Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

Mama-Inge

Mama-Inge

17-04-2025 om 12:36 Topicstarter

Wat een doffe ellende 

Ik kijk wel eens huizen onder de hamer.
Daar zie je vaak dat de voortuin helemaal leeg getrokken word, asfalt erin en dan als oprit/ parkeerplaats gebruikt word, zo zonde.

Hier is een graafmachine druk bezig met de Japanse duizendknoop.
Denk niet dat ze alles eruit krijgen 
Ze hebben er 1 of andere zeef aan hangen en toch valt er nog regelmatig rotzooi naast.
Ze staan er met 3 man omheen om die restjes op te zoeken 

Mama-Inge schreef op 17-04-2025 om 12:36:

Wat een doffe ellende

Ik kijk wel eens huizen onder de hamer.
Daar zie je vaak dat de voortuin helemaal leeg getrokken word, asfalt erin en dan als oprit/ parkeerplaats gebruikt word, zo zonde.

Hier is een graafmachine druk bezig met de Japanse duizendknoop.
Denk niet dat ze alles eruit krijgen
Ze hebben er 1 of andere zeef aan hangen en toch valt er nog regelmatig rotzooi naast.
Ze staan er met 3 man omheen om die restjes op te zoeken

Wat een ellende met die duizendknoop

de tuin staat hier weer flink in bloei. 
(Nog) Niet alle tulpen zijn uitgekomen ben benieuwd naar de rest. En het lijkt erop dat de blauwe regen voor het eerst (na 4 jaar).bloemen heeft gevormd. 

Neweve schreef op 18-04-2025 om 13:37:

(Nog) Niet alle tulpen zijn uitgekomen ben benieuwd naar de rest. En het lijkt erop dat de blauwe regen voor het eerst (na 4 jaar).bloemen heeft gevormd.

Hier hetzelfde met de tulpen, beetje zonde. Er bloeien er na 2 jaar nog maar 4 van de 20. Ik twijfel over eruit halen of een keer flink bemesten?

De akelei begint ook langzaam, de eerste staat open en is meteen heel mooi donkerpaars met wit hart.  De papaver houdt het spannend en maakt eerst nog wat meer knoppen aan voor de eerste die al klaar lijkt open gaat. 

Hier helaas ook nog steeds best wat voortuinen die leeg worden getrokken en volledig worden betegeld. De laatste was weer schitterend: voortuin op het zuiden bestraat met keramische tegels teppan platen en in een hoekje onder het keukenraam een egelhuisje. 

tuinplaatjes tijd!

IMG20250418083603.jpg

IMG20250418083557.jpg

IMG20250418083656.jpg

En het lijkt erop dat de blauwe regen voor het eerst gaat bloeien. Nog niet zoveel/groot als die van de buurvrouw maar ik heb er zin in!

Neweve schreef op 19-04-2025 om 11:17:

tuinplaatjes tijd!

IMG20250418083603.jpg

IMG20250418083557.jpg

IMG20250418083656.jpg

En het lijkt erop dat de blauwe regen voor het eerst gaat bloeien. Nog niet zoveel/groot als die van de buurvrouw maar ik heb er zin in!

Jaaaa dat zijn bloemen hoor, in je blauwe regen! Met warmte geurt hij ook nog eens hemels rokerig en je weet wanneer dat is, als alle bijen er op af komen. Ogen dicht en al luisterend naar het gezoem, lekker  ruiken kanniewachtuh.  

8-CBBB09-A-9-CC9-4650-9-DBD-F414894084-A8.jpg

Aardbeien plantjes hierboven.

en brem heerlijk ruikend hieronder: 

DF1-D6-D8-A-3-ECD-4427-AF59-E3-B5188-E8337.jpg

ik heb ook groene netten om de bessenstruiken gedaan tegen de vogels. Er zitten al besjes aan die nog rood moeten 

Neweve schreef op 18-04-2025 om 13:37:

2 keer per jaar snoeien. Juli/aug en jan/feb. In het begin van het jaar heb ik alleen de takken met knoppen laten zitten. Alles komt nu in bloei en de energie gaat naar de bloemen.

Vraagje: ik heb vorige herfst wat aardbeienstekjes geadopteerd en die beginnen nu al bloemetjes te maken. Zijn het dan vroegdragende aardbeien?
Degene van wie ik ze heb wist het niet.

SuperCow schreef op 20-04-2025 om 08:06:

Vraagje: ik heb vorige herfst wat aardbeienstekjes geadopteerd en die beginnen nu al bloemetjes te maken. Zijn het dan vroegdragende aardbeien?
Degene van wie ik ze heb wist het niet.

Dit is niet vroeg hoor, voor aardbeien. Je kunt er nu nog niet een conclusie aan verbinden of het doordragers zijn of niet, daar kom je gedurende het seizoen pas achter. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.