Jouw lijf

PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?

alhambra
06-11-2023 om 19:58
Ben nu in de sportschool. 2 weken niet geweest omdat ik ook weer yoga doe en niet aan én én toekom.
In plaats van de fiets heb ik de auto gepakt omdat ik door een slechte wijk moet. Jammer maar zo ga ik tenminste. Vanmiddag ook al lunchwandeling gedaan.
De weegschaal gaf een kilo meer dan eerst aan. Heb wel een dikke trainingsbroek en een vest aan. Dus ik zal 0,5 kilo aangekomen zijn. Kan ik mee leven. .

Friezinnetje
06-11-2023 om 20:55
hier vanmorgen gesprek gehad met dietiste over GLi. Ga er over nadenken. Zij snapte mij ook wel, toen ik vertelde dat ik de motivatie nodig heb, om door te blijven gaan. En als je dan als groep 1 x 3 mnd bij elkaar komt dat dat mss niet genoeg is. Kan ik nog 1 op 1 met haar, maar ja, moet je wel weer betalen. Dat zou dan 1 x 6-8 weken zijn. Verder sport je ook niet met elkaar, dit moet je zelf ook regelen. Zie dan niet een voordeel van deze GLi. Al met al nog niet helemaal enthousiast. Kan er nog wel even over nadenken, maar heb gezegd dat ik deze week bericht doe. Anders blijf ik het toch uitstellen.

Gebruikersnaaminvullen
06-11-2023 om 22:21
Friezinnetje schreef op 06-11-2023 om 20:55:
hier vanmorgen gesprek gehad met dietiste over GLi. Ga er over nadenken. Zij snapte mij ook wel, toen ik vertelde dat ik de motivatie nodig heb, om door te blijven gaan. En als je dan als groep 1 x 3 mnd bij elkaar komt dat dat mss niet genoeg is. Kan ik nog 1 op 1 met haar, maar ja, moet je wel weer betalen. Dat zou dan 1 x 6-8 weken zijn. Verder sport je ook niet met elkaar, dit moet je zelf ook regelen. Zie dan niet een voordeel van deze GLi. Al met al nog niet helemaal enthousiast. Kan er nog wel even over nadenken, maar heb gezegd dat ik deze week bericht doe. Anders blijf ik het toch uitstellen.
Is misschien een wandelmaatje iets voor je, of iets van een informele wandelclub?

alhambra
07-11-2023 om 12:08
Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-11-2023 om 22:21:
[..]
Is misschien een wandelmaatje iets voor je, of iets van een informele wandelclub?
Goed idee!

alhambra
07-11-2023 om 21:11
Gisterenavond na mijn positieve bericht toch meerdere slechte keuzes gemaakt. Vanavond gelukkig geen snaaibehoefte.

Friezinnetje
07-11-2023 om 21:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-11-2023 om 22:21:
[..]
ja, ik zou weer meer moeten gaan wandelen. Deed ik wel meer, maar toen tijd erg last van mijn knie gehad. Dat is nu weer zo goed als over, dus weer oppakken. Moet het niet zo regenen als het vanavond deed

Gebruikersnaaminvullen
07-11-2023 om 22:28
Friezinnetje schreef op 07-11-2023 om 21:25:
[..]
ja, ik zou weer meer moeten gaan wandelen. Deed ik wel meer, maar toen tijd erg last van mijn knie gehad. Dat is nu weer zo goed als over, dus weer oppakken. Moet het niet zo regenen als het vanavond deed
Is er misschien iemand met wie je routes kunt wandelen als het wandelen weer goed in je benen zit? Ik deed met een vriendin altijd de Bloesemtocht (helaas gestopt). Op Wandel.nl staan veel routes, ook per provincie.

Friezinnetje
08-11-2023 om 07:10
Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-11-2023 om 22:28:
[..]
Is er misschien iemand met wie je routes kunt wandelen als het wandelen weer goed in je benen zit? Ik deed met een vriendin altijd de Bloesemtocht (helaas gestopt). Op Wandel.nl staan veel routes, ook per provincie.
ik ben eerst al blij dat ik een rondje rond het dorp kan doen. Als ik dat helemaal heb gedaan is dat 6 km.

Gebruikersnaaminvullen
08-11-2023 om 12:52
Friezinnetje schreef op 08-11-2023 om 07:10:
[..]
ik ben eerst al blij dat ik een rondje rond het dorp kan doen. Als ik dat helemaal heb gedaan is dat 6 km.
Dat is een prima afstand toch.

PerfumedAlpaca84
08-11-2023 om 13:05
ik ben ook weer serieuzer met wandelen bezig. Vanochtend voor het werk een rondje gedaan van ongeveer 5,5 km. Vanmiddag ga ik nog een keer. Wandelen heeft voor mij twee voordelen: ik ben in beweging, en zolang ik loop eet ik niet...

Friezinnetje
11-11-2023 om 19:45
ik ga vanaf dinsdag weer fitnessen bij ons op het werk. Maken we weer een nieuw schema, en ik kan dan uitbreiden naar 2 x per week.

Loulou39
11-11-2023 om 20:02
Friezinnetje schreef op 11-11-2023 om 19:45:
ik ga vanaf dinsdag weer fitnessen bij ons op het werk. Maken we weer een nieuw schema, en ik kan dan uitbreiden naar 2 x per week.
Wat fijn dat dat op je werk kan! 👍🏻🤞🏼

Friezinnetje
11-11-2023 om 20:45
Loulou39 schreef op 11-11-2023 om 20:02:
[..]
Wat fijn dat dat op je werk kan! 👍🏻🤞🏼
nog gratis ook. Heb het al eerder gedaan, maar toen ivm blessures noodgedwongen gestopt. 2 collega's sporten er ook, is wel gezellig. Neem kleding mee, meteen uit het werk er heen.

Dolfje
11-11-2023 om 20:47
Friezinnetje schreef op 11-11-2023 om 20:45:
[..]
nog gratis ook. Heb het al eerder gedaan, maar toen ivm blessures noodgedwongen gestopt. 2 collega's sporten er ook, is wel gezellig. Neem kleding mee, meteen uit het werk er heen.
Dat is fijn!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.