Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-03-2022 om 10:42

SuperCow schreef op 11-03-2022 om 09:03:

[..]

Je weet wel leuke combinaties te maken! Een paarse clematis hoop ik nog toe te voegen op de schutting alleen staan er al 2 klimmers op 3,5 meter en ik ben bang dat het te druk wordt. Aan de andere kant, als de schuur verplaatst wordt heb ik weer 2 meter schutting erbij.

Ik hou van (krul/treur)wilg maar wordt helaas te groot en die pyrus heeft daar wel wat van weg. Wat een leuke boom, die komt echt op de lijst! Het is een peer lees ik, geeft ie toevallig ook vruchten? Heuchera's heb ik, die ezelsoor hou ik even in gedachten.

Lavendel wil het hier niet leuk doen. Het worden armetierige plantjes met half verschrompelde blaadjes. Ligt niet helemaal aan mij want in andere voortuinen doet ie hetzelfde.

Ik vind het ook wel grappig hoe iedereen automatisch rekening houdt met mijn onuitgesproken aversie tegen gele bloemen.

Bamboe haag tegen de schuur / schutting heb ik ook aan zitten denken (ergens in een tuinprogramma gezien: gaaf!). Ik hoop alleen dat de schuur op korte termijn vervangen gaat worden dus dan heeft die bamboe geen kans om echt te groeien (en daar moet dan weer een pad komen dus moet ie weer weg). Een eenjarige woekeraar is dan wel een leuk idee en boontjes zijn welkom!

Begrijp ik goed dat je iets tegen de schuur wil plaatsen wat je later gaat verwijderen? Waarom leg je daar dan niet een paar tegels neer en zet je er een kant en klaar haag op in bak.

Kent iemand deze ?  Staat in het park bij ons , weet niet hoe die heet .

photo-2022-03-11-15-35-19.jpg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-03-2022 om 15:58

SuperCow schreef op 11-03-2022 om 09:03:

[..]

Ik vind het ook wel grappig hoe iedereen automatisch rekening houdt met mijn onuitgesproken aversie tegen gele bloemen.

Je bent hier in goed gezelschap. Maar google ook mijn naam even .

wild-flower schreef op 11-03-2022 om 15:47:

Kent iemand deze ? Staat in het park bij ons , weet niet hoe die heet .

photo-2022-03-11-15-35-19.jpg

Misschien sleedoorn?

Tickel schreef op 11-03-2022 om 10:42:

[..]

Begrijp ik goed dat je iets tegen de schuur wil plaatsen wat je later gaat verwijderen? Waarom leg je daar dan niet een paar tegels neer en zet je er een kant en klaar haag op in bak.

Kaviaar, anyone?   

kaviaar.jpg

De TTT projecttuin editie maart 2022 krijgt steeds meer vorm. 

De beukenhaag staat erin (morgen de narcisjes onthoofden). Zonnige border is klaar, gerooide bollen moeten nog even wachten op herplanten maar bloeien stug door.
Ik ♥️ crocusjes!

IMG20220311154352-1.jpg

De mini-vijver is ingegraven en heeft een rode Japanse Esdoorn gekregen. In de bruine pot zit een Astilbe stek die ik denk ik bij de vijver ga zetten. Achter tegen de schutting de kamperfoelie en daarvoor heb ik een rijtje varens geplant. Ik heb nog een Astilbe (60cm) stek en 2 Heuchera stekjes die daar ergens een plekje mogen krijgen.

Om de (baby) bamboe in de hoek staan nu de herfstanemonen. Ik heb eea maar vast weer in de grond gezet omdat het wel erg droog weer is en ik bang ben dat de kluiten uitdrogen.

IMG20220311154420-1.jpg

Uitzicht vanaf de bank (dan snap je ook waarom ik een hoge boom wil ):

IMG20220311154835-1.jpg

Kan ik de vijver vullen met gewoon leidingwater? Mijn regenwater is op.

Verder op zoek gegaan naar de Pyrus maar die is in de omgeving nergens meer te krijgen. De kweker kwam met een Ginkgo Bilboa aanzetten en die vind ik ook wel heel erg gaaf! Ik dacht alleen dat die te groot zou worden maar hij blijkt maar 7 meter te halen? Ik mocht hem t/m maandag reserveren.

Tot slot voor de mensen die zich afvragen hoeveel tegels er nou uit zo'n kleine tuin komen (en dan heb ik nog een aardig deel herbruikt!):

IMG20220311161111-1.jpg

En ja, de voortuin is het volgende TTT project... 

Coreopsis schreef op 11-03-2022 om 15:58:

[..]

Je bent hier in goed gezelschap. Maar google ook mijn naam even .

Rosea dan..... toch???  

Cousin_It schreef op 11-03-2022 om 16:12:

[..]

Misschien sleedoorn?

Ja denk het wel inderdaad . Dank je wel !

Ginkgo: ik zou het niet doen. Ontzettend lelijk stakerig silhouet met rechte takken maken die. Het tegenovergestelde van een krentenboompje, qua vorm. 

Oh ja: leidingwater: is prima. Een beetje kalk in een vijvertje is wel goed.

Ginko, geen wonder dat die kweker ‘m nog heeft. Ik vind die ook maar ‘stakerig’. Niks gezelligs aan. Een boom staat jaaaaaaaren. Waar je struiken en vaste planten makkelijker wisselt, doe je dat niet ‘even’ met een boom. Ik zou er lang en goed over nadenken. 

Dat ik spierpijn heb

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-03-2022 om 20:52

Vandaag sedum binnengekregen voor dak. Daar zijn wat plekken met onkruid/gras en ik ga dat helemaal wegsteken. Was wel even zoeken naar hetzelfde plantje als wat erop staat, maar gelukkig gevonden. Zo mooi als het dak helemaal wit/rozig kleurt.

eyJrZXkiOiJwbGFudHNcLzI5MjUyLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJvdGF0ZSI6bnVsbCwicmVzaXplIjp7IndpZHRoIjo4MDAsIndpdGhvdXRFbmxhcmdlbWVudCI6dHJ1ZX19LCJidWNrZXQiOiJtaWpudHVpbiJ9

Eerder heb ik gewoon wat sedum uit de tuin geschept en op het dak gelegd, maar dat is geen bloeiend sedum.

Mama-Inge schreef op 11-03-2022 om 06:56:

[..]

Ik heb je mijn mailadres gestuurd

Als het goed is heb je een uitnodiging!

SuperCow wat gaat dat hard! Alleen die caviaar mag je zelf houden hoor :-p

Tickel, mooi!!

Tickel schreef op 11-03-2022 om 20:52:

Vandaag sedum binnengekregen voor dak. Daar zijn wat plekken met onkruid/gras en ik ga dat helemaal wegsteken. Was wel even zoeken naar hetzelfde plantje als wat erop staat, maar gelukkig gevonden. Zo mooi als het dak helemaal wit/rozig kleurt.

eyJrZXkiOiJwbGFudHNcLzI5MjUyLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJvdGF0ZSI6bnVsbCwicmVzaXplIjp7IndpZHRoIjo4MDAsIndpdGhvdXRFbmxhcmdlbWVudCI6dHJ1ZX19LCJidWNrZXQiOiJtaWpudHVpbiJ9

Eerder heb ik gewoon wat sedum uit de tuin geschept en op het dak gelegd, maar dat is geen bloeiend sedum.

Ik heb een.... geelbloeiend sedumdak!! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.