Jouw lijf

PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?

Friezinnetje
13-10-2023 om 14:58
ik heb tijden niets gedaan aan afvallen, maar ga nu toch weer bezig. Vanmorgen naar ha geweest voor andere dingen, maar ja, kwam natuurlijk ook weer op gewicht uit. Gaat mss een groep met GLI beginnen binnenkort, daar zou hij me aanmelden, voor info enz. En evt kan ik ook zo bij zkh aangemeld worden voor maagverkleining. (heb ik genoeg BMI voor ).
Maar ga eerst weer starten met mijn laatste dieet, dat was op zich goed te doen. Net weer boodschappen in huis gehaald.

duizel
13-10-2023 om 18:01
alhambra schreef op 13-10-2023 om 13:46:
Fietsen lukt weer gelukkig!
Van de week stond me snaaien ineens tegen. Dat is een welkom gevoel.
Fijn weekend iedereen!
Dat gevoel hoop ik ook ooit te bereiken..
Strakker worden is zeker fijn dolfje!

alhambra
16-10-2023 om 20:51
Mijn blessure is over dus vandaag weer gewandeld.
We hebben vakantie en normaal halen we dan allelei lekkere dingetjes maar we hebben nu besloten om het niet te doen. We zijn wel uit eten geweest maar het was niet én én.

Friezinnetje
20-10-2023 om 22:46
alhambra schreef op 20-10-2023 om 22:28:
Hoe gaat het met jullie?
ben deze week weer begonnen en gaat tot nu toe goed.

PhilDunphy
20-10-2023 om 22:48
Afgelopen paar dagen voor het eerst in 5 jaar kindvrij weggeweest met partner. Bewust gekozen om alle eetregels even los te laten. Maar dus wel volop restaurants, wijn- en cocktailbars bezocht
Dus ja... de weegschaal zal dit alles vast niet heel leuk hebben gevonden. Ik wel!

Friezinnetje
20-10-2023 om 22:49
PhilDunphy schreef op 20-10-2023 om 22:48:
Afgelopen paar dagen voor het eerst in 5 jaar kindvrij weggeweest met partner. Bewust gekozen om alle eetregels even los te laten. Maar dus wel volop restaurants, wijn- en cocktailbars bezocht
![]()
Dus ja... de weegschaal zal dit alles vast niet heel leuk hebben gevonden. Ik wel!
![]()
dat laatste is ook heel belangrijk!

Dolfje
20-10-2023 om 23:38
Friezinnetje schreef op 20-10-2023 om 22:49:
[..]
dat laatste is ook heel belangrijk!
Zeker!

Ranjemeteenrietje
21-10-2023 om 07:07
Ik ben nu een weekje weg met gezin. Gisteren dikke file, dus al dropjes zitten snoepen ik de auto en patatjes als avondeten.
Maar ach, ik ga proberen het los te laten en gewoon te genieten van de week! Of het nou regent of droog is.
En wat heerlijk @PhilDunphy een aantal dagen zonder kinderen.

alhambra
21-10-2023 om 08:04
Het klinkt heel gezellig! Wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben. Hier gaat het zijn gangetje.

PhilDunphy
27-10-2023 om 23:41
Na de leuke dagen uit weer de draad opgepakt, 3x deze week gesport. Wel een beetje met tegenzin, maar het voelde meteen weer goed om te sporten.
En wat leuk was: vandaag deed ik na een paar weken krachtcircuit weer eens een krachtmeting bij de e-gym en ik ben enorm vooruit gegaan! In maart dit jaar was mijn spierkracht op referentieleeftijd 62 Toen langzaam gezakt naar 46 in september. En nu, eind oktober, op 36 jaar!
(en ik ben 38)
Mijn cardio leeftijd blijft nog wat achter denk ik, die heb ik vandaag niet gemeten.
Hoe gaat het bij jullie?

duizel
28-10-2023 om 05:39
niet zo goed. Wel het sporten opgepakt. Ik doe nu ook e-gym. Dat doe ik trouw minimaal 2 keer per week.
Maar ik merk dat het donkere weer wat met me doet. Ik zit dan minder goed in mijn vel en gezond eten wil niet zo. Ik moet daar wel weer mee aan de slag want de hele herfst en winter niet goed eten werkt natuurlijk niet.

alhambra
28-10-2023 om 08:08
Minder bewogen dan gewild door de regen. Eetpatroon was oké deze week.
Vandaag ook weer. Ik was van plan om op de fiets naar yoga te gaan want een ritje van 30 minuten. Er wordt 5mm regen voorspeld en daar heb ik dan geen zin meer in.

citroentje
28-10-2023 om 13:20
De -tien ga ik niet halen, maar het gaat goed met sporten en gezond eten. Ik zit op ruim -5. En mijn bmi is net onder de 30. Ik heb al twee keer gaatjes moeten bijprikken in mijn riemen, daar zit uiteindelijk de meeste gezondheidsdienst.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.