Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
Friezinnetje
11-03-2022 om 21:19
ToetieToover schreef op 11-03-2022 om 21:14:
[..]
Ik heb een.... geelbloeiend sedumdak!!
Arme buren!
Aaaanne
11-03-2022 om 21:24
[..]
Het lijkt mij net zo mooi zo'n geel dak. Misschien wel nog vrolijker.
Maar vanwege de facepalm denk ik dat jij het minder mooi vind? Ben jij een van de geelhaters hier? En waarom heb je dan een geel dak, of lag dat er al?
Mama-Inge
11-03-2022 om 21:58
Aaaanne schreef op 11-03-2022 om 21:00:
[..]
Als het goed is heb je een uitnodiging!
Heb hem gezien.
Nu nog uitvogelen hoe alles werkt
EnchantedDragonfly18
11-03-2022 om 22:11
[..]
Leuk juist! Ik heb in de tuin wel wat geelbloeiend sedum rond de stapstenen.
RedRoseThorn
12-03-2022 om 08:47
wat was GW weer mooi he. Ik ben stiekem een beetje verliefd op die man met dat hutje op de hei en zijn coniferen. Wat een geweldige tuin.
Ik ben meteen getriggerd en heb zonnehoed zaden besteld 😂. En met pijn in mijn hart ga ik mijn clematis snoeien.
Ik denk dag ik inmiddels zoveel zaden heb dat ik de gemeenschappelijke tuin kan gaan beginnen met aanleggen
SuperCow
12-03-2022 om 09:10
Aah, jullie hebben wéér gelijk v.w.b. de Ginkgo. Ik had plaatjes van hele mooie zuilvormige exemplaren in m'n hoofd maar dat lijkt inderdaad niet de standaard groeiwijze.
Zo vind ik 'm leuk:
Maar dit wil ik niet:
Dan ga ik toch nog verder zoeken naar die Pyrus en tot die tijd mag de paastak van vorig jaar voor 'boom' spelen.
Moosey
12-03-2022 om 09:26
Verstandig Supercow!
Bij mij begint het bollenfeest voorzichtig los te barsten.
Sneeuwklokjes in de stapelmuur
Kievitsbloem
Poes heeft het waterloopje (overstort van mijn regenton richting vijver, dus alleen nat als het regent) ontdekt al goed plekje om te zonnen
En mijn grootste trots momenteel: Hondstand. Zo’n lief bloempje
Pejeka1
12-03-2022 om 09:41
Kievitsbloemen, zo prachtig! Ik heb lelietjes van dalen in de border, en akelei, dat is een lievelingsbloem van me.
Moosey
12-03-2022 om 09:46
Lelietjes van dalen heb ik ook, heul veul, zou best wat minder mogen, net als m’n botanische hyacinten. Maar dan moet ik die hele border leeg gaan graven en daar heb ik voorlopig nog geen zin in. Akeleien ben ik ook dol op, staan her en der alweer boven de grond en ik ga er ook nog wat zaaien dit jaar.
Ik heb dit jaar voor het eerst ook redelijk wat bloemenzaad gekocht (die meestal alleen groenten) en daar zit redelijk wat bij wat direct gezaaid kan worden (zonnebloem, papavers, cosmea, viooltjes) Nu heb ik niet zulke beste ervaringen met direct zaaien, meestal vind ik er niks van terug. Maar om nu alles in huis voor te gaan zaaien… is wel echt veel werk. Ik kan het natuurlijk ook nog in de kas voorzaaien Wat zouden jullie doen?
Pejeka1
12-03-2022 om 09:51
Moosey schreef op 12-03-2022 om 09:46:
Lelietjes van dalen heb ik ook, heul veul, zou best wat minder mogen, net als m’n botanische hyacinten. Maar dan moet ik die hele border leeg gaan graven en daar heb ik voorlopig nog geen zin in. Akeleien ben ik ook dol op, staan her en der alweer boven de grond en ik ga er ook nog wat zaaien dit jaar.
Ik heb dit jaar voor het eerst ook redelijk wat bloemenzaad gekocht (die meestal alleen groenten) en daar zit redelijk wat bij wat direct gezaaid kan worden (zonnebloem, papavers, cosmea, viooltjes) Nu heb ik niet zulke beste ervaringen met direct zaaien, meestal vind ik er niks van terug. Maar om nu alles in huis voor te gaan zaaien… is wel echt veel werk. Ik kan het natuurlijk ook nog in de kas voorzaaien Wat zouden jullie doen?
Ik zaai meestal in grote potten in de tuin, en zie wel wat er opkomt. Vorig jaar gewoon wat bruine bonen in een pot gestopt, kwamen prachtige plantjes uit met mooie bloesem.
Tuinfluiter
12-03-2022 om 09:51
Leuke foto's Moosey hier zijn de sneeuwklokjes en krokussen al uitgebloeid. Ik geniet nu van de narcissen en forzitsia. Kivietsbloemen vind ik heel mooi maar gaan bij ons nooit goed.
Tuinfluiter
12-03-2022 om 09:57
Zonnebloemen en Cosmea zaaien we altijd in de volle grond. Slakken zijn er wel dol op dus je moet ze wel beschermen. Viooltjes heb ik in potten daar helpt geen beschermen tegen.
GroenTuintje
12-03-2022 om 12:34
ik ben weer begonnen met de tuin, het tuinseizoen is weer van start . Tuin opgeruimd en aangeveegd. Schuur opgeruimd en planten naar buiten (niet winterharde). En speelhuisje opgeruimd van de kinderen. Vanochtend brownie gebakken. En nu dweilen en stofzuigen in huis . Ik ben op volle vaart vandaag.
Moosey
12-03-2022 om 15:20
Tuinfluiter schreef op 12-03-2022 om 09:51:
Leuke foto's Moosey hier zijn de sneeuwklokjes en krokussen al uitgebloeid. Ik geniet nu van de narcissen en forzitsia. Kivietsbloemen vind ik heel mooi maar gaan bij ons nooit goed.
Dit is de tweede keer dat ik kievitsbloembollen heb gepoot. Ze komen best een paar keer terug maar wel elk jaar minder, vorig jaar had ik er nog maar één. Ze drogen vooral makkelijk uit zo door het jaar heen..
En thanks GT