Jouw lijf

PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?

Ysenda
13-11-2023 om 10:29
Inderdaad op je werk sporten is ideaal, maar helaas is bij ons de sportschool pas open vanaf 12 uur en ik sport graag om half 7 's morgens voor mijn werk.
En dus 1x per week met mijn PT na het werk.
Ik was een weekendje weg, slechte eetkeuzes natuurlijk en nu 2 kilo zwaarder dan vrijdagochtend. Mijn spiermassa is wel gegroeid, maar vooral het vocht percentage is omhoog gegaan. Dus dat gaat er de komende dagen wel weer vanaf. Ware het niet dat ik donderdag en waarschijnlijk ook vrijdag weer uit eten mag.
Kortom, maar elke dag naar de sportschool deze week en me inhouden met eten.

PhilDunphy
13-11-2023 om 11:03
Ik heb vanochtend de draad weer opgepakt na 2 weken niet sporten door vakantie en ziek zijn. Was wel weer lekker. Nu ook het netjes eten weer oppakken, want dat was ook niet geweldig.

Dolfje
13-11-2023 om 13:09
Wij zijn net op vakantie vertrokken met extra bagage op mijn buik die ik liever niet had mee willen nemen. Wil op vakantie te gaan genieten maar ook bewegen en dan na de vakantie weer ff flink aan de slag.

alhambra
13-11-2023 om 16:49
Gisteren 2x gewandeld/hardgelopen omdat het eindelijk droog was.
Ik ga straks ook weer voor een rondje want ik vrees dat het er de komende dagen weer niet van zal komen.

Ysenda
13-11-2023 om 19:00
ik zit er over te denken om te proberen of ik weer kan gaan hardlopen.
Dat kon niet vanwege de pijn in mijn schouder maar die pijn is nu vrijwel verdwenen, alleen nog de bewegingsbeperking.
Maar dat hardlopen zie ik echt niet zitten op ern loopband, heb al moeite met de coördinatie bij een stevig wandeltempo

Friezinnetje
18-11-2023 om 11:20
vanmorgen op de weegschaal en -1kg. De hele week goed gehouden aan eetplan.

alhambra
19-11-2023 om 10:50
Friezinnetje schreef op 18-11-2023 om 11:20:
vanmorgen op de weegschaal en -1kg. De hele week goed gehouden aan eetplan.
Knap gedaan!

alhambra
19-11-2023 om 10:53
Ik heb me aan mijn haren naar de sportschool getrokken want ik had écht geen zin!
Eenmaal hier is het wel fijn.
Op de loopband een nieuwe opzet gedaan. Beviel goed
2-4-6-8-10 (minuten per keer)
4,5-5-5,5-6,5-5 (km per uur)
De weegschaal gaf 2 kilo minder aan dan verwacht maar hij wiebelde dus ik vertrouw het niet helemaal. Zo thuis ook maar even wegen.

Dolfje
20-11-2023 om 12:18
Wij zijn dus op vakantie, sinds dinsdagmiddag hier. Veel lekker eten maar we bewegen ook best wel . Woensdag en vrijdag en zaterdag en vandaag gesport ( crosstrainer en loopband) en we wandelen over het strand en door het megagrote resort en onze kamer zit op de bovenste verdieping (2) dus ook elke dag meerdere keren naar boven.

alhambra
20-11-2023 om 21:01
Ik was zondag vergeten te wegen dus daarnet nog maar even gedaan. Helaas was mijn gevoel juist en ik woog zojuist 2 kilo meer.
Vanavond wel nog even wezen hardlopen, ik merk echt dat mijn conditie verbeterd is. Dus dat is mooi.

Ysenda
25-11-2023 om 08:28
Mijn dag begon met een mini feestje. Ik zag vanmorgen het laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal. 77,5.
Al weken ging het niet lekker, wel willen sporten maar niet gaan (behalve bij PT), verkeerde eet keuzes maken. Met als resultaat dat ik juist omhoog ging en erger daar bleef plakken. (77,8 eind aug ->81,6 eind oct) En wel langzaam naar beneden maar niet echt stabiel naar beneden.
Maar de laatste 2 weken gaat het beter en dit is het resultaat.
Dat betekent 2 dingen met dezelfde kilo. 1 met 1 kg minder heb ik het titel doel van het draadje gehaald en 2 dat ik weer in het groen van de bmi range zit.
In de groene bmi range komen is mijn eerste grote doel, het volgende is mijn optimale gewicht bereiken :68 kg. En dat op een gezonde maar vooral blijvende manier.
Kortom als we een draadje starten of deze omdopen naar 10 kilo minder in 2025 dan doe ik mee want ik ben er nog niet. En belangrijker, dit draadje is toch moral support en motivatie in goede en minder goede tijden.

alhambra
25-11-2023 om 08:59
Gefeliciteerd Ysenda!
Wat goed dat je het de laatste 2 weken weer goed op de rit hebt. Knap!
Ik vind dit ook een prettig en motiverend.
Mijn doel (-5) is niet gehaald maar ik heb mijn gewichtstoename wel kunnen stoppen dus daar ben ik blij mee.
Ben gestopt met de pil omdat mijn man zich heeft laten steriliseren. Ooit ben ik aangekomen door de pil. Ik heb een kleine hoop dat ik nu wat zal afvallen.

Ysenda
26-11-2023 om 18:07
Geldt het opbouwen van de kerstversiering ook als workout?
Naast tig keer 2 trappen op en af ook nog minstens zo vaak de keukentrap op om de guirlande de woonkamer rond op te hangen. Trap is net 1 treetje te laag, dus lekker boven mijn hoofd werken.

alhambra
02-12-2023 om 20:46
Ik heb sinds een week een opgeblazen buik. Mijn broeken zitten te strak waardoor ik weer buikpijn heb.
Qua gewicht ben ik 1 kg aangekomen.
Ik hoop dat het komt door het stoppen met de pil want dan zal het tijdelijk zijn.
Ik loop nu steeds met mijn knoop open.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.