En ik weet wel wat ik verkeerd doe, en ik weet ook prima wat ik wel moet eten. Alleen het volhouden, dat is het probleem. Ik kan wel 10 weken, of mss wel 20 weken me goed aan een programma houden, maar dan. Dan sluipt het er weer langzaam in. En ik weet niet of ik dat nou wel kan met die GLI. 
Kom ook zo in aanmerking voor een bypass, maar ja, wil ik dat? 
Lastig hoor. 

Friezinnetje schreef op 31-10-2023 om 19:51:

net weer een rondje gelopen.
Gisteren diëtiste aan de lijn, waar ik vanuit HA naar verwezen ben voor GLI. Maar na dat gesprek gaat de zin me bijna al weer. Geen fatsoenlijke afspraak mee te maken, klinkt nog heel jong. En ik weet wel wat ik verkeerd doe, en ik weet ook prima wat ik wel moet eten. Alleen het volhouden, dat is het probleem. Ik kan wel 10 weken, of mss wel 20 weken me goed aan een programma houden, maar dan. Dan sluipt het er weer langzaam in. En ik weet niet of ik dat nou wel kan met die GLI.
Kom ook zo in aanmerking voor een bypass, maar ja, wil ik dat?
Lastig hoor.

Ik zou willen dat ik de tip voor je had.

Zo'n gastric bypass heeft voor- en nadelen. Je kunt erna niet meer terug en echt heel weinig mag je dan nog maar eten.

Het maken van goede keuzes is erg lastig. Mij is het door de jaren heen wel gelukt om kleine verbeteringen te realiseren (thee ipv frisdrank, thee zonder suiker, veel minder alcohol). Wellicht dat er iets kleins is wat wel zou lukken?

Het lukt helaas niet goed om mijn gehele eetpatroon aan te passen aan wat goed voor me zou zijn.

hier gaat het best goed, ik zit weer onder de 80 kg.
Met een beetje moeite zou ik de -10 nog kunnen halen dit jaar.
De pijn van mijn frozen shoulder is vrijwel weg maar er is wel een behoorlijk bewegingsbeperking en ook de belastbaarheid is ern stuk lager. 
Dus is het best zoeken hoe ik mijn oefeningen moet doen maar daat heb ik PT voor.
Ik begin het sporten ook weer steeds leuker te vinden. 

Bij mij gaat het niet goed met mijn gewicht.  Qua eten best ok en sporten ook maar ik zit gewoon boven de 83 nu. Ik snap er niks van en ik baal en word er moedeloos van.

Dolfje schreef op 03-11-2023 om 08:07:

Bij mij gaat het niet goed met mijn gewicht. Qua eten best ok en sporten ook maar ik zit gewoon boven de 83 nu. Ik snap er niks van en ik baal en word er moedeloos van.

Wat rot Dolfje! Doe je zo je best

PhilDunphy

PhilDunphy

03-11-2023 om 11:08 Topicstarter

Ik heb ook een slechte week. Dat begon met het verjaardagsweekend van m'n dochter. Dan heb ik bedacht 'Ik mag dit weekend wel wat lekkers. Ik hoef niet te lijnen op de verjaardag van m'n eigen kind', maar vervolgens gaan alle remmen los. En dan niet 1 dag, maar 3 dagen, want de visite kwam verspreid.
En vervolgens werd ik de dag erna ziek. En ik vind mezelf al vrij snel zielig als ik ziek ben plus mijn keel doet minder zeer als er (zacht) eten in gestopt blijft worden, dus ook nu ben ik al een paar dagen echt slecht bezig. Helpt allemaal niet. En vanwege het ziek zijn natuurlijk ook niet gesport deze week.

Ik hoop maar dat ik volgende week weer fit ben en dan kijken hoe snel we de schade er weer vanaf krijgen..

Dolfje schreef op 03-11-2023 om 08:07:

Bij mij gaat het niet goed met mijn gewicht. Qua eten best ok en sporten ook maar ik zit gewoon boven de 83 nu. Ik snap er niks van en ik baal en word er moedeloos van.

Een paar dagen geleden schreef je nog dat je steeds de verkeerde keuzes maakte.  Dan weet je toch een eventuele oorzaak? Blijvend gewichtsverlies is alleen mogelijk bij blijvend andere keuzes maken.  En niet bij steeds een paar dagen ok eten en dan de teugels weer laten vieren.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.