Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2


GroenTuintje schreef op 26-06-2024 om 20:31:

[..]

Prachtig woon je ook aan het water? Lijkt zo op de foto

Ja, ik woon aan het water en ik heb een vijver. Er zijn mensen die dat niet snappen, haha maar een vijver vind ik iets heel anders! 

ToetieToover schreef op 28-06-2024 om 17:24:

[..]

Ja, ik woon aan het water en ik heb een vijver. Er zijn mensen die dat niet snappen, haha maar een vijver vind ik iets heel anders!

Dubbel mazzel dus

GroenTuintje schreef op 28-06-2024 om 18:48:

[..]

Dubbel mazzel dus

Driedubbel 😁we hebben een nest vlakbij ons terras aan het water:

IMG-1248.jpg

IMG-1249.jpg


Een foto van een filmpje anders kon ik niet tellen hoeveel babies het zijn. Twaalf. Zo schattig. 🐥 

geweldig  😊

ToetieToover schreef op 28-06-2024 om 17:24:

[..]

Ja, ik woon aan het water en ik heb een vijver. Er zijn mensen die dat niet snappen, haha maar een vijver vind ik iets heel anders!

Klinkt goed. In een vijver kan je toch zelf doen wat je wilt

Ik durf het bijna niet te laten zien 🫣 maar ik heb dus een hele grote, hele gele Datura. Hij geurt hemels. Toch jammer dat ik dát niet kan overbrengen. Heel fris. In de avond zit ik daar heerlijk in de geur. Als het eens niet regent, uiteraard. Ik heb geen water hoeven geven.

IMG-1313.jpg

het valt mij mee, dat hij er nog steeds zo bij staat, met al dat regenwater en harde wind. En tja, geel, nou ja, ik zeg er maar niets over.. 

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 09:50:

het valt mij mee, dat hij er nog steeds zo bij staat, met al dat regenwater en harde wind. En tja, geel, nou ja, ik zeg er maar niets over..

Het is niet mijn schuld, hij was heel lichtgelig, bijna wit. En toen kreeg hij mest. Want een Datura is een veelvraat. Dus ik geef hem dit (10-30-20):

516x840.jpg

En toen deed hij dus die truc met vergeling. Stank voor dank. 

hij kreeg bij mij ontslag.. 

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 10:04:

hij kreeg bij mij ontslag..

Ik heb gekozen voor verbanning naar het dakterras. Je moet toch wat. Met zo’n geel ding. 

ToetieToover schreef op 14-07-2024 om 10:41:

[..]

Ik heb gekozen voor verbanning naar het dakterras. Je moet toch wat. Met zo’n geel ding.

ik had een bollenpakket waar oa lelies in zaten. Oranje. Nou is dat al op het randje, maar het bleken gele te zijn. Ze zijn, in de bloei, in de groene container gegaan.

Vandaag toch even in de tuin bezig geweest. Eerst de boom gesnoeid, die krijgt aan de onderkant altijd een soort van kroon. Daarna gestart om Heeremoes uit de tuin te krijgen. nou ja, daar ben ik nog lang niet klaar mee, want dat zit overal! En nog met de kantjesmaaier, de graskant netjes gemaakt. Maar wat een onkruid overal, vreselijk!  Nou ja, mss morgenavond nog weer even bezig

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 11:07:

ik had een bollenpakket waar oa lelies in zaten. Oranje. Nou is dat al op het randje, maar het bleken gele te zijn. Ze zijn, in de bloei, in de groene container gegaan.

Zonde 

GroenTuintje schreef op 14-07-2024 om 18:33:

[..]

Zonde

nee hoor. het waren een stuk of 10 bollen, en er is maar 1 opgekomen. En die was dan ook nog geel. WEg ermee, bollen ws al te oud

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.