Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

clematis vol in de bloei en de kersenboom weer ingepakt met klamboe tegen ongedierte.

6-B816784-09-CF-49-B2-9-AB9-B4-D7-AB777189.jpg

7-EC973-E0-2506-4229-99-E9-EE215-ED64495.jpg

Onze beukenhaag begint groen te worden! Dat vind ik altijd zo mooi. 

Netherfield schreef op 28-04-2025 om 19:59:

Onze beukenhaag begint groen te worden! Dat vind ik altijd zo mooi.

Hier ook

Akelei is toch echt een van mijn lievelingen. Groeit in de voortuin, achtertuin, tussen de tegels van terras en oprit. Ook daar mag hij blijven staan. Vriend herkent de mini's inmiddels ook al aangezien ik ze bewaak alsof het mijn kinders zijn haha.

De clematis tegen de achtergevel bloeit ongeveer zoals de foto van de vorige pagina. De clematis niobe groeit goed. Heb hem moeten afknippen omdat zijn houvast uit de tuin verwijderd werd. Nu heeft hij tegen een andere schutting al 3 nieuwe uitlopers van een meter. Zo rap heeft hij het nog nooit gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe deze er volgend jaar uit gaat zien.

Zei iemand akelei? 

1000020308.jpg

Prachtig die Akelei 

20250430-192928.jpg

De sierui staat in bloei 

Mooi die akelei, in mijn voortuin staan een paat mooie grote exemplaren in de achtertuin staan wat kleinere ik ben er ook dol op.

Ik kwam gisteren een volledig wijnrode tegen en dacht: die heb ik nog niet! Zit dus alweer te azen op de zaaddoosjes, hahaha! Mijn voortuin staat aardig vol maar achter passen er nog best wat bij. Ik denk dat ik een paar 'gewone' donkerpaarse ga vervangen dan. (Ik 'label' de planten die mogen uitzaaien. )

De paars-witte dip dye (middelste foto) is mijn favoriet van dit jaar. 
Dat is geen zaad wat ik van een vergelijkbare plant heb geoogst, dus een soort van 'eigen kruising'. 

ik ga morgenvroeg naar tuincentrum voor wat vaste en eenjarige planten. Heb van de week ook al veel gehaald, eigenlijk alleen vaste planten. Wordt ik zo blij van. 
Vandaag mijn vijvertje ook leeg gehaald en schoongemaakt. Daar morgen ook nog wat voor halen

Wauw, prachtig SuperCow! Ik liep net nog even mijn moestuin in waar ik dit jaar niet zoveel aan doe in een poging de rest van de tuin een tikje meer onder controle te houden. Blijkt de akelei waar ik al een paar jaar omheen tuinier zich enorm uitgebreid te hebben. Een paadje helemaal omzond door roze akeleien, zo mooi! Ik ga even kijken of ik de foto upgeload krijg. 

Prachtige foto’s   

Ik geniet nu met volle teugen in mijn tuin van de bloeiende blauwe regen en de nestelende vogels. De gans is alweer vertrokken met de kinderen en de merels in de heg zijn ook uitgevlogen. We hebben nog: winterkoninkjes onder het afdak (herrieschoppers, wat kunnen die hárd voor zo’n mini ding), koolmeesjes in de nestkast, pimpelmeesjes in de andere nestkast en twee nestkasten met mussen. De laatste twee mussenkasten kan ik niet zien vanuit huis, geen idee of die bewoond zijn.

Ik houd ervan. Op mijn extra vrije dag heb ik de héle dag dat drukke gedoe bekeken. 

hier mussen die keihard lawaai maken in de ochtend en avond 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.